Ze heeft zo grof geschat minimaal 3 dagen per week dat zij haarballen uitspuugd. Naar mijn idee is dit redelijk veel?
Mijn kortharige kat spuugt eigenlijk zelden.
In mei heeft zij al eens helemaal open gelegen door verstopping in haar darmen. Zij is een spoedoperatie ondergaan toen ik rook dat ze ontlastig spuugde ipv haarballen oid.
Zij is toen direct van binnen helemaal nagekeken en er is verder niets aan de hand.
Ze heeft blijkbaar gewoon moeite met het verteren van het vele(?) haar dat zij binnenkrijgt.
Ze wordt met regelmaat geborsteld. Dit is geen noodzaak want haar vacht klit niet, ze vind het ontzettend lekker dus daarom doe ik het een aantal keer in de week

Zij wast zich ook niet met overmaat.
Ik heb nu haarbalpasta in huis liggen van het merk Gimcat, ze vind dit verschrikkelijk vies en ik stop dit dan ook met enige dwang in haar bekkie.
Hier wil ik eigenlijk vanaf want echt leuk is het niet om bijna dagelijks haar te moeten pesten met dit.
Ik heb zalmolie geprobeerd, dat vind ze écht ranzig

Anti-haarbalsnoepjes enz. heb ik een beetje het idee van dat dat echt veel te weinig werkt. Ik heb ze wel, maar dat is puur omdat zij het lekker vind.
Ze staat op vers vlees van Carnibest en dit eet ze graag, ik wil haar dan ook graag op vers vlees houden.
Ze is gek op catnip, in verpulverde vorm dan wel, ik heb onlangs zo'n bakje gehaald waarin je kattengras zelf kan laten groeien, hier kijkt ze niet naar om.
Heeft er iemand tips om de haarballen tegen te gaan/beter te laten verwerken in het lichaam?
Het lijkt mij niet heel fijn voor haar dat ze minstens 3x in de week haarballen uitspuugd