Kat neemt levende babymuis mee naar binnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Kat neemt levende babymuis mee naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 15:47

Als je wakker wordt en denkt 'wat klinkt dat gepiep dichtbij' weet je dat er iets mis is...

Afbeelding

Ik heb net mijn halve inloopkast verbouwd om een levende muis a achter n kast vandaan te halen. Helaas: de baby heeft zelfs z'n ogen nog dicht. Wat kan ik nou t beste met dit diertje doen? Dood vind ik ook zo sneu.
Momenteel zit hij in een wasmand met n berg hooi, maar hij piept als n bezetene...

kraakte

Re: Kat neemt levende babymuis mee naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:55

Lijkt wel een ratje? Of issie kleiner dan hij lijkt op de foto? Tja... wat je ermee doen moet. Ik weet t niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 15:56

Hij is echt maar heel klein, t lijfje is misschien 2,5cm.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:56

Spitsmuis? Zal reden zijn dat kat er niks mee wil, schijnen erg vies te smaken.
Dierenambulance bellen lijkt mij beste optie. Anders bij DA langs voor netjes inslapen, zo'n jong dier is lastig en wild dieren zijn beschermd, mag je niet zomaar houden zonder papieren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:58

Dat is een spitsmuisje, die zijn altijd zo klein. Die van mij ving ze ook wel eens.
Ik zou hem gewoon weer buiten zetten om eerlijk te zijn.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:00

Mja, na eventjes nadenken zou ik m ook buiten neerzetten. Misschien dat n vogeltje m nog oppikt als diner. Denk dat de dierenambulance hier niet voor komt of wel?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 16:03

Dierenambulance kan hier ook niets mee, ik heb ze net gebeld.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:11

Dat is een spitsmuis, en het is geen baby - die hebben gewoon zulke mini oogjes :) Buiten zetten is denk ik de enige optie, veel meer kan je niet doen...
Ze in leven houden is vrij lastig omdat het geen muizen zijn maar insecteneters die gigantische hoeveelheden (naar verhouding) per dag moeten eten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 16:13

Ik heb achterin de tuin een lange plank schuin tegen de muur aan gezet, wat hooi erachter en daar t muisje in. De uiteindes van de plank staan onder planten (waarvan 1 met grote gemene doorns). Zo kan de kat er niet bij komen en áls z'n moeder in de buurt is dan hoort ze hem daar vast. Als hij idd volwassen is zoals Fenrir zegt (wat ik eigenlijk hoop) dan heeft hij daar een mooi veilig plekje
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 26-08-17 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:14

Het kan wel een jong dier zijn (lastig te zien) maar het is iig niet echt een baby-baby meer zegmaar :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:17

Vjestagirl schreef:
Ik heb achterin de tuin een plank schuin tegen de muur aan gezet, wat hooi erachter en daar t muisje in. Dan kan de kat er niet bij komen en áls z'n moeder in de buurt is dan hoort ze hem daar vast. Als hij idd volwassen is zoals Fenrir zegt (wat ik eigenlijk hoop) dan heeft hij daar een mooi veilig plekje

Goed dat hij weer naar buiten is, ze moeten per dag hun eigen lichaamsgewicht aan insekten, slakjes en wormen eten om in leven te kunnen blijven. Dat zal buiten in de tuin beter lukken dan binnenshuis. :D