Ze is nu zo'n 15 weken / 4 maanden.
Ik heb in mei / juni een maand op een ranch gewerkt in Australië en daar ben ik verliefd geworden op een pup met een gebroken pootje. De mensen daar wilden haar daarom afmaken, dus besloot ik haar mee naar huis te nemen

In Australië is er verder weinig met het hondje gebeurd, op wat dagelijkse aaitjes na. Ze kent dus nog helemaal niets en moet alles leren. Ze is hier nog maar een paar daagjes, maar ze doet het al erg goed!
Nu is het zo dat wij niet willen dat ze bij ons op het gras in de tuin poept en plast, dus hebben we een apart poep/plas-plekje voor haar gemaakt. In Australië heeft ze echter altijd op het gras gepoept waar en wanneer ze zelf wilde

Hier wil ze eigenlijk gewoon op het gras poepen/plassen. Elke keer als ik dat zie, neem ik haar mee naar 'de bak', de plek waar ze wel mag poepen/plassen. Eenmaal op de bak gaat ze lekker zitten of liggen

Gisteren waren we er bijna. Ze wilde op het gras poepen, dus ik tilde haar snel op en nam haar mee naar de bak (toen nog alleen zand). Ze draaide en snuffelde wanhopig omdat ze zo nodig moest maar ze hield het binnen. Ze begreep niet dat ze hier mocht poepen

Uiteindelijk ben ik met haar gaan wandelen, omdat ze op het gras niet mag poepen en op de bak nog niet begrijpt. Hier ligt een beek dichtbij het huis, met een strook gras ernaast. Daar poept en plast ze dan ook elke keer meteen

En natuurlijk begrijp ik dat ze hier nog maar nét is en houd ik rekening met haar leeftijd

Maar wellicht zien we iets over het hoofd? Of zijn er mensen die nog een goede tip hebben?