Dag Bokkers, ik zit voor een dilemma en zou graag even wat ervaringen horen..
Het gaat om een Franse Bulldog teefje van 6 jaar, niet gesteriliseerd. Nu had ik laatst een knobbeltje ontdekt op haar buik, gelijk naar de DA gegaan en blijkt het om een ontstoken melkklier te gaan met vermoedelijk een kleine tumor. Ze gaat nu drie weken aan de medicatie, de DA zei dat het best zou kunnen dat alles daarmee weg te krijgen is, maar we moeten toch terug gaan voor als het toch niet weg is alles te laten weghalen.
De DA raadde me ook aan om sterilisatie eventueel te overwegen om in de toekomst te vermijden dat ze nog zulke problemen gaat krijgen.
Zolang er zich geen problemen voortdoen laten wij eigenlijk nooit een teef steriliseren. Met onze Boxer moesten we het uit noodzaak doen omdat ze steeds schijndrachtig was, maar die hond is na de sterilisatie nooit meer dezelfde geweest. Ze is van een speelse en vrolijke hond naar een hond gegaan die niks anders deed dan slapen en nergens meer interesse in toonde. Daarom ben ik bang om mijn Franse Bull nu te laten doen. In het verleden is ze één keer schijndrachtig geweest, maar erna eigenlijk nooit meer problemen mee gehad. Daarbij is ze ook al 6 jaar, dat is voor het ras al eerder richting senior aan het gaan.
Als ik 100% garantie heb dat ik haar leven ermee kan beteren zou ik het wel laten doen, maar ben aan de andere kant ook bang voor de uitkomst. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Why change the past, when you can own this day?