Dit is Lafayette, onze 'aanwaaikat'.

Wij wonen hier nu een dik jaar en in dat jaar is Lafayette steeds meer beginnen langskomen. Het is eigenlijk de poes van de buurvrouw, maar buiten naar eigen zeggen 'af en toe' eten geven doet ze er weinig mee. Lafayette komt hier sinds een tijdje ook binnen in huis en de buurvrouw weet dit inmiddels ook. Ze weet ook dat ik de zorg een stuk op mij neem en heeft er geen probleem mee. (En de poes noemt blijkbaar Charles, het is toch echt een meisje...)
Nu hebben we Lafayette intussen ontwormd en dagelijks gevoerd. Beestje ziet er intussen ook al een stuk minder schrikbarend mager uit, enkel de heupjes steken nog wat uit. De foto is van vandaag: voor het eerst is ze in haar geïmproviseerd mandje gaan liggen en ze heeft er zeker in totaal een uur lekker in geslapen. Heel wat voor haar, aangezien ze tot een paar maanden geleden nog nooit een huis binnen was geweest...
Nu valt me meer en meer iets op en ik weet niet of het iets is, of niets. Ik weet dat ze ook door andere katten hard wordt aangepakt, daarmee dat het me opvalt. Ze loopt namelijk heel normaal, maar als ze stilzit (of -staat) heft ze regelmatig een voorpootje op. Ze houdt dit dan enkele seconden omhoog en wisselt dan, of loopt weer door. Ook rekt ze zich erg vaak uit. Ik heb altijd katten gehad tot ik uit huis ging en nooit heb ik één gehad die zich zo vaak moest uitrekken. Op een halfuurtje tel ik toch een keer of vijf dat ze dit doet en bovenop het pootjesding geeft mij het idee dat er misschien wat aan de hand is.
Nu ben ik zeker pro dierenarts, maar ze laat zich simpelweg nog niet pakken, al zijn we hiermee bezig.
Ik wou graag hier alvast eens polsen of ik spoken zie, of dat jullie een idee hebben... Ze is imo ondervoed (geweest) en ik denk dat ze ook nog vrij jong is. Het is ook een vrij kleine poes, opmerkelijk kleiner dan andere katten hier in de buurt.