Kosten operatie bijtwond hond, WA verzekering?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Kosten operatie bijtwond hond, WA verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 12:59

Misschien geen hele duidelijke titel maar misschien kunnen jullie mij helpen

korte schets van de betrokkenen
Eloy ->windhond Mijn hond, de gewonde hond met bijtwond op de schouder
Gijs ->bordercolliexherder, hond van de vriend van mijn moeder, de veroorzaker
Thuissituatie -> honden wonen in 1 huis al 4 jaar, maar dus 2 eigenaren, zijn "samengesteld" huishouden
Ik -> ik woon niet thuis, maar op kamers.

Gijs heeft Eloy dus gegrepen in het huis waar ze samen wonen, Eloy heeft hier een grote vleeswond op zijn schouder aan overgehouden. Dit moet operatief gehecht worden met extra kosten zoals speciale narcose aangezien hij een wat oudere windhond is.
Ik ben de eigenaar van Eloy, ik woon niet thuis sinds augustus dit jaar.
dit is al de 2e keer dat gijs mijn hond verwond, eerste keer kostte dit meer dan 600 euro, ben bang voor nu een soortgelijk bedrag
ik zou graag willen weten of ik de vriend van mijn moeder via zijn WA verzekering aansprakelijk kan stellen voor de da-kosten die zijn hond dit keer veroorzaakt heeft bij mijn hond

en zoja hoe moet ik dit doen?
zo nee zijn er dan nog andere mogelijkheden?

De vriend van mijn moeder bied niet uit zichzelf aan om mee te betalen in de kosten
wel gaan de 2 honden nu niet meer samen zonder toezicht in 1 ruimte.

xSCWx

Re: Kosten operatie bijtwond hond, WA verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:07

Bel je verzekering, die kunnen er meer over zeggen. Ik denk dat het niet vergoed wordt omdat de honden in 1 huis wonen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 13:09

maar moet ik dan mijn eigen verzekering bellen of de verzekering van de vriend van mijn moeder?
ik ben idd ook beetje bang dat het niet vergoed word omdat het in 1 huis is. maar weer zo'n groot bedrag lukt mij niet om te betalen pff.. ben ik weer maanden bezig
maar heb alles over voor mijn beestje dus die ligt nu ook op de operatie tafel..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:10

Hoe dit zit omdat ze beide in hetzelfde huis wonen weet ik niet.
Mijn hond is voor jaren terug ontsnapt geweest en heeft buiten een andere hond gebeten. Dit is volledig vergoed geworden door onze WA verzekering.

Maar dat is dus buitenshuis.

Beterschap voor je hondje trouwens!! Altijd rot zoiets!

Als de verzekering niets vergoed zou ik de vriend van je ma aankijken hoor...
Als mijn hond schade aanricht aan iemands dier of spullen oid, dan los ik dat op. Of de verzekering dat uiteindelijk betaald of niet, dat maakt mij persoonlijk vrij weinig uit.

Maar in mijn ogen hoef jij hier zelf niet 100% voor op te draaien...
Laatst bijgewerkt door loez op 23-08-17 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:11

xSCWx schreef:
Bel je verzekering, die kunnen er meer over zeggen. Ik denk dat het niet vergoed wordt omdat de honden in 1 huis wonen.

Hangt er denk ik ook vanaf of vriend en moeder ts een gezamenlijke wa verzekering hebben of apart.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:11

Maar waar is die vriend in dit verhaal??? Die kun je toch vragen om te betalen??

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:13

hij moet ZELF zijn WA-verzekering contacten. Dat kun je niet buiten hem om doen ofzo.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:15

Mhh lastig als hond op ander adres staat als de andere hond is het via de WA verzekering.

Maar ja dan nog zou de eigenaar van de veroorzaker aansprakelijk stellen wie dat dan is maakt mij niet uit dit is toch niet iets wat jij moet gaan betalen?.

Btw bij de eerste keer had je je les al moeten leren als ze een keer gevochten hebben zullen ze het helaas vaak wel blijven doen vooral het het grote wonen veroorzaakt heeft.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 13:20

alle verzekeringen lopen apart van mijn moeder en der vriend volgens mij.
en ik heb zelf ook een eigen verzekering.

dus hij moet zelf informatie bij zijn wa verzekering opvragen?
ik heb zelf nog nooit iemand aansprakelijk moeten stellen of iets dus heb hier nog geen kaas van gegeten hoe dit werkt

@Urban, ja ik had toen mijn les wel geleerd maar ben ook nog afhankelijk van de andere mensen hier in huis helemaal als ik niet meer thuis woon. toen zijn ze ook tijdje niet meer zonder toezicht bij elkaar geweest maar haar vriend en vooral zijn ouders (wonen op boerderij) vonden het dan niet meer nodig en laten ze dan toch weer bij elkaar. dat gaat tijd goed en dan ineens slaat gijs weer om. dit keer was er voor ons ook geen zichtbare aanleiding voor. En eloy heeft zo'n dunne huid dat is zo kapot...
Maar ben het wel met je eens hoor, dat had beter gemoeten, daar gaan nu nóg duidelijkere afspraken over komen. helaas is eloy niet welkom op mijn studentenkamer vanuit de huisbaas

ik zou de kosten samen met mijn moeder betalen, maar voor ons is dit allebei een groot bedrag.
precieze bedrag weet ik nog niet... dat hoor ik als ik hem straks mag ophalen. ben nog niet gebeld

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:24

Kan je niet beter je verzekering bellen? Iedereen is anders verzekerd en sommige verzekeringsmaatschappijen zijn moeilijk met uitbetalen. Je schrijft dat het al een keer eerder is gebeurt. Lijkt mij dat als de verzekering dit weet, ze dit als mogelijkheid aanpakken om niet uit te betalen. Dat ze samen in 1 huis wonen zie ik eigenlijk ook als een probleem. Je bent verzekert als de hond een ander wat aandoet...maar onder 1 dak, horen ze m.i. in 1 gezin. Mijn ervaringen met verzekeringen zijn slecht. Maar niet geprobeerd, is altijd mis. Ik hoop dat de moeder van je vriend voor je wil bellen. Ik neem aan dat het huis van haar is en zij de WA verzekering betaalt. Tijdens het schrijven zeggen meerdere mensen al dat de verzekering gebeld moet worden. Indien het niet verzekerd is, kan je de DA vragen of je het bedrag in termijnen kan betalen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:24

Als jullie alle 3 oip het zelfde adres staan ingeschreven dan ben je beetje overdreven verzekerd zonde van je geld.

Ik zou de eigenaar van de hond aansprakelijk stellen voor de schade die verzekering zal het dan oppakken en afhandelen. Zeker niet zelf of je moeder laten betalen ( je bent wel gek).

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:25

UrbanL schreef:
Als jullie alle 3 oip het zelfde adres staan ingeschreven dan ben je beetje overdreven verzekerd zonde van je geld.

Ik zou de eigenaar van de hond aansprakelijk stellen voor de schade die verzekering zal het dan oppakken en afhandelen. Zeker niet zelf of je moeder laten betalen ( je bent wel gek).

Dat dus idd

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 13:28

We staan niet op hetzelfde adres verzekerd, ik ben uit huis en sta verzekerd op mijn studentenkamer
de verzekering weet niet dat dit eerder is gebeurd, dat was ook alweer tijdje terug

Maar moet ik nou mijn eigen verzekering bellen of waar de vriend van mijn moeder verzekerd is.
in termijnen betalen is gelukkig geen probleem bij onze da

Citaat:

Maar hoe dan, kan iemand mij dat duidelijk uitleggen
ik heb dit nog nooit gedaan, zijn verzekering bellen? formulieren? moet hij zelf zijn verzekering bellen
moet ik de mijne bellen ik kom daar niet uit

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:29

Je kan je eigen verzekering altijd bellen voor advies. Zij zullen wel weten wat je het beste kunt doen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:34

je kan zijn verzekering niet bellen,alleen hij kan dat aangeven aan zijn verzekering.Wil hij dat niet kan je het proberen via je rechtsbijstand verzekering.Althans zo werkt het in belgie

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:36

Eloya schreef:
De vriend van mijn moeder bied niet uit zichzelf aan om mee te betalen in de kosten
wel gaan de 2 honden nu niet meer samen zonder toezicht in 1 ruimte.

Hij bied het niet aan, maar heb je het er überhaupt met hem over gehad?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:38

Je kan jouw verzekering bellen en informeren hoe dit zit. Mogelijk kunnen zij dit verder afhandelen door met zijn verzekering contact op te nemen.
Vind het overigens laks van de vriend van jouw moeder om niet zelf zijn verzekering te benaderen. Die zijn hier tenslotte voor.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:40

Als jij niet thuis gedomicilieerd staat en het is jouw hond, dan woont de hond officieel ook niet op hetzelfde adres als de hond van de andere persoon. De eigenaar van de verooorzaker kan dus gewoon zijn eigen verzekering hiervan op de hoogte brengen en deze zal de kosten (wss met aftrek van een eigen risico) vergoeden. het eigen risico moet betaald worden door de eigenaar van de veroorzaker.
Hij dient dus gewoon zijn verzekering op te bellen, jouw gegevens door te geven en de rest regelt de verzekering.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:41

Bel jouw verzekering, vertel het verhaal en vraag advies. Als hij zijn verzekering niet wil inschakelen, zul je gerechtelijke stappen moeten ondernemen, en het is maar de vraag of je dat wenst.

Bovendien wonen de honden samen, ik vrees dat dat moeilijk wordt... Kun jij bewijzen dat het jouw hond is trouwens? Als hij bij hen woont en door hen verzorgd wordt?

Maar allemaal vragen waar enkel de verzekering over kan beslissen.

Wel sneu dat ze ze samen gelaten hebben buiten jouw wil om en nu ook niet willen betalen zeg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:44

Wanneer het de vriend van je moeder is dan kun je hem toch gewoon hierover aanspreken?? beetje van de zotte dat jij en je moeder hiervoor op draaien terwijl de schuld ergens anders ligt. Hij moet dit bij zijn wa verzekering aan geven en willen die niet betalen dan betaalt hij dit toch zelf, zijn hond, zijn schade.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:47

bigone schreef:
Wanneer het de vriend van je moeder is dan kun je hem toch gewoon hierover aanspreken?? beetje van de zotte dat jij en je moeder hiervoor op draaien terwijl de schuld ergens anders ligt. Hij moet dit bij zijn wa verzekering aan geven en willen die niet betalen dan betaalt hij dit toch zelf, zijn hond, zijn schade.

Mijn idee, hoewel ik mij ook kan voorstellen dat mensen terughoudend zijn om de lieve vrede te bewaren. Fatsoenshalve zou je denken dat hij zelf bedenkt dat hij hiervoor zijn WA-verzekering kan benaderen. Heb ik destijds ook gedaan toen mijn paard een winterdeken van een stalgenootje haar paard kapot had getrokken (heren speelden iets té enthousiast). Hoefde van stalgenoot niet, maar ik vond het voor haar knap l*llig als zij zelf voor de schade die mijn paard had veroorzaakt moest opdraaien.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:50

Op wiens naam staat de hond? Want in jouw profiel benoem je jezelf als eigenaren van de 2 honden. Als de hond echt op naam staat van de vriend van jouw moeder zal de verzekering het waarschijnlijk wel vergoeden. Ook niet onbelangrijk, op welk adres staat de hond ingeschreven (hondenbelasting?) neem aan bij jou moeder en haar vriend omdat de hond bij jouw huisbaas niet welkom is. Grote kans dat de verzekering het dan gooit op binnen het gezin/huis en niks vergoeden.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 13:55

gijs staat zeker op de naam van de vriend van mijn moeder

Eloy zijn paspoort op mijn naam, chip weet ik zo niet die kan ook nog wel eens op die van mijn moeder staan.
wij hoeven geen hondenbelasting te betalen in deze gemeentes.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:59

Wat zegt de vriend van je moeder?
Als je hem aansprakelijk stelt( als hij niet mee wil werken) dan doe je dat via je eigen verzekering en die gaan dan wel verhaal halen zijn verzekering

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:09

Het valt gewoon onder WA verzekering. Mijn hond heeft ook eens een andere hond verwond. Snap ook niet dat mensen daar zo moeilijk over doen. Je aansprakelijkheidsverzekering kent geen eigen risico dus het kost de verzekerde helemaal niets. Mijn verzekering heeft alles netjes uitbetaald. Wel vragen ze naar hoe de situatie exact heeft plaatsgevonden. Heeft jou hond de andere uitgehaald bijv. en de andere bijt van zich af dan word het wel een lastig verhaal. Het is jou hond, maar jij woont daar niet dus jou hond is daar zeg maar op bezoek en is gebeten door een andere hond. Voorzie geen problemen met de verzekering
Laatst bijgewerkt door Heukeltje op 23-08-17 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt