Onze cavia's kijken last te hebben van algehele caviamalaise

We hebben twee cavia's die sinds donderdag minder eten, drinken en poepen (de keuteltjes die ze laten zijn ook kleiner dan normaal). Met name één zit vooral als een zielig musje in een hoekje en eet vooral de keuteltjes die in het hok liggen. Ze knaagden donderdag en gister allebei extreem veel aan het hout, dat heb ik ze vandaag niet horen doen. Voor zover ik weet hebben ze niks geks gegeten.
De dierenarts is in het weekend gesloten, dus we zijn naar de dierenwinkel geweest die vooral met boerenverstand kijkt. Tanden en kiezen leken in orde en ook de buik voelt niet hard aan. Witlof, komkommer en gras gaat er prima in en ze rennen ook naar voren als ze denken dat er eten aan komt, maar hooi, brokjes, waterflesje en andere groentes worden nauwelijks aangeraakt.
Als het maandag nog steeds zo is bellen we de DA voor advies, maar voor nu lijkt het geen spoed. Wel hoop ik dat iemand misschien weet hoe we onze cavia's een oppepper kunnen geven? Of herkent iemand dit? Of ben ik gewoon een overbezorgde caviamoeder?