Welke GPS voor hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welke GPS voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:03

Ik heb sinds kort een hond met een verleden.
Ik wil er niet aan denken dat hij ooit kwijt raakt omdat hij in spannende situaties niet te benaderen is. Daarom zit ik er aan te denken om hem een GPS zendertje aan te doen.
Mocht zij ooit kwijtraken dat ze terug te vinden is.

Maar welke is het beste? Wat zijn de kosten. Moet er een abonnement op een app genomen worden enz.
Heeft er iemand ervaring met dit soort GPS trackers?

Daks

Re: Welke GPS voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:16

Die van tractive kan ik echt aanraden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:26

Daks schreef:
Die van tractive kan ik echt aanraden

Kun je er wat meer over vertellen?
Wat kost het en waar kun je die kopen.
Wat ben je kwijt aan de app?
En hoe bevestig je het aan je band?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:28

Er zijn verschillende, met abbonement van maar paar euro per maand en aanschaf uiteraard tot met een sim kaart erin die je regelmatig moet opwaarderen.

Dingen op op te letten voor je gaat shoppen.
aanschaf prijs en abbonement / sim kaart (wat kost wat).
Hoe nauwkeurig is de GPS? (locatie hond ook echt daar waar je hem verwacht, of hemelsbreed toch nog 200 meter wilekeurige kant uit of meer of minder)
Per hoeveel tijd zend de GPS signaal uit met locatie van hond?
Hoelang gaat batterij mee voordat je hem weer moet opladen?

En er zijn bij de diverse diverse andere opties mogelijk om in te stellen, maar ik heb hem echt als GPS de rest kan me weinig schelen.

Heb een gps voor mijn hond aangezien die in bos met haas wel foetsie is, is beter voor mijn hart, kan ik zien waar ze uithangt (komt dan wel terug, maar ik vind het waardeloos daar zonder hond en locatie te staan. Overigens al keer iemand anders zijn border collie op die manier zien zoekraken, dat heet, ik vond de hond, toen nog baas moeten zoeken)

Mijn gps heb ik door schoenmaker aan een rogz halsband laten stikken (eerst losgepeuterd, ding eraan geschoven en weer dicht laten stikken). Zwarte kastje is hem.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 06-09-17 16:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:29

https://tractive.com/nl/

Ik heb zelf geen hond maar deze raadde wij altijd aan als we weer eens een vermiste hond terug hadden gevonden

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:32

Mijne gebruik ik eigenlijk alleen als ze los in het bos loopt vanwege dus de hazen...
Andes zou ik er andere halsband bij doen en daar aan aanlijnen of tuig (vanwege gevaar dat ie bij paniek afschiet als hond achteruit zou rennen en halsband te los zit).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:33

Dank je wel!

Ik wil ook echt alleen maar GPS voor het geval ze kwijt raakt en dat het waterdicht is is een plus natuurlijk.
Welke heb jij @Sjolvir?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:41

Mijne is waterdicht, moet je inderdaad ook even op letten, de tractive is ook waterdicht meen ik.

Ik heb deze. https://www.facebook.com/gpstrackervoorkatenhond/
Heb er wat opstart problemen mee gehad, die zijn heel netjes door verkoper opgelost (is langs geweest en heb nieuwe gekregen) daarna nog wat probleempjes met de nieuwe, wederom aanbod om om te ruilen aangezien ik enigste zou zijn, echter ik had hem vast laten stikken aan halsband dus had niet zo'n zin in weer ruilen. (hij gaat vanzelf aan zeg maar, dus geen groot drama en nog wat van dat soort kleine dingen.)
Deze voldoet voor mijn doel, geeft 1 x per minuut een signaal en is niet gigantisch naukeurig (wel waterdicht :D ), als je hond binnenshuis is doet hij het slecht of niet qua locatie (wel eens dat mijn hond hemelsbreed 5 km verderop zou zitten) als hond buiten doet hij het prima, weet niet hoe dat bij andere trackers is.
(bij een kat kan ik me voorstellen dat je ook wilt weten of hij in iemands schuurtje opgesloten zit of een huis, dat gaat je met de mijne echt niet lukken, of anderen dat wel kunnen weet ik niet)

Mijn keuze was op deze gevallen vanwege niet nodig zijn van abbo en werken met sim kaart.
Tractive weet ik van andere mensen dat die ook goed bevalt, mij bevalt die die ik nu heb prima.

Als mijne aanstaat op 120 minuten (dus elke 120 minuten een signaal) gaat hij ongeveer 24 uur mee, als ik hem op elke minuut zet is hij 's avonds echt wel leeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:10

Dank je wel.
Zijn er nog meer ervaringen?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:55

nav jou topic heb ik de tractive besteld :Y) mijn husky die luisterd over het algemeen goed maar heeft soms bananen in der oren, ik bleef het maar uitstellen maar jou topic heeft mij nu toch over de getrokken. Zodra ik hem binnen heb zal ik je vertellen of hij fijn is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:05

Ik hoor het graag.
Ben wel benieuwd hoe het gaat met je betaalde abonnement voor je app als je een andere telefoon neemt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:27

ik neem aan dat je het kan overzetten net als met andere apps. Toen ik mijn nieuwe phone kreeg kon ik mijn antivirus ook zo overzetten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:26

Denk dat bij de meesten app net zo werkt als bij de mijne.
App gratis op elke telefoon te installeren.
Dan de imei code me wachtwoord invoeren ( en wachteoord wijzigen uiteraard na ssnkoop) dan is tracker op veel telefoons te volgen. ( mijn oppas en haar kinderen hebben mijn hond allemasl op hun telefoon)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:31

Ik heb de tractive motion btw niet goed gekeken haha. Maar ik probeer deze dan maar uit. Werkt die niet voor mijn hus als gps kan die op mijn border :')

edit: hij is nu aan het laden als ik hem om heb zal ik wat screenshots maken van de app ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 16:08

+:)+

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 16:47

ok ik dat werkt dus echt niet, ik ga het terug sturen :n constant geeft het aan dat het geen connection kan krijgen ondanks goede gps en bluetooth. Ik ben dus niet tevreden en dit geeft geen vertrouwen in tractive.