Verhalen nestje pups

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elsa1234

Verhalen nestje pups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 21:46

Heey
Hebben jullie misschien verhalen over jullie nestje pups. Over hoe het is gegaan en of het mee of tegenviel

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:50

Ik zal beginnen :D

Gisterenavond is de bevalling van m'n tweede nestje pups begonnen. Het eerste nest van dezelfde teef (2015) ging zonder veel problemen. 10 pups op 10 uur tijd. Nu is de teef 5,5 ondertussen en ging het iets minder vlot. De pups waren nu veel homogener qua grootte, maar de weeën leken zwakker en even hebben we getwijfeld voor KS. Eenmaal in de auto kwam nummer 5 in een recordtijd ter wereld. Terug huiswaarts maar toch zelf alleen teruggekeerd naar DA voor Oxytocine. Die injectie heeft ze nog nodig gehad en toen zijn de rest van de 10 pups toch nog veilig en wel geboren. Ondertussen zijn de oudsten alweer 24u oud en moeders doet het prima. Heel beschermend, heel lief naar haar kindjes, ook naar ons. Naar de andere honden een echte draak als ze te dicht komen.
Ik ben tevreden met hoe het gegaan is. Dit was deze teef haar laatste nestje sowieso.

Afbeelding

Wilawander

Re: Verhalen nestje pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:53

Elsa1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 22:29

Bedankt wat een lieverds de tij gaat zo snel

Nog andere verhalen

ik wil graag zelf ook een nestje fokken en daarom vind ik die verhalen interessant
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-08-17 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:44

Dus je hebt al besloten om een nest te fokken?

Elsa1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 22:46

Nee
Ik wil gewoon verhalen opdoen
En ervaringen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-08-17 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:08

Elsa1234 schreef:
ik wil graag zelf ook een nestje fokken en daarom vind ik die verhalen interessant

Waarom wil je zelf een nestje fokken.

Wat voor hond heb je en heeft deze wel of geen stamboom?

Veel mensen denken leuk een nestje, maar het is echt niet altijd rozengeur en manenschijn. Daarnaast kost het ook veel tijd en energie!

Elsa1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 23:22

Dat weet ik daarom wil ik graag ervaringen van anderen opdoen
Ik wil zelf graag een nestje fokken om sportieve en gezonde pups op de wereld te zetten

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:24

justahorse schreef:
Elsa1234 schreef:

Waarom wil je zelf een nestje fokken.

Wat voor hond heb je en heeft deze wel of geen stamboom?

Veel mensen denken leuk een nestje, maar het is echt niet altijd rozengeur en manenschijn. Daarnaast kost het ook veel tijd en energie!

En geld :)

Elsa1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 23:26

Ik weet hoe een nestje pups is maar want ik heb vaker meegeholpen met de buren. Ze hebben ieder jaar een nestje. Dit is 1 verhaal ik wil graag meer verhalen horen hoe het bij anderen is verlopen
Ik doe het zeker niet voor het geld anders zou ik nooit mijn hond laten testen. Wat ik dus wel doe omdat ik graag gezonde pups op de wereld wil zetten
Oww ik dacht dat je bedoelde dat ik het voor het geld deed maar je houd er niks aan over sorry dat ik zo regeerde

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:33

Mijn advies is om zowiezo niet te fokken met een stamboomloze hond.
Er zijn genoeg rasloze pups in nederland.
Als je wil fokken doe het dan goed. Neem een gezonde, geteste rashond uit een goede lijn en fok die met een gezonde, geteste reu uit een goede lijn. Zodat je een waardevolle toevoeging kan doen aan een ras, ipv alleen maar te vermeerderen.

Elsa1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 23:40

Dat weet ik maar wil graag verhalen horen van mensen met nestje pups
En ik wou misschien een nestje van haar omdat ze het goed doet in de sport en omdat mensen hebben gezegt dat ze wel serieuze intresse hebben in een pup van haar.
Maar ik wil graag verhalen horen van mensen met nestje pups

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:47

Ik wil je nog 1 tip geven.
Probeer niet steeds berichten achter elkaar te plaatsen als er niemand heeft gereageerd.
Dit leest erg vervelend voor mensen en is niet toegestaan.
Ik heb een mod getipt en die zal straks denk ik de berichten samenvoegen.
Als je een bericht hebt geplaatst waar je wat aan toe wil voegen kan je de 'wijzig' knop gebruiken.

Elsa1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 23:49

Oke bedankt zit nog niet zo lang op bokt maar bedankt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:57

Wat voor hond heb je dan?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:01

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:17

Oh dat topic heb ik ook gelezen, wist niet dat dit weer dezelfde persoon was. :)

Maar ik dacht dat je in je eerste topic besloten had niet te gaan fokken met je teef.
Of in ieder geval er nog eens heel serieus over na te denken?

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:37

Toevallig net het topic geweest over alle asielhonden, waarom nog meer honden op de wereld zetten als er genoeg honden zijn zonder baasje? Ik snap dat een puppy leuk is hoor, maar ik vind al die extra nestjes (bij meerdere diersoorten) zo vaak onnodig. Uitzonderingen daargelaten

Elsa1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 10:26

Barbet schreef:
Oh dat topic heb ik ook gelezen, wist niet dat dit weer dezelfde persoon was. :)

Maar ik dacht dat je in je eerste topic besloten had niet te gaan fokken met je teef.
Of in ieder geval er nog eens heel serieus over na te denken?

Ja Ik ben erover aan het nadenken en daarom wou ik graag verhalen horen van andere mensen met hun nestje pups. En hoe dat gegaan is

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:42

Ik heb zelf meerdere nestjes gehad en nog meer nestjes mee gemaakt bij collega fokkers. Ik heb nestjes gezien die zonder problemen groot geworden zijn maar ook nestjes gezien waarvan door de teef van alle pups de koppen afgebeten werden na een dag of 3. Pups gezien die in hun eigen vruchtwater gestikt zijn omdat de eigenaar niet wist hoe ze het water uit de longetjes kreeg. Pups gezien die een hongerdood stierven omdat ze een open gehemelte bleken te hebben die over het hoofd gezien is. Pups gezien die in de steek gelaten werden door de onervaren moederhond.Een heel nest gezien waarvan er na een week of 5 bijna elke morgen ééntje dood lag omdat er kijkers waren geweest die de pups besmet hadden met een besmettelijke ziekte. Pup gezien die door een afwijking aan de tong niet kon zuigen bij de teef en met de fles groot gebracht moest worden.
En dit zijn nog maar een paar voorbeelden wat er allemaal kan gebeuren bij nestjes en er kan veel fout gaan als de eigenaar geen ervaring heeft of weet hoe zelf te handelen.
Helaas is het nestjes fokken niet alleen maar leuk en lief. Kost veel tijd,energie,geduld,slapeloze nachten en kost een nest ook behoorlijk wat. Ik zou niemand aanraden een nestje te nemen zonder enig kennis van zaken.

Elsa1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 10:47

Oke bedankt voor je verhalen. Het is niet dat ik niks weet hoor heel veel informatie opgezocht :) en als ik het toch overweeg om een nestje te fokken is er sws iemand bij die er meer ervaring en verstand van heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:37

fleurtjeuh schreef:
[BB] Ervaringen nestje pups
In dit eerdere soortgelijke topic van vandaag is te lezen dat TS een stamboomloze border collie heeft

En daarom plaats ik hier een slotje, de ervaringen/verhalen kunnen in het eerder geopende topic geplaatst worden.