Niet een slang die ik eerder heb gezien en ik kan hem zo ook 1, 2, 3, niet plaatsen tussen de slangensoorten die in Nederland voorkomen, maar ik ben dan ook geen kenner. Kunnen jullie mij helpen deze grote vriend te identificeren? Helaas was hij te vlug en kon ik geen foto meer maken op het droge.
Hij is trouwens zeker 1.50m lang.

Let niet op mijn ademhaling, ik was net onder 3 draden door gesprint om hem nog te kunnen filmen

Geplaatst
               Geplaatst  (kan je filmpje niet zien trouwens)
 (kan je filmpje niet zien trouwens)                                                          mooie dieren zijn het!
 mooie dieren zijn het!                                                         
 maar toch nog best een aardig maatje) Ze eten oa kikkers dus zitten vaak bij water. Ik heb wel vaker dat ik er bijna op ga staan en het arme dier niet weet hoe snel hij het water in moet schieten, hartaanvalletje voor ons beide
 maar toch nog best een aardig maatje) Ze eten oa kikkers dus zitten vaak bij water. Ik heb wel vaker dat ik er bijna op ga staan en het arme dier niet weet hoe snel hij het water in moet schieten, hartaanvalletje voor ons beide  

Een slang had ik hier nooit eerder gezien terwijl het hier inderdaad wel ideaal is, veel water, veel kikkers, veel hoog gras en veel riet. Wonder dat ik die nooit op hun staart getrapt heb.
  Een slang had ik hier nooit eerder gezien terwijl het hier inderdaad wel ideaal is, veel water, veel kikkers, veel hoog gras en veel riet. Wonder dat ik die nooit op hun staart getrapt heb.                                                          ik wist helemaal niet dat er wilde slangen in nederland zijn?
  ik wist helemaal niet dat er wilde slangen in nederland zijn?