Ervaring vreetschuur/eethok katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Ervaring vreetschuur/eethok katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 21:59

We hebben 3 katten waarvan 1 toch wel erg dik geworden is. De dikkerd is inmiddels al een tijdje op rantsoen, maar zeker op werkdagen is het erg onhandig om gescheiden te voeren.

Daarom wil ik graag een vreetschuur voor ze gaan maken, een hok met een chipluikje voor de 2 die wel onbeperkt zouden mogen eten en dan de dikkerd apart en afgewogen voeren.

Zijn hier ook mensen die zo'n hok gemaakt hebben? Bevalt dat en werkt het ook een beetje? Hoe ziet hij er uit?

Duhelo

Re: Ervaring vreetschuur/eethok katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:04

Moet die binnen of buiten komen?
Indien buiten zou ik opteren om een hondenhok of een speelhuis te nemen. houtenplaat in de opening met het luikje erin. Hebben ze snel door.
In huis eventueel luikje in een deur, maar dan brn je een ganse kamer kwijt. je hebt ook leuke kattenslaapplaatsen voor binnenshuis.

http://m.zooplus.nl/shop/katten/kattenb ... gJf6vD_BwE

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 22:11

Ik zat zelf aan zoiets te denken:
Afbeelding
Zal wel binnen moeten, ze kunnen niet altijd en de hele dag naar buiten en ik wil wel dat ze altijd bij het voer kunnen, muv de dikkerd natuurlijk.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:12

Je hebt ook voerbakken die met chip openen.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:14

Ik heb 2 katten waarvan er 1 ook een eetwolfje is....bij mij krijgen ze 3x per dag een afgewogen hoeveelheid brokjes.
Lijkt nu sinds een maand of 3 goed te werken, de bolliewollie is zelfs iets afgevallen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:17

future_vet schreef:
Je hebt ook voerbakken die met chip openen.

Tot dikkie dik zit te wachten tot er een andere kat komt eten. bakje gaat open, DD terroriseert de skinny kitties en steelt hun voer.
Zonde van het geld voor de voerbak.

Die mandbak ziet er leuk uit!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 22:27

Voerbak op chip vind ik wel interessant, dan zou ik er bij voorkeur 2 willen hebben en dat is wel een hap in het budget, maar wel het overdenken waard.

nurses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:44

Voor mijn poes die onbeperkt mag eten heb ik een voetbal met chip. Erg tevreden over. Mijn andere poes die een echte schrokker is kan er niet bij, uiteraard heeft ze dit wel geprobeerd.

Voor haar heb ik nu zo'n paarse "voerbak" met puntjes eraan. Hierbij moet ze met haar pootje de brokjes er 1 voor 1 uit halen. Waar ze eerder de hele dag zat te zeuren om eten is dat nu geen probleem meer. Ik doe er genoeg in en zij moet er moeite voor doen en eet langzamer

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:55

Ik vraag me af of zoiets werkt voor een kat die echt zoveel van eten houdt.

Mijn kat wordt door de overburen gevoerd (... :x ) maar kan daar eigenlijk niet naar binnen, kattenluik met chip. Maar meneer wacht gewoon tot de huiskat thuis komt en rent gewoon direct achter de kat aan het luik door.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 04:15

Hier ervaring met een 'vreetschuur' met chipluik en het werkt hier heel goed. Eén van mijn katten moet altijd bij het eten kunnen ivm diabetes dus toen ben ik hierop uitgekomen.

Mijn overwegingen om voor het chipluik (met vreetschuur) te gaan ipv voor de voerbakjes op chip:
- bij de voerbakjes kunnen andere katten mee-eten als ze dat echt willen (en de kat waar het hier om gaat laat zich ook snel overbluffen waar de andere meer haaibaaien zijn, met het chipluikje gaat dit gewoon prima)
- de voerbakjes zijn nogal beperkt in hun mogelijkheden (ik voer KVV en brokjes en het is niet echt praktisch/mogelijk om dat in zo'n chipbakje tegelijkertijd te plaatsen terwijl daar in de vreetschuur ruime mogelijkheden voor zijn).
- het chipluikje vind ik veel flexibeler qua toepassing: ik kan het voor een vreetschuur inzetten maar als dat niet meer nodig zou zijn kan ik het altijd nog voor een deur gebruiken, of voor een hokje/kamer waar 1 (of meer) kat(ten) zich terug kan(/kunnen) trekken.