Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Daantjuh88 schreef:Onze Jack Russel kotste de hele auto onder in het begin. Bij hem hielp het als hij mee kon kijken waar we heen gingen, dus achterin op een verhoging in de gordel. Na een tijdje kon hij ook weer achterin bij onze andere hond en ging het goed. Onze Jack was wel altijd heel gespannen in de auto, nu is dat ook voorbij en vind hij het leuk!
kimmie261 schreef:primatourtje geven half uurtje voor je weggaat...( of halve ,of klein stukje als je een klein hondje hebt)
honden worden steeds zieker en worden niet blij van auto rijden,met Primatour hebben ze geen last en kan autorijden ook leuk worden,plus scheelt kots in je auto.
bellehorses schreef:Mijn hond heeft ook heel vaal overgegeven toen ze nog pup was. Ik had haar altijd op de passagiers stoel destijds. Sinds ze achter mij zit op de achterbank heeft ze nooit meer overgegeven, of het daaraan ligt of dat ze er over heen is gegroeid weet ik niet maar ze is nu 9 en heeft de laatste 8 jaar niet meer overgegeven.
Felinde schreef:Hoi,
Onze lurcher Charlie werd voorheen ook altijd wagenziek, inderdaad kotsen + kwijlen etc. Echter sinds hij de eerste keer de overtocht van Engeland naar Nederland maakte met de auto / boot was het plots over.. geen idee hoe of waarom maar tegenwoordig is het geen probleem meer voor hem. Nooit meer kwijlen/kotsen en een blije hond.
Wij vervoeren hem trouwens op de achterbank in een tuigje + zo'n vuilbestendig kleed dat aan de achterbank en onze stoelen vasthangt en dus voorkomt dat hij tussen de stoelen kan glippen.
Helaas kan ik je dus niet echt iets aanraden om het beter te maken voor je beestje behalve een lange rijs te maken met overtoch, haha
Kabayo schreef:,
Moet dat de rest van zijn 13 jaren? (Weet natuurlijk niet hoe oud ze word, is een indicatie haha )
Wil liever niet teveel medicatie in dat jonge lijfje drukken
Kabayo schreef:bellehorses schreef:Mijn hond heeft ook heel vaal overgegeven toen ze nog pup was. Ik had haar altijd op de passagiers stoel destijds. Sinds ze achter mij zit op de achterbank heeft ze nooit meer overgegeven, of het daaraan ligt of dat ze er over heen is gegroeid weet ik niet maar ze is nu 9 en heeft de laatste 8 jaar niet meer overgegeven.
Dus op de achterbank werd het beter?
Had je haar daar los of in een tuigje?
Ik wil dan misschien toch een tuigje kopen voor op de achterbank. Is dat aan te raden?
Simbaa schreef:Ahh wat zielig voor je pupje. Een hondje van een vriendin had het ook. Ook zij was tegen medicijnen, maar is in overleg met de dierenarts toch primatour gaan geven.
Vind het zelf eigenlijk echt oneerlijk om dat niet te doen. Autoziek zijn is zo'n vreselijk gevoel (ik spreek helaas uit ervaring) en zo makkelijk op te lossen door een pilletje. Je rijdt ook zo veel met je pupje dat hij nu dus meerdere keren per week kotsmisselijk is, dat kan toch niet?
Met een beetje ongeluk kom je ook nog in een viceuze cirkel. Pupje weet dat de auto betekent misselijkheid, krijgt daar stress van, wordt daardoor sneller niet lekker en wil misschien op een gegeven moment de auto niet meer in.
Ik hoop echt dat je het oplost, want vind dit ontzettend zielig.
Succes!