Nu vroegen we ons dus af of dit toeval is geweest of dat het gewoon echt altijd pijnlijk is voor de hond. EN als dat zo is...waarom dan niet gewoon standaard scheren (lijkt ons prettiger, maar ook daarin kunnen we ons vergissen).
We lezen wel overal dat als de vacht goed los zit, dat het dan niet pijnlijk is, want je trekt alleen de losse haren eruit, maar wel heel toevallig dat zij op een dag komt dat hond 1 gemuilkorft moet worden, omdat hij het nooit leuk vind en altijd bijt en de andere honden (1 grote, 1 kleintje) allebei piepten van de pijn.
Poedel van mijn tante is ooit overleden op trimtafel door de stress. Eigenaresse van trimsalon vond dat zo erg, dat ze via een bevriende poedelfokker mijn tante een nieuw hondje heeft gegeven. Maar ja, dan vraag je je toch af, waarom zijn de honden zo bang voor het trimmen?
Ik heb wel eens verhalen gehoord van een trimsalon bij ons achterom, daar wil je je hond niet heenbrengen

En zo hoor ik wel vaker verhalen over trimsalons waar je je hond niet heen moet brengen

Alleen maar zodat hij er dan uitziet zoals de rasstandaard dat graag wil?