Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Delphi schreef:En moet het echt een opvang zijn of mag het ook bij iemand thuis die er voor zorgt?
Ik zou bijv. best een egeltje thuis op willen vangen en verzorgen. Heb een niet geïsoleerde binnenruimte en een hele grote omheinde thuis.
Telpeva schreef:Delphi schreef:En moet het echt een opvang zijn of mag het ook bij iemand thuis die er voor zorgt?
Ik zou bijv. best een egeltje thuis op willen vangen en verzorgen. Heb een niet geïsoleerde binnenruimte en een hele grote omheinde thuis.
Durf het niet met zekerheid te zeggen omdat ik de exacte regelgeving niet weet, maar ik dacht dat dit niet toegestaan is omdat egels beschermd zijn.
Totaal uit de richting, maar in Hoek van Holland (voorbij Rotterdam) heb je nog de Houtsnip, dat is ook een egel opvang
karuna schreef:Die in woudenberg zit vol? Verbaasd me over Halle trouwens hoe kunnen ze nu geld vragen voor een wild dier? Heb wel eerder contact met ze gehad over een egel midden in de winter. Mocht het dier thuis wel houden met de goede voeding en huisvesting tot het voorjaar.
Delphi schreef:En moet het echt een opvang zijn of mag het ook bij iemand thuis die er voor zorgt?
Ik weet inderdaad dat je ze niet in je tuin mag houden omdat ze beschermd zijn. Maar hoe dat zit als het met toestemming is van de dierenbescherming en dat ze hem later weer op komen halen om uit te zetten?