Vanmiddag rond 5 uur gaf ik de grasparkietjes nog wat lekkers, en daarna is het deurtje denk ik weer open gesprongen. In ieder geval waren ze ontsnapt.
1 zat gelukkig nog in de kamer maar de ander is door het open raam gevlogen. Hier kwam ik rond 6 uur achter en ze riepen elkaar nog dus de ontsnapte vogel was makkelijk te vinden in een boom dichtbij. Helaas vloog die daar weg en sinds dien zijn we haar kwijt.
Nu wordt het te donker om te zoeken helaas.. De vogel is al aangemeld bij op de plaatselijke facebook en amivedi.
Hoe maak ik de meeste kans haar weer te vinden en vangen? Of maak ik uberhaupt kans? De ander kan natuurlijk niet alleen blijven, dus ook wanneer geef je het op?
Sorry voor het warrige verhaal, voel me erg schuldig..
ellepel
Geplaatst: 23-08-17 21:14
He wat sneu,balen zeg Raam open ,licht aan en zou kunnen dat het misschien dan terug komt naar de ander. Eventueel de kooi van de ander dichter bij het raam zodat de ander het beter hoort Verder kun je niet veel doen denk ik...
In het donker zal ze niet vliegen. Hopelijk heeft ze een veilig plekje gevonden. Wat je kan doen is zoeken of morgen raam open en andere kooi in de buurt van het raam zetten en hopen dat ze naar binnen komt vliegen
Ik zou ook contact opnemen met dichtstbijzijnde dierenzaken als iemand anders het diertje weet te vangen dan is dat mogelijk een plek waar zo iemand heen gaat voor advies.
Morgen de kooi van de ander eerst buiten en later in de deuropening zetten
DreamUp
Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 21:24
Ja als het morgen goed weer is kan ik ook de ander met kooi in de tuin zetten. Uiteraard uit de wind en in de schaduw. Maar echt gaan zoeken heeft denk ik niet veel zin?
Nou de vogel zit bij de deur (buiten is nog wat te koud hier) al een tijdje te roepen, helaas nog zonder reactie.. Ik heb het roepen voor een stukje opgenomen en loop er zo eens het park mee door. In die richting was die verder gevlogen.
Het helpt soms wanneer je via youtube wat geluiden van soortgenoten laat horen. Ik hoop dat de vogel inmiddels thuis is.
Tip: Onderzoek of er volieres in de buurt zijn en ga daar eens langs. Grasparkieten zijn groepsdieren en een ontsnapte vogel zoekt vaak volieres op. Flyers in de buurt ophangen en Amivedi inlichten lijkt me ook een goed plan.
Nee nog niks Ik heb het roepen van de andere vogel afgespeeld in de buurt maar nergens kreeg ik reactie... Er zijn wel een aantal mensen in de buurt met parkietjes dat ik weet, maar volgens mij niet echte (buiten) volières. Maar daar zal ik inderdaad nog wat onderzoek naar doen.
Op amivedi staat ze al. Flyers zijn nog wel een goed plan inderdaad, helemaal niet aan gedacht met alles op internet
De andere parkiet was wel heel erg van slag dus daarvoor heb ik maar een soortgenootje gehaald. Nu lijkt het met hem wel weer te gaan.
Ik hoop echt dat ze ergens een goed plekje gevonden heeft bij mensen die (nog) niet op de hoogte zijn van haar vermissing. Want in het wild zal ze het vrees ik niet lang redden?
Pff jeetje TS, moet er niet aan denken dat een van onze vogeltjes ontsnapt. Zou me zo machteloos voelen.. hopelijk heeft ze tijdelijk een goed onderkomen gevonden en komt ze snel weer naar huis!
Gaby9
Geplaatst: 25-08-17 09:44
Wij hadden een ontsnapte diamant duifje. We vonden haar de volgende dag terug 100 meter van huis vandaan op de grond. Leefde nog wel, maar wel in een soort shock en erg moe. Konden haar zo oppakken. Helaas is ze overleden door vermoeidheid.
Bedankt nog iedereen! Machteloos is het inderdaad, Danielleeee_...
Ik heb nog niets van het vogeltje vernomen en heb het inmiddels ook wel opgegeven. Bij elk geluid wat enigszins op het vogeltje leek ben ik telkens hoopvol gaan zoeken, daarnaast ook heel wat rondjes door de buurt gelopen met vogel geluidjes en nog wat telefoontjes gepleegd maar helaas... Ik blijf hopen dat ze ergens veilig in een voliere zit bij iemand die of niks van de vermissing weet, of haar zelf houdt vanwege de wat zeldzamere kleur.
Gelukkig gaat het met het andere vogeltje goed en klikt dat ook met het nieuwe vogeltje. Wel check ik nu tig keer de deurtjes voordat de deur of het raam open gaat en ben ik alsnog bang dat ik het vergeet