Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25456
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:05

Ik vroeg het ts. ;) Maar geen roddel maar uit 1e hand dus. Ik vind het erg goed hoe jullie het nu aanpakken samen met de eigenaren

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:08

Wat een fijne buren heb je zeg! Zo zouden meer mensen moeten zijn... ;)

Ik heb ooit in eenzelfde situatie gezeten, alleen was de eigenaar van de twee honden nergens te bekennen. Het hek was open blijven staan en die honden waren dus van het terrein af gegaan. Mijn hond had op verschillende plekken tandgaatjes en heeft meerdere dagen veel moeite gehad met lopen/opstaan. Ik heb er toen een melding van gemaakt, ondanks dat kosten werden vergoed e.d., omdat zoiets geen tweede keer moet gebeuren. En is dat wel het geval dan is er al bekend dat het niet de eerste keer is en kan er actie ondernomen worden.

Ragdollcat
Berichten: 14683
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:08

Ik snap niet dat de stichting van Roemeense honden probleem honden zomaar meegeven aan mensen die in een woonwijk wonen en ze als huisdieren houden. Honden met een verhaal of niet en zielig of niet. Honden die aanvallen........moet je niet willen gaan plaatsen.

Jullie treffen het dat de buurman zeer netjes met deze situatie omgaat.

E_C
Berichten: 293
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 11:42

Hi iedereen, hier nogmaals een update.

Helaas eindigt het toch niet zo rooskleurig als ik gehoopt had.

Dit weekend ben ik richting buren geweest om een afspraak te maken om richting het politie bureau te gaan, alleen wilde beide buren hier niets meer van weten. Sterker nog, ze wilden mij niet eens in hun huis laten en hebben letterlijk gezegd niets meer met mij/mijn familie te maken willen hebben. De eventuele vervolg rekeningen mocht ik in de brievenbus deponeren inclusief rekening nummer en dan zouden ze het geld wel over maken en dat was het.

Ook hebben ze gezegd de honden niet meer te willen muilkorven en ze gaan geen verdere gedragscursussen meer volgen. Ze hadden al genoeg kosten aan dit 'geintje' (letterlijk hun woorden) gemaakt.

Uiteraard heb ik gevraagd waarom ze dit besloten hebben en of het te maken heeft met iets wat ik/mijn moeder gedaan heeft, maar hier heb ik geen antwoord op gekregen en de deur werd min of meer in mijn gezicht dicht gegooid.

Ik baalde natuurlijk ontzettend dat het zo gegaan is, maar gelukkig kende mijn moeder de mensen waarvan de hond ook aangevallen is door de twee honden van onze buren, dus we zijn daar een bezoekje gaan brengen. Zij wilden met ons mee naar de politie, omdat zij duidelijk gezegd hadden het voorval in die tijd niet te melden, maar alleen als er voor gezorgd werd dat dit nooit weer zou gebeuren.

Vanochtend zijn we naar de politie geweest alleen die konden/wilden niets doen. Ze meldden vrolijk dat we maar naar de gemeente moesten gaan en dat was het dan.

Gelukkig troffen we bij het gemeentehuis een oud politie agent die daar nu werkt en toevallig een oud collega van mijn vader is. Hij heeft ons toegezegd er meteen werk van te maken, vooral omdat we nu met 2 gevallen waren wat dus eigenlijk 2 meldingen betekend. Eerder in dit topic werd gezegd dat ze met 1 melding niets kunnen en dat bevestigde deze man ook. Gelukkig kon hij er nu wel wat mee en zal hij mijn buren bezoeken en waarschijnlijk zal er een verplichting tot muilkorven uitkomen.

Zo, helaas een niet zo fijn staartje aan het hele voorval en ik ben bang dat mijn relatie met de buren voor goed verpest is. Natuurlijk is voor mij nog altijd het belangrijkste dat de honden in mijn buurt veilig zijn en hopelijk is dit in de toekomst ook zo.

En voor de geïnteresseerden: met onze hond gaat het gelukkig enorm goed en ze is weer zo goed als nieuw. We hoeven ook niet meer naar de vervolgafspraak, dus dat is in ieder geval een hele opluchting!

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:45

EstherCosta schreef:
Hi iedereen, hier nogmaals een update.

Helaas eindigt het toch niet zo rooskleurig als ik gehoopt had.

Dit weekend ben ik richting buren geweest om een afspraak te maken om richting het politie bureau te gaan, alleen wilde beide buren hier niets meer van weten. Sterker nog, ze wilden mij niet eens in hun huis laten en hebben letterlijk gezegd niets meer met mij/mijn familie te maken willen hebben. De eventuele vervolg rekeningen mocht ik in de brievenbus deponeren inclusief rekening nummer en dan zouden ze het geld wel over maken en dat was het.

Ook hebben ze gezegd de honden niet meer te willen muilkorven en ze gaan geen verdere gedragscursussen meer volgen. Ze hadden al genoeg kosten aan dit 'geintje' (letterlijk hun woorden) gemaakt.

Uiteraard heb ik gevraagd waarom ze dit besloten hebben en of het te maken heeft met iets wat ik/mijn moeder gedaan heeft, maar hier heb ik geen antwoord op gekregen en de deur werd min of meer in mijn gezicht dicht gegooid.

Ik baalde natuurlijk ontzettend dat het zo gegaan is, maar gelukkig kende mijn moeder de mensen waarvan de hond ook aangevallen is door de twee honden van onze buren, dus we zijn daar een bezoekje gaan brengen. Zij wilden met ons mee naar de politie, omdat zij duidelijk gezegd hadden het voorval in die tijd niet te melden, maar alleen als er voor gezorgd werd dat dit nooit weer zou gebeuren.

Vanochtend zijn we naar de politie geweest alleen die konden/wilden niets doen. Ze meldden vrolijk dat we maar naar de gemeente moesten gaan en dat was het dan.

Gelukkig troffen we bij het gemeentehuis een oud politie agent die daar nu werkt en toevallig een oud collega van mijn vader is. Hij heeft ons toegezegd er meteen werk van te maken, vooral omdat we nu met 2 gevallen waren wat dus eigenlijk 2 meldingen betekend. Eerder in dit topic werd gezegd dat ze met 1 melding niets kunnen en dat bevestigde deze man ook. Gelukkig kon hij er nu wel wat mee en zal hij mijn buren bezoeken en waarschijnlijk zal er een verplichting tot muilkorven uitkomen.

Zo, helaas een niet zo fijn staartje aan het hele voorval en ik ben bang dat mijn relatie met de buren voor goed verpest is. Natuurlijk is voor mij nog altijd het belangrijkste dat de honden in mijn buurt veilig zijn en hopelijk is dit in de toekomst ook zo.

En voor de geïnteresseerden: met onze hond gaat het gelukkig enorm goed en ze is weer zo goed als nieuw. We hoeven ook niet meer naar de vervolgafspraak, dus dat is in ieder geval een hele opluchting!

Wat fijn dat jouw hond weer in orde is! Dat is toch wel het belangrijkste!
Zuur dat de mensen nu zo moeilijk doen, maar hopelijk word er wel echt iets aan gedaan nu..

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:49

Verbaasd me eerlijk gezegd niet echt. Hebben netjes de rekeningen betaald en dergelijke en dan vind ik melding maken not done ook al is er ergens anders ook eens wat gebeurd. Dat uit de handen schieten zoals je het omschrijft kan iedereen gebeuren en is gewoon stom pech hoe goed je ook oplet. En niet elke hond kan met elke hond. Ook al doe je 100 gedragscursussen. Als buren elkaar dan aangeven snap ik eerlijk gezegd totaal niet.

Een hond van ons heeft jaren geleden een buurmeisje gebeten. Is gewoon onderling perfect geregeld. Maanden later beet hun hond onze pony ook daar onderling geregeld en nu lachen we erom. Geven en nemen ipv elkaar het moeilijk maken. En als er geen blijvende schade is en het overleg goed verliep waarom moeilijk doen...

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:52

Als het "kan gebeuren" en nu dis al 2 keer is gebeurd,is dat alle reden om binnen al een muilkorf om te doen :j

Jammer TS dat het nu toch zo is gegaan, maar het was ook wel extreem bijzonder dat ze eerder zeiden zelf mee te willen gaan naar de politie...

Hopelijk komt er een muilkorf plicht uit voort zodat er niet nog een keer zo'n ongelukje kan gebeuren.
Want je zal straks maar de 3e pechvogel zijn en dat het dan wèl een stuk slechter afloopt.....

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:05

Persoonlijk vind ik muilkorven nog meer verantwoordelijkheid nemen dan alleen maar de kosten te betalen... Nu geef je de honden een kans om weer schade aan te richten.

Ik vind het jammer dat het zo loopt TS. Je gaf een fijne update eerder en dat het nu zo gaat is zonde. Fijn dat je hond er weer helemaal boven op is.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:11

Wel een vreemde wending van het verhaal...in het begin had de buurman toch zelfs aangeboden om mee te gaan naar het politiebureau, als je aangifte zou willen doen?
Wel jammer, maar om mijn honden/geliefden te beschermen, zou ik ook graag zien dat de honden van de buren gemuilkorfd werden als ze zo agressief waren...
Ik hoop dat de buren weer een beetje bijdraaien,en dat er normaal omgegaan kan worden met elkaar.... maar ik heb er een hard hoofd in.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:20

Wij hebben verleden jaar een soort gelijk verhaal gehad. Mijn hond werd gegrepen door een andere hond en wij hebben op zondag 3,5 uur de dierenarts staan assisteren om de boel weer aan elkaar te naaien en foto's te maken. Zijn hele rechter achterpoot was aan flarden, vreselijk. Maar dat terzijde.
Ter plaatse heb ik de eigenaar zijn gegevens genoteerd en al snel had ik meerdere getuigen verklaringen op zak. De eigenaar heeft de volgende dag een groot kado gebracht en direct de verzekering aan het werk gezet. Wij hebben het voorgeschoten en de verzekering heeft slles terug betaald, ook de nazorg.
Wel hebben wij direct gezegd dat we melding zouden doen bij de politie. Wel met de mededeling erbij dat de eigenaar hulp gaat zoeken en een muilkorf heeft aangeschaft. Maar toch vond ik het belangrijk dat er melding werd gedaan, zodat als hij ooit nog eens over de schreef gaat, er dan direct harde actie zal volgen. De eigenaar begreep dit volkomen. En als ik hem tegen zou komen met een loslopende hond, dan zou ik de melding omzetten naar een aangifte. Hij had hier alle begrip voor. De politie zou uitzoeken of het de eerste melding was en dit was zo. De eigenaar zou in dit geval een belletje krijgen van de hondenbrigade. Als die het niet vertrouwde, dan zouden ze langs gaan om de man tips te geven. Er werd mij verzekerd dat de hond niet ingeslapen zou worden nav onze melding. Dit vond ik zelf erg belangrijk omdat de hond niets kan doen aan zijn gebrekkige opvoeding. Die verdient een tweede kans.

Het is niet tof als je honden aanvallen, ik snap dan ook de frustratie van de eigenaren echt wel. Maar het risico op herhaling is bij sommige groot, te groot. En daarom vind ik dat je altijd melding moet doen. Ook als het netjes wordt opgelost. Een hond mag simpel weg geen onnodig gevaar voor de omgeving zijn.

XiiaaooNaa

Berichten: 2866
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:27

Wilawander schreef:
Verbaasd me eerlijk gezegd niet echt. Hebben netjes de rekeningen betaald en dergelijke en dan vind ik melding maken not done ook al is er ergens anders ook eens wat gebeurd. Dat uit de handen schieten zoals je het omschrijft kan iedereen gebeuren en is gewoon stom pech hoe goed je ook oplet. En niet elke hond kan met elke hond. Ook al doe je 100 gedragscursussen. Als buren elkaar dan aangeven snap ik eerlijk gezegd totaal niet.


+1.
Had direct na de dierenarts naar de politie gegaan met je buurman, maar niet achteraf tóch maar naar de politie gaan.
Die man dacht waarschijnlijk dat het klaar was, komt de buurvrouw opeens weer aan de deur dat ze naar de politie wil.
Dan zou ik ook iets hebben van ... doei.

Vind dat de buurman uiterst redelijk is geweest en heel meegaand. :j
Zo een persoon treffen de meeste slachtoffers niet van een aanval.

Ik hoop dat de relatie weer wat beter gaat worden! :)

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:29

XiiaaooNaa schreef:
Wilawander schreef:
Verbaasd me eerlijk gezegd niet echt. Hebben netjes de rekeningen betaald en dergelijke en dan vind ik melding maken not done ook al is er ergens anders ook eens wat gebeurd. Dat uit de handen schieten zoals je het omschrijft kan iedereen gebeuren en is gewoon stom pech hoe goed je ook oplet. En niet elke hond kan met elke hond. Ook al doe je 100 gedragscursussen. Als buren elkaar dan aangeven snap ik eerlijk gezegd totaal niet.


+1.
Had direct na de dierenarts naar de politie gegaan met je buurman, maar niet achteraf tóch maar naar de politie gaan.
Die man dacht waarschijnlijk dat het klaar was, komt de buurvrouw opeens weer aan de deur dat ze naar de politie wil.
Dan zou ik ook iets hebben van ... doei.

Vind dat de buurman uiterst redelijk is geweest en heel meegaand. :j
Zo een persoon treffen de meeste slachtoffers niet van een aanval.

Ik hoop dat de relatie weer wat beter gaat worden! :)

Uhm, de buurman zou eigenlijk mee gaan om een melding te maken.... ? Dus nee hij dacht niet dat het klaar was..

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:33

Als je het wilt aangeven dan doe je dat direct en niet achteraf. Vermoed dat die buurman er ook nog eens goed overgedacht heeft na alle schrik en tot de conclusie is gekomen dat hij alles goed heeft afgehandeld. Wat ik ook vind. Blij zijn met zo'n buurman en je moet er nog langer mee door één deur denk ik dan maar. Wat dus nu al lastig word en als er nu opzet in het spel was of hij had ze niet onder controle (na de uitleg van ts vind ik het gewoon dom pech) of enorme schade dan was het nog wat anders.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:42

Wilawander schreef:
Als je het wilt aangeven dan doe je dat direct en niet achteraf. Vermoed dat die buurman er ook nog eens goed overgedacht heeft na alle schrik en tot de conclusie is gekomen dat hij alles goed heeft afgehandeld. Wat ik ook vind. Blij zijn met zo'n buurman en je moet er nog langer mee door één deur denk ik dan maar. Wat dus nu al lastig word en als er nu opzet in het spel was of hij had ze niet onder controle (na de uitleg van ts vind ik het gewoon dom pech) of enorme schade dan was het nog wat anders.

TS heeft aangegeven wanneer ze zouden gaan samen..

Hoe KUN je blij zijn met een buurman, die weet dat zn honden meerdere keren de fout in gaan, maar behalve dierenartsrekeningen uiteindelijk niks veranderd.. Het maakt niet uit of er grote schade is of niet. De honden zijn meerdere keren de fout in gegaan, en daar MOET iets aan gedaan worden.
Al is het maar korven. Maar dat had je als baas van zo'n hond al moeten doen. Dat zou je niet opgelegd moeten worden.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:13

De politie doet niet gauw wat en zeker niet bij kleine incidenten dus de meeste mensen doen net alsof ze van niks weten en rekeningen betalen al helemaal niet. Dus vind dat allemaal al heel wat en een goed contact is ook heel wat. Ben lblij dat dat hier allemaal wat ontspannender is. Maar hier is een goede buur ook heel wat waard en ongelukken kunnen nu eenmaal gebeuren.....

Zoolgangster

Berichten: 9712
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:27

cinniz123 schreef:
ik zou geen aangifte doen omdat de beste man als ik zo je verhaal lees enorm meegaand is en alles netjes wil oplossen zeker dat hij ze wil gaan muilkorven,je moeder naar de dierenarts heeft gebracht en alles heeft betaald.
zou voor mij een beetje voelen als een trap na.
neemt niet weg dat het rot is voor jullie hond wat er gebeurd is.


Daar kan ik me wel wat bij voorstellen maar... stel je voor dat de honden de volgende keer dat ze weer een hond zien de muilkorf erafwerken (ja dat kan als een hond opgefokt en sterk genoeg is, heeft familie van me meegemaakt, met als gevolg dat hun hond nu is afgemaakt, werd te gevaarlijk) en ze nemen weer een hond te grazen, dit keer nog erger dan de keer ervoor, en ze verwonden misschien (per ongeluk) hun baasje of een omstander (kind?) in het heetst van de strijd... hoe zou TS zich voelen als de politie dan niets kan doen omdat zij geen aangifte/melding heeft gedaan van het voorval, en de politie daardoor onvoldoende op papier heeft om echt iets eraan te doen? Deze mensen hebben al eerder incidenten gehad met hun hond, en blijkbaar nog niet voldoende ervan geleerd om herhaling te voorkomen, anders was dit topic niet geopend.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:43

Als alle honden die eens 1 of 2 bijtincidenten hebben met soortgenoten een muilkorf ophadden dan liepen er vele rond. Als het nu een mens was... Heb hier ook een hond die niet met soortgenoten kan, voor mensen de liefste hond die je maar kan bedenken. Dat is iets heel anders.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:50

Jammer dat het nu zo stroef loopt. Ik kan de buren wel begrijpen dat ze het een beetje ervaren als natrappen. Zou je niet nog eens een poging tot gesprek kunnen doen en bv. voorstellen dat je geen aangifte doet, maar dat zij toch de muilkorven doen? Dan is het risico eraf en zitten zij niet met heel het gedoe dat die aangifte misschien meebrengt.

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:08

Och, niets zo veranderlijk als de mens, ts, ik denk dat ze gewoon bang zijn dat de honden in beslag werden genomen. Ze hebben blijkbaar niet doorgehad dat er juist nu wel maatregelen genomen worden. Een melding had geen gevolgen voor ze gehad maar door hun houding nu krijgt het voor hun zeker nog een staartje. Vervelend maar het is niet anders en voor diegene die zeggen dat ts niet moet zeuren, het was allemaal opgelost door de o zo aardige buren. Wat denk je wat er gebeurt wanneer de honden weer een dier of kind aanvallen, dan ligt er nergens een melding en kun je het jezelf alleen maar kwalijk nemen dat je de eerste keer niets gezegd hebt.
En ts wilde alleen maar een melding doen en geen aangifte, daar zit nogal een groot verschil tussen.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:12

Zij hebben er geen zin meer in, sorry maar dat vind ik wel erg kort door de bocht. Je weet dat je de eigenaar bent van 2 honden waarbij het nu meerdere keren is mis gegaan. Het heeft zelfs dusdanig gevolgen gehad dat je bent verhuisd, iets wat niet een kleinigheidje is lijkt mij. Vervolgens gaat het weer fout in je nieuwe buurt, heel vervelend, je neemt je verantwoording, belooft van alles en bij nader inzien ben je er wel klaar mee. Zo kan je niet met anderen omgaan, je wilt dan dus niet je verantwoording nemen om dit soort situaties te voorkomen. Blijkbaar wil je dan dus van je honden af want dat is wat er gaat gebeuren als er nog meer incidenten volgen en mensen aangifte blijven doen. Waarom heb je dan uberhaupt nog honden?

TS erg balen dat ze zo zijn omgedraaid in hun doen en laten, kan me voorstellen dat jullie je er niet prettig bij voelen, maar gelukkig is jullie hond weer goed aan het opknappen!

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:15

Ts, hebben ze de honden nog?? Weet niet waar je woont maar zag op fb een oproep voorbij komen van twee gedumpte honden , lieve honden met de tuigjes nog om, middelslag honden, bont gekleurd en zeer waarschijnlijk afkomstig uit het buitenland.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:32

meggiemeg schreef:
Zij hebben er geen zin meer in, sorry maar dat vind ik wel erg kort door de bocht. Je weet dat je de eigenaar bent van 2 honden waarbij het nu meerdere keren is mis gegaan. Het heeft zelfs dusdanig gevolgen gehad dat je bent verhuisd, iets wat niet een kleinigheidje is lijkt mij. Vervolgens gaat het weer fout in je nieuwe buurt, heel vervelend, je neemt je verantwoording, belooft van alles en bij nader inzien ben je er wel klaar mee. Zo kan je niet met anderen omgaan, je wilt dan dus niet je verantwoording nemen om dit soort situaties te voorkomen. Blijkbaar wil je dan dus van je honden af want dat is wat er gaat gebeuren als er nog meer incidenten volgen en mensen aangifte blijven doen. Waarom heb je dan uberhaupt nog honden?

TS erg balen dat ze zo zijn omgedraaid in hun doen en laten, kan me voorstellen dat jullie je er niet prettig bij voelen, maar gelukkig is jullie hond weer goed aan het opknappen!

Precies. Je bent als eigenaar verantwoordelijk en hebt te zorgen dat het niet kan gebeuren. Zeker niet als het al eens eerder gebeurd is.

Ragdollcat
Berichten: 14683
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 21:13

Verschrikkelijk!

Toch nog een buurman die niet netjes zijn verantwoordelijkheid neemt om te voorkomen dat het nog eens gaat gebeuren.

Hij moet gewoon zijn honden muilkorven, dat is zijn verantwoordelijkheid als eigenaar.
Zeker als ie vaker heeft aangevallen.

Hopelijk wordt hij nu wel aangepakt nu hij zegt ze toch niet te gaan muilkorven.

mysa

Berichten: 10540
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 21:41

Tja, ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Buurman heeft in eerste en tweede instantie heel netjes gehandeld en ook toegezegd te gaan muilkorven. Als hij dan na twee weken alsnog mee moet naar de politie, schiet hem dat misschien een beetje in het verkeerde keelgat?

Mijn hond heeft afgelopen week ook een hond gebeten, tweede keer. Of eigenlijk had ze de hond de eerste keer aan zijn tuigje te pakken, wat een snee heeft opgeleverd. Deze keer een snee in de nek, waarvan ik nog niet helemaal overtuigd ben dat hij door mijn hond haar tanden is toegebracht,maar dat doet er niet toe, het kwam in elk geval door de schermutseling door het gaas heen. De betreffende hond zat met haar maatje op eigen terrein, ik liep op de openbare weg, maar hun gaas is zo groot dat de koppen er dus makkelijk door kunnen .

Ik heb aangegeven zo min mogelijk daar langs te lopen, maar wij wonen aan het eind van die weg, dus kan alleen nog bospad nemen, waar mijn oude hond weer niet zo goed uit de voeten kan. Heb ook al een muilkorf besteld. Heb de honden uiteraard altijd aangelijnd, maar afgelopen week kwam er verkeer van voren en van achteren en ben ik te ver uitgeweken. En opeens staan daar dan die grommende honden.

Ik betaal uiteraard alle rekeningen. Als zij nu volgende week opeens naar de politie zouden willen, ben ik ook niet zo blij hoor.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 21:50

De afspraak was met de buurman gemaakt wanneer ze naar de politie gingen. Omdat ze het beide druk hadden konden ze niet eerder......