Voorbereiding volgende hond!! Maar wat voor één?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Voorbereiding volgende hond!! Maar wat voor één?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 16:25

Onze hond is 15, slechtziend, doof en behoorlijk dementerend. Aangezien ik zeker een hond wil hebben ben ik nu voorzichtig rond aan het kijken. Eisen heb ik zeker, niet groot, grappig, knuffelkont, kortharig, wel blaffen wanneer er iemand op het erf komt lopen maar hoeft verder niet waaks te zijn.
Ik zit zelf (niet lachen) te denken aan een mopshond, hoe vaker ik ze zie hoe grappiger ik ze vind. Wel op de hoogte van het feit dat ze nogal wat gezondheidsproblemen kunnen krijgen maar komt er eentje dan ga ik zeker voor een zeer goed bekend staande fokker om zo de risico's zo veel mogelijk uit te sluiten.
Zijn er mensen met mopshondjes hier dan laat je horen, wat zijn je ervaringen. Natuurlijk sta ik zeker ook open voor andere honden maar na 35 jaar en drie keer asielhonden word het straks tijd voor een pup. Hoe je het ook went of keert , een asiel of afstandshond heeft een verleden en daar moet je je toch op aanpassen en dat wil ik niet meer.

Sjolvir

Re: Voorbereiding volgende hond!! Maar wat voor één?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:29

Boston terrier ook overwogen? Ook niet groot enzovoort en minder gezondheids problemen dan een mops, zeker met warm weer.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:35

Er is een centraal topic voor :)

Voor nu, kies alsjeblieft geen Mopshond. Ik snap eerlijk gezegd echt niet dat mensen dat nog serieus overwegen. Ik kan er meerdere, ook van goede fokkers en allen hebben zo veel problemen en hebben echt geen fijne zomers.

Boston Terrier lijkt me dan een stuk beter!
'

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:36

En hoe zal een gemiddelde dag voor de hond eruit zien? Hoeveel tijd wil je erin steken? Wil je ermee sporten of is het voornamelijk zetelhangen? Hoe lang moet ie alleen kunnen zijn? ....

Een mops zou ik persoonlijk nooit kopen. Ondanks dat je ze bij een goeie fokker koopt, het blijft gewoon een ongezond ras. Er zitten zodanig veel gezondheidsproblemen binnen het ras, dat ik daar al gewoon niet zou aan beginnen, en al helemaal niet omdat ze "grappig" zijn...

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:39

Een goede fokker heeft niet zoveel te maken met het grootste probleem wat ze hebben. De korte neus is namelijk rastypisch voor deze honden. Je zult geen fokker vinden die een mopshond heeft gefokt met een gunstige snuit.
Ik ken een paar mopshondjes, allemaal enorm enthousiast, druk en speels. Wel allemaal knorretjes, in de warmte erg veel last. Snel te dik, heeeeeeel veel verharen en elke dag die huidplooien schoonmaken.
Asiels hebben trouwens zeker ook vaak pups zitten!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:42

Ook al aan Boerenfoxjes gedacht? :)

Hier loopt een teefje, klein, houdt wel van aandacht maar ook op zichzelf. Kortharig, waaks, en wilt graag werken/leert snel maar helemaal niet druk. Wel gek :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:51