.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:27

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Nachtlampje

Re: Allergisch voor je dier. Hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:47

Goed schoonhouden, stofzuigen en wassen van de stoffen delen van je huis helpt al een hoop.

Misschien dat je met Aerius, Cetirizine of een andere antihistamine ook al een eind komt, maar niet alles mag onbeperkt gebruikt worden.

Wij hebben zelf 2 katten, een blauwe Rus en een Brits Korthaar. De blauwe Rus was er eerst, en die is een lichte vorm van hypoallergeen.

Wij hebben vervolgens de Brit erbij gehaald, en die heeft echt een enorm pluizige vacht waar ik instant allergisch voor werd. De trigger van haar vacht zorgde ook nog dat ik last kreeg van hooikoorts.

Uiteindelijk heb ik bioresonantie gedaan, en ook specifiek behandelingen gehad op kattenhaar (ik moest plukjes haar mee van de Brit).
2 behandelingen later heb ik nauwelijks tot geen last meer! Dit is nu ruim een jaar geleden en ik ben alsnog helemaal last vrij.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:08

Ik ben ook allergisch voor mijn kat en de paarden. Bij de katten is het het speeksel waar ik allergisch voor ben. Ik krijg er enorme eczeemachtige uitslag van als ze mij wast of als ik haar aai na het wassen of in haar buurt ben terwijl ze zich wast. Dit heb ik opgelost door haar niet te aaien op die momenten :+ En ze komt nu zo goed als de hele dag buiten, wat ook enorm helpt. Ook heb ik voor het geval het nodig is een hormoonzalf van de dokter gekregen die ik kan smeren op het moment dat ik toch uitslag krijg, maar dat is al maanden niet gebeurd gelukkig!

Bij de paarden zijn het de huidschilfers waarvoor ik allergisch ben. Ik borstel de paarden altijd buiten en dat scheelt al een hoop. Hier krijg ik gelukkig geen uitslag van, maar alleen een verstopte neus, niesaanvallen en tranende dikke ogen. Als ik zorg dat ik alles buiten doe en dus niet in de stal of binnen, dan gaat het redelijk. Heb hier oogdruppels en neusspray voor en die werkt oke..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:17

Ik weet niet wat voor meubels je hebt (stof, leer?) en wat je op je vloer hebt maar als het stof en vloerbedekking is kun je daar nog winst op behalen door het te vervangen door (kunst)leer en zeil/laminaat.
Kussens en kleden ook weghalen dan, je kunt later altijd kijken of het goed gaat als je ze weer toevoegt.
Verder heb je stofzuigers met HEPA-filter en speciale apparaten die de lucht reinigen zegmaar, dat zou ook goed werken voor mensen met allergieën.
Hooikoortstabletten (oa bij Lidl te koop) schijnen vaak ook te werken, wellicht is dat ook nog het proberen waard. :)

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:36

Je katten wassen met anti roos van head And shoulders? Dat ze minder roos hebben?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:40

Zet ook zoveel mogelijk de deur open :j daardoor kan alles lekker luchten

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:54

Mijn man is ook allergisch voor katten; heeft er medicijnen voor, maar die helpen niet echt. Hij heeft t vooral nadat ik heb stofgezogen (alles dwarrelt even extra in de lucht). Dus laat iemand anders stofzuigen en blijf dan even uit de buurt. Bij ons staat de achterdeur altijd open. En hij aait de kat niet meer en dat lijkt te helpen! Succes

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:02

Testes, ik zou in jouw geval kijken voor een stofzuiger met HEPA-filter deze voorkomt dat de huidschilfertjes enzo gaan ronddwarrelen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:09

.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:26

Kun je gordijnen niet beter laten stomen? Wassen zou ik niet zomaar aandurven.
Verder zou ik vragen om medicatie tegen allergie bij de huisarts. Mijn ervaring is dat van die pilletjes van de drogist voor geen meter helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:37

.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:38

Ik ben ook allergisch voor mijn kat, hij komt wel eens bij me liggen, maar ik kan hem niet uitbundig knuffelen en vervolgens mn ogen/gezicht aanraken want dan krijg ik last. (verstopte neus, niezen, jeukende ogen)

Ik heb ook veel last gehad van een verstopte neus, waarschijnlijk heb ik door de allergie chronisch ontstoken neusslijmvlies ontwikkeld, waardoor het altijd voelt alsof ik niet genoeg lucht krijg via mijn neus. Wat bij mij ontzettend goed helpt is een nieuwe neusspray, die ook langdurig gebruikt mag worden. Dit heet Dymista. Daarnaast als ik écht een allergieaanval krijg, pak ik een pilletje levocetirizine. Beide zijn op recept van de huisarts.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:40

je kan bij de huisarts een immunisatiekuur vragen. Dan krijg je eerst een allergietest en aan de hand van de uitkomst een flinke periode prikjes met daarin de dingen waar je allergisch voor bent. Ik heb hem voor huisstofmijt en bepaalde planten gehad en mijn man voor kitten (we hebben er 6 lopen thuis). Ook hebben we een ionisator staat (Sharp). We hebben allebei total geen last van de kitten in huis.
En voor de op en top hooikoortsperiode wanneer alles is bloei staat hebben we cetirizine van de Lidl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:43

.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:50

Er is/was speciale kattenshampoo voor allergische eigenaren, idd voor schilvers volgens mij, maar naam, etc. ben ik zo even kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:58

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:02

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:02

Ik slik hooikoorts tabletjes, heb ook zo'n immuunkuur gedaan maar dat heeft het niet verholpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:27

.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:30

Ik ben allergisch voor best veel dieren. Gelukkig geen paarden of honden. Maar heb wel konijnen gehad later een gevonden diertje. Maar uiteindelijk heb ik toch moeten besluiten de dieren weg te doen ivm de allergie omdat ik er teveel last van had. Mijn gezondheid is nadat de kipjes als laatste zijn weggegaan een heel stuk verbeterd. Medicatie en goed schoonhouden niks helpt er tegen.

Katten zijn voor mij hoe dan ook een absolute no go. Een haar en ik zit vol jeukende bulten.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:36

Ik ben allergisch voor honden en paarden en heb hooikoorts. Ik heb zowel paarden als een hond en ben in de winter dagelijks met hooi en stro in de weer. 2 jaar terug ben ik bij een iriscopist geweest en 1,5 jaar lang heb ik verschillende druppels en korreltjes gehad. Momenteel gebruik ik al een half jaar niks meer en gaat het eigenlijk best goed. Ik doe nog wel voorzichtig met het knuffelen van de hond, die laat ik niet al te veel bij mijn gezicht en ik nies nog wel eens wanneer ik met hooi bezig ben maar het gaat echt al stukken beter!

Ik heb het voorheen wel geprobeerd met cetrizine tabletten en en prednison neusspray via de huisarts maar dat was ook niet de oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:47

.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:16

Bij katten helpt bijna niks. Neusspray, zalf, prednison pillen en dan nog lang wachten. Dit voorjaar een drama. In een restaurant was iemand met zijn mouw langs mijn blote arm gestreken. Binnen een kwartier begon de jeuk en kwamen de bulten, heb de meneer gevraagd of hij katten had ja dus. -O- meteen begonnen met medicijnen maar in combinatie met toen flink aanwezig hooikoorts ben ik maanden bezig geweest de boel onder controle te krijgen. Armen, buik rug was een grote open jeuk bende. %)

Kippen konijnen en knaagdieren geven naast iets minder jeuk long klachten en bijholte problemen. Maar dat is minder heftig als katten. En ja helaas hebben heel veel mensen tegenwoordig katten en moet ik erg opletten met simpel aanraken van kleding. -O- in de wijk ook veel en aantal van die k beesten proberen binnen te komen, dat zou echt een nachtmerrie zijn, :n

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:24

Ik heb een allergie voor mijn cavia's, best heftig ook. Met goede antihistamine is het redelijk onder controle te houden.
Katten en vogels zijn bij mij echt een enorm probleem, daar krijg ik het zo ontzettend benauwd van dat ik er serieus blauw van aanloop. Om over de pijnlijke ogen nog maar te zwijgen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:41

Hier allergisch voor bijna alles met haren. Voor katten heb ik ooit een hyposensibilisatiekuur gedaan (3 jaar injecties). Niet dat ik daardoor nu een kat zou kunnen hebben, maar ik kan nu tenminste op bezoek bij mensen met een kat zonder dat ik direct heel naar word.
Als ik een kat aanraak was ik gelijk erna mijn handen goed met zeep. En zorg dat ik niet mijn gezicht of voedsel aanraak in de tussentijd.

Voor paard slik ik dagelijks medicijnen en na deze komt er ook geen nieuwe meer. Vooral ruiperiode is een ramp.

Zou graag een harig huisdier willen, maar dat gaat 'm niet worden.