Een verzekering voor de hond, welke en waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Een verzekering voor de hond, welke en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 15:40

Wij kregen bij de aankoop van onze pups een tegoedbon voor een verzekering bij Proteq dierenzorg. Toen we die kregen dacht ik "Die onzin!", dus hup in een lade ermee. :+

Maar nu hebben we een Border Collie pup, hij is 12 weken oud en hij heeft nu al de bijnaam Stef Stuntpiloot, dat is niet voor niks zeg maar. :Y) :') Zet je toch aan het denken, is het misschien toch verstandig om een verzekering af te sluiten. De fokker had voor al haar honden wel een verzekering en zij was daar zeer lovend over.

Nu mijn vraag, zijn er Bokkers die hun hond (of kat) verzekerd hebben, zo ja, waar en waarom? En wat is je dekking en betaal je per maand? :)

Ik heb wel de zoekfunctie gebruikt maar kwam vooral op topics uit waar advies werd gevraagd wat betreft WA verzekeringen voor de hond of kat.

Skyex

Re: Een verzekering voor de hond, welke en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:48

Wat er precies verzekerd is en hoeveel weet ik even zo niet uit mijn hoofd. Wij hebben in ieder geval gekozen voor een verzekering bij Ohra. Je moet altijd wel zelf een deel betalen, maar de premie pm is dan ook iets lager.

Wat ik nog wel weet is dat als je echt goed de kleine lettertjes leest je met heup/ knie problemen alleen bij Ohra en Proteq terecht kan voor honden boven de 15kg. Ik heb de verzekering genomen voor de echte grote dingen die ik niet zo makkelijk zou kunnen betalen. Dus dan wil ik wel dat de dingen aan knieeen/ heupen vergoed worden.

We hebben een paar kleine dingen gedeclareerd en dat ging altijd makkelijk en snel. Dus we zijn met Ohra tevreden.

Ik zou het wel zo snel mogelijk afsluiten want als er nu iets gebeurt dan is dat altijd uitgesloten als je een verzekering afsluit. Wij hebben bv de verzekering afgesloten nadat we 1x met onze hond naar de dierenarts zijn geweest vanwege een allergische reactie. Alles wat met huid en oren te maken heeft is uitgesloten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:57

Niet meer, alle belangrijke dingen werden uitgesloten, premie werd elk jaar hoger, maar uitkeringen elk jaar minder. Ook het eigen risico werd telkens verhoogd. Daarbij werd er bij mijn pup van alles uitgesloten, alles aan de blaas (1 keer blaasontsteking gehad), alles aan de ogen (1 keer ontstoken ogen), heupen en ellebogen sowieso.

Wij hadden een 'standaard' dekking voor een hond van 25 kilo en betaalden toen bijna 40 euro per maand.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 16:00

Skyex schreef:
Wat er precies verzekerd is en hoeveel weet ik even zo niet uit mijn hoofd. Wij hebben in ieder geval gekozen voor een verzekering bij Ohra. Je moet altijd wel zelf een deel betalen, maar de premie pm is dan ook iets lager.

Wat ik nog wel weet is dat als je echt goed de kleine lettertjes leest je met heup/ knie problemen alleen bij Ohra en Proteq terecht kan voor honden boven de 15kg. Ik heb de verzekering genomen voor de echte grote dingen die ik niet zo makkelijk zou kunnen betalen. Dus dan wil ik wel dat de dingen aan knieeen/ heupen vergoed worden.

We hebben een paar kleine dingen gedeclareerd en dat ging altijd makkelijk en snel. Dus we zijn met Ohra tevreden.

Ik zou het wel zo snel mogelijk afsluiten want als er nu iets gebeurt dan is dat altijd uitgesloten als je een verzekering afsluit. Wij hebben bv de verzekering afgesloten nadat we 1x met onze hond naar de dierenarts zijn geweest vanwege een allergische reactie. Alles wat met huid en oren te maken heeft is uitgesloten.

Bedankt voor de tip. Onze honden zijn gelukkig allemaal (nog) gezond, dus om ze in de verzekering te krijgen is geen probleem, en twee zijn nog pups, die zijn sowieso vrij makkelijk te verzekeren had ik gezien.

Aangezien het hoofdzakelijk honden betreft die ook in de sport zitten is H en E wel belangrijk om ook vergoed te krijgen mocht daar iets aan gebeuren. Die zijn nu ook in orde, maar je weet maar nooit natuurlijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:01

Zelfs na rontgenen werden heupen en ellebogen niet vergoed. ;) en toen stond er in de kleine letters dat sportbonden uitgesloten werden oid.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 16:02

MyWishMax schreef:
Zelfs na rontgenen werden heupen en ellebogen niet vergoed. ;) en toen stond er in de kleine letters dat sportbonden uitgesloten werden oid.

Bij Proteq wordt zou het gewoon meeverzekerd zijn, zelfs voor de BC die dit jaar vijf wordt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:04

Ik zie het! Dat is iig een fijn punt! En heel belangrijk idd.

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:14

KimD schreef:
Skyex schreef:

Bedankt voor de tip. Onze honden zijn gelukkig allemaal (nog) gezond, dus om ze in de verzekering te krijgen is geen probleem, en twee zijn nog pups, die zijn sowieso vrij makkelijk te verzekeren had ik gezien.

Aangezien het hoofdzakelijk honden betreft die ook in de sport zitten is H en E wel belangrijk om ook vergoed te krijgen mocht daar iets aan gebeuren. Die zijn nu ook in orde, maar je weet maar nooit natuurlijk.

Het was ook heel makkelijk hem in de verzekering te krijgen alleen werd dat uitgesloten. Stel je gaat morgen naar de dierenarts vanwege uitslag wordt het al uitgesloten. Vandaar dat als je het wilt gaan doen zou ik het zo snel mogelijk doen nu alles nog goed is.

Wij betalen trouwens maar iets van 20euro pm.

KimD schreef:
MyWishMax schreef:

Bij Proteq wordt zou het gewoon meeverzekerd zijn, zelfs voor de BC die dit jaar vijf wordt.

Ja precies die kleine lettertjes zijn zo belangrijk goed te lezen. Ik kwam echt alleen bij Proteq en Ohra uit die geschikt zijn voor grotere honden. En dan op de internetpagina staat bij allemaal incl heupen en ellebogen, tot je verder gaat lezen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:23

Wij hebben voor de eerste niks afgesloten
Maar zelf maandelijks een bedrag weggezet
Toen hij zijn kruisbanden scheurde was dat bedrag ook een eind verdampt :+

De tweede is wel vanuit nest verzekerd en heeft haar premie er wel uit voor de komende jaren
Wat kneuzingen en oorontstekingen
En toen ook haar kruisbanden
Dus blij dat we haar er in hebben zitten

Wij zitten met haar bij proteq
Er is bij het afsluiten wel het 1 en ander mis gegaan (sales persoon die iedereen van de pupkopera had nageteld en iedereen zag opeens af van verzekeren... wij hadden nooit iemand aan de telefoon gehad... geloof dat die persoon een functioneringsgesprekje heeft gehad)
Maar dat is uiteindelijk gewoon allemaal netjes gerectificeerd :j

Wij betalen per jaar trouwens , geeft ook weer korting
Maar! Let wel goed op met de voorwaardes aangaande bestaande zaken(bij volwassen honden gaat dot 6 maanden tot een jaar terug
Bij pups van een x aantal weken word er niet naar gekeken , dus check check dubbelcheck en misschien moet je vlot zijn met verzekeren om uitsluitingen van bepaalde zaken te voorkomen)

Advies van de fokker van onze tweede , eerste jaar prpteq
Mocht ze dan geheel gezond blijken te zijn en aan de voorwaarden te voldoen , dan lekker over naar de Hema

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:40

Het eerste jaar heb je het meeste risico dus is verzekeren opzich wel handig. Let op dat bij de standaard verzekeringen heup en elleboog problemen altijd uitgesloten zijn.

Wij zijn verzekerd geweest bij Hema. Beviel goed, keren snel uit. Maar zodra bleek dat onze hond was behandeld voor ED gooide ze daar alles op en toen heb ik hem uit de verzekering gehaald.

Wij hebben nu dus geen van onze huisdieren nog in de verzekering. Als je gaat kijken wat de premie kost, dan kan je dat net zo goed zelf in een spaarpotje doen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:44

Ligt er aan wat je hond mankeert ;)
Hier hebben we 1 jaar betaald en 3,5 jaar premie gedeclareerd en uitgekeerd gekregen
Dus Het tweede jaar houden we haar er nog even in :+

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:53

geloof mij dat ik weet wat het allemaal kan kosten, de DA is al meerdere keren leuk op vakantie geweest van wat wij binnen brengen :+ :=

Maar veel zaken zijn in een standaard verzekering uitgesloten. En als je wat uitgebreider gaat verzekeren zijn de premies echt gigantisch. Als je dan ook nog het geluk heb een hond met ED te hebben dan gooien ze dus alles daar op. Laatste keer heb ik 400 euro gedeclareerd en krijg geloof ik 60 euro vergoed. Toen heb ik hem ook meteen uit de verzekering gehaald.

Ik verzeker dus niet meer. Bij een pup is het nog wel de moeite omdat je het eerste jaar gewoon het meeste risico hebt. Al heb ik onze laatste pup ook niet meer verzekerd. Achteraf had ik dat misschien wel moeten doen, want ook daar kosten aan gehad, maar dat verschilde ook niet heel veel van wat ik aan premie kwijt zou zijn geweest.

Als je hond iets mankeert wat wel onder de verzekering valt is het natuurlijk verstandig hem erin te houden :D

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:05

Ik heb onze herder gelijk nadat we heb hadden opgehaald op 1 okt 2014 verzekerd. Hij was toen 8 weken:

Comfort Verzekering

€ 31,59 
per maand 

Maximale vergoeding € 5.000,- per 12 maanden
Looptijd verzekering 1 jaar
Vergoeding 81%
Eigen risico € 0,-
Aanvullende Dekking Optioneel
Vaccinatie + Crematie
Aandoeningen heupen & ellebogen

En ik ben blij dat we hem zo hebben verzekerd. Wel heel goed de kleine lettertjes in de polis nagelezen.

Laatst voor de grap eens een berekening gemaakt wat hij ons in 3 jaar tijd al heeft gekost.

- 2014, totaal 7x (in 8 weken tijd) consult, onderzoek en behandeling + speciaal voer ivm slechte darmen: € 550,-
- 2014, ernstig ziek door infectie aan darmen waardoor er een zwakke plek is ontstaan. Waren hem dat weekend bijna kwijt: €370,-
- 2015, heupen laten onderzoeken doordat hij op 8 a 9 maanden begon met slepen van 1 poot: € 260,-
- 2015, cysten verwijderen die ook op kweek laten zetten: € 250,-
- 2016, rustig jaar. Alleen een extreme hotspot toen we hem ophaalde van zijn vakantieadres. Zat bij zijn oog en hij had er zoveel pijn aan dat ze hem onder narcose kaal moesten scheren: € 300,- incl medicijnen.
- 2017, castratie incl bultje verwijderen En laten onderzoeken: € 370,-
- 2017, gezwel aan elleboog laten onderzoeken in lab: € 90,-

Totaal kosten dierenarts excl inentingen etc: € 2190,-

Alles behalve de castratie is vergoed door proteq. 81 % dus wel vergoed kom ik op een bedrag van ongeveer 1600 euro vergoed.

3 jaar € 31,59 is € 1130,- ongeveer.

We wilden ook wel telkens een bedrag opzij zetten maar ik heb nu meerdere malen wat grote bedragen direct achter elkaar moeten aftikken dus ben erg blij met onze verzekering.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:18

Ik heb 2 honden waarvan 1 vanaf pup in de verzekering bij proteq.
Vroeger was ik er heel tevreden over maar elk jaar paste ze de voorwaardes aan en gaat de premie omhoog en zou dus nooit meer een pup bij ze verzekeren.mn oude border werd bij proteq met 10 jaar ineens verdubbeld in premie terwijl hij nooit iets had gehad.
Mn hondje wat nu bij proteq verzekerd is blijf ik voorlopig verzekeren want haar oogdruppels kosten al 74€ per maand en daar krijg ik de helft van vergoed en de premie kost inmiddels 31,80€ pm voor een hondje van 6 kilo.dan zou je denken 37€ + 31,80 kosten bijna je druppels maar ze moet ook elke 3-6 maanden(ligt aan haarweerstand) voor een bloedtest dus ik haal het er bij haar wel uit.
Maar mn andere hond heeft nooit wat dus die zou een goudmijntje zijn voor proteq.
Tis lastig maar denk bij een volgende hond dat ik zelf per maand gewoon een potje zou sparen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:31

Ik heb mij er enige tijd geleden behoorlijk in verdiept en ook bij dierenartsen en hondeneigenaren navraag gedaan.
Proteq en dierenartsen spelen onder één hoedje. Niet doen dus.
Ik ben uiteindelijk bij Ohra uitgekomen.
Superfijne verzekering. Als ik iets declareer bij Ohra heb ik iedere keer binnen 5 dagen mijn geld op mijn rekening staan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 17:35

Als ik een verzekering bij OHRA zou afsluiten ben ik een behoorlijk bedrag per maand kwijt. Dat kan ik beter aan de kant leggen. :oo

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:40

Ohra is niet geschikt als je een hondensport doet. ;) Je mag wel verzekeren, maar alles wat er dan gebeurd tijdens trainingen wordt niet vergoed. Dus bewijs maar dat het in het bos gebeurd is en niet op trainingsveld bijvoorbeeld.

Proteq heeft dat nergens staan voor zover ik zie.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:41

Ik heb zelf geen hond dus ook geen verzekering, maar wij raden over het algemeen de Ohra verzekeringen aan. Petplan/proteq zijn geen slechte verzekeringen maar ze worden wel steeds voorzichtiger in wat ze allemaal wel en niet dekken. Overweeg vooral of je een risicohond hebt (BC zal wel meevallen, verzekeringen nemen over het algemeen geen honden aan die veel medische problemen hebben zoals franse bulldogs) en of dat het waard is tegenover maandelijks aan de kant zetten (moet je dat wel consequent doen natuurlijk). Als je hond een allergie blijkt te hebben waarvoor hij medicatie moet of een keer wat breekt heb je je verzekering er wel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:43

Ik heb de middelste verzekering van Ohra plus entingen erbij en betaal nog geen € 22.00 per maand.
Het zal wel afhangen van wat voor soort hond je hebt. Ik heb gewoon een hond van ongeveer 13 kg. wat ook geen ras afwijkingen kent.
Ik ben supertevreden met mijn verzekering bij Ohra. Nooit moeilijke vragen, geen probleem bij aanvragen en altijd gelijk mijn geld op de rekening.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:18

ik heb honden boven de 50 kilo, dat scheelt ook wel in prijs.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:36

Ik had een verzekering maar snel weer opgezegd, heeft me een hoop geld bespaard.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 18:53

MyWishMax schreef:
Ohra is niet geschikt als je een hondensport doet. ;) Je mag wel verzekeren, maar alles wat er dan gebeurd tijdens trainingen wordt niet vergoed. Dus bewijs maar dat het in het bos gebeurd is en niet op trainingsveld bijvoorbeeld.

Proteq heeft dat nergens staan voor zover ik zie.

Bij Proteq is dat geen probleem. Heb met hun contact gehad. Ook voor H & E.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:32

Mijn teckel is verzekerd bij Ohra. Ik heb gekozen voor Top-dekking (€5000 vergoeding per jaar) met aanvullende dekking. Het enige wat niet meeverzekerd is, is het gebit. 80% van alle medische kosten wordt vergoed. Ik betaal €23 per maand. Ik ben heel erg blij met deze verzekering. Tot nu toe is alles zonder problemen vergoed, en dat is echt al heel veel geweest.