Vreemde dingen in tuin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Vreemde dingen in tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 12:46

Het gebeurt zo af en toe, maar het is toch wel vervelend. Ik vind zo af en toe voorwerpen in de achtertuin die wij er niet achterlaten. We hebben een dichte(ook geen ruimte tussen de planken) schutting van 2 meter hoog, met aan de kant van de poort nog begroeiing er bovenop. Daar in zit ook een poortdeur, even hoog en ook helemaal dicht. Die poortdeur kan je eigenlijk alleen van binnenuit open maken en er kan niks onderdoor, tenzij je bewust iets eronderdoor schuift.
De reden hiervoor zijn de drie Duitse Herders die hier thuis rondlopen. ;) Zo kunnen andere honden niet door de schutting geen kijken/komen en zeker ook geen mensenhanden. De poortdeur is zo lastig open te maken, omdat 2 van de drie meesters zijn in het openmaken van deuren. De poortdeur kunnen zij absoluut nooit open krijgen.

Maar ik vind toch regelmatig dingen waarvan ik dus denk dat het over de schutting gegooid wordt. Ik heb namelijk geen idee hoe het hier anders terecht komt. En hoewel het misschien onschuldig klinkt in sommige gevallen, ben ik er niet blij mee. Zo liggen er wel eens tennisballen, maar daar mogen mijn honden niet mee spelen. Geen groot probleem gelukkig. Maar vandaag lagen er dus kippenpoten. Gebraden en afgekloven... Eerder lagen er ook al spareribs. Naast dat die laatste gevaarlijk zijn, is mijn reu allergisch en mag hij niks anders dan zijn eigen voer. Er liggen soms ook nog andere dingen, het is ook niet elke dag, soms één keer per week, dan weken niks en dan paar dagen achter elkaar.

En ik heb dus geen idee wat ik er aan moet doen. Het is lekker weer, dus ik heb het liefst de schuifpui/achterdeur dus open. Nu zit ik continu op de 'wacht' en doe tussendoor ook de deur weer dicht, omdat ik ook moet werken. Wie het doet? Geen idee.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:51

Wat zit er achter de schutting zeg maar? Ik bedoel, zit je direct langs de openbare weg waar mensen gewoon de boel van zich af flikkeren? (Wel bijzonder met zon hoge schutting) Geen ruzie met buurtbewoners die dit zouden kunnen doen? Al eens gevraagd of dit in de omgeving ook gebeurt?

Misschien een bordje op de schutting hangen dat je hier niet van gediend bent? Lijkt me lastig om het echt tegen te houden, wel enorm vervelend zeg...
Laatst bijgewerkt door Memories op 14-08-17 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:52

aanbellen bij de buren? het lijkt mij het meest logisch dat zij dat misschien doen?

FatCat

Re: Vreemde dingen in tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:53

Ik denk eerder dat vogels dit laten vallen in je tuin.

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:55

FatCat schreef:

Eerlijk gezged denk ik niet dat vogels met complete tennis ballen gaan rondvliegen

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:56

asm_kayleigh schreef:
FatCat schreef:

Eerlijk gezged denk ik niet dat vogels met complete tennis ballen gaan rondvliegen

Correct die tennisballen niet. Maar de etensresten wel.

friendly

Misschien iets van een camera plaatsen in je tuin (tijdelijk) om te kijken of je evt kan achterhalen HOE die zooi in je tuin komt?

karuna
Drukke kabouter

Herkenbaar. Ook hier de boel grondig dicht maar soms tref ik dingen aan. Boterhammen, halve broden, stukjes vlees ballen een bos sleutels (tsja) vuurwerkresten lege frlsjes en snoepverpakkingen enz.

Broden en vleesresten was uiteindelijk een verklaring voor. Katten die ongewenst de tuin inkomen met stukken bot, grote vogels (kraaien en roeken) die overvliegen met hun buit maar het boven de tuin laten vallen. Als er een stuk brood uit de lucht komt vallen kijk je wel even raar op. :') Rest is er bewust ingegooid of per vergissing in een spel oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:57

Vogels zijn inderdaad een optie, net zoals misschien katten. Ik vind hier regelmatig stukken brood in de tuin, die laten vogels vallen als ze om het voer vechten in de lucht.

Hoe woon je precies? Heb je achterburen direct aan je tuin grenzen of zit er eerst nog een paadje/openbare ruimte?
In dat laatste geval zou ik om het sociaal handig aan te pakken naar je linker- en rechterburen gaan en zeggen dat je het idee hebt dat mensen dingen over de achtermuur van de schutting (dus niet hun kanten) gooien, dat je je afvraagt of zij daar ook last van hebben en of ze mee op willen letten of ze iemand kunnen zien die dat doet.
Op die manier geef je wel aan dat je een probleem hebt maar komt het minder aanvallend over dan wanneer je zegt 'gooi jij soms rotzooi in mijn tuin???'. ;)

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:57

Wou net zeggen tennisballen en vogels hmm, maar ook kippenpoten zullen ook niet heel snel door vogels worden meegenomen.

Camera op de andere kant van de schutting?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 13:06

Memories schreef:
Wat zit er achter de schutting zeg maar? Ik bedoel, zit je direct langs de openbare weg waar mensen gewoon de boel van zich af flikkeren? (Wel bijzonder met zon hoge schutting) Geen ruzie met buurtbewoners die dit zouden kunnen doen? Al eens gevraagd of dit in de omgeving ook gebeurt?

Misschien een bordje op de schutting hangen dat je hier niet van gediend bent? Lijkt me lastig om het echt tegen te houden, wel enorm vervelend zeg...

Nee, de achtertuin zit ver weg van de weg. 7 meter voortuin, huis en dan achtertuin. Naast ons zit een poort, wij parkeren naast het huis en in die poort komt eigenlijk niemand behalve mijn schoonouders en de buren. Ene kant is familie, die doet het zeker weten niet, andere kant woont er pas sinds een paar dagen. (spreken jammer genoeg geen NL en eigenlijk ook amper Engels, maar problemen zijn al langer) die wonen aan de andere kant van de poort) De mensen die daar daarvoor woonden hadden zelf honden en konden we goed mee overweg. Zij hadden het ook wel eens, geloof ik. Aan de achterkant staat over de volle breedte een schuur met daarvoor kennels, maar achter onze huizen is een groentetuin van mijn buurman.

Katten komen niet meer in onze tuin, daar hebben we een tijd last van gehad en toen alles nog dichter gemaakt, met ook rekken op de schutting, nadat mijn honden aangevallen werden door buurtkat in de tuin :=

Oh en geen ruzie met buurtbewoners. :D Qua vogels, sommige dingen zouden kunnen, maar ook een aantal niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 13:15

Hoewel ik nu ga twijfelen, wat zouden kauwen enzo kunnen tillen? :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:18

Ik heb een kraai eens betrapt met een best stuk bot. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:22

Grote stukken brood (hele boterhammen) worden hier door meeuwen gedumpt, dus een kippenpootje zou voor hun echt geen enkel probleem zijn.
Tennisballen klinkt meer als een los probleem, bijvoorbeeld buurkinderen die een bal kwijtraken. In mijn tuin ligt elke week wel een of meer voetballen, die komen echt niet van de vogels. Wat ook wel weer grappig was, want na elke keer weer wachten tot ze aanbellen om ze op te halen zei ik tegen de buurjongentjes 'ik leg ze voortaan wel gewoon in de voortuin, dan kunnen jullie ze meenemen zonder aan te bellen.' Antwoord van een 8-jarig jongentje 'Maar je kunt ze toch ook gewoon terugbrengen naar ons, dat is makkelijker'. 8-)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:25

Eeh ok adrem opmerking maar zou bij mij niet werken. }> ze mogen hier een keer per dag aanbellen voor een overgevlogen bal. de volgende die eroverheen gaat is wachten tot de dag erop. Regel is ingesteld omdat ik op een gegeven moment soms 15 keer per dag bezig was met ballen zoeken omdat het voetballen weer eens fout ging. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 13:26

Als het dan vogels zijn, dan zijn ze wel heel goed om het altijd op dezelfde plek te laten vallen. :') Het ligt altijd zo'n meter naast de schutting/poort. Maar hee, ik vind vogels een prettiger idee, hoewel je daar weer niks aan kan doen behalve politie agent voor de honden spelen...

Er spelen hier geen buurtkinderen met tennisballen bij onze tuin. := Gelukkig, want voetballen en tennisballen overleven het hier nog geen 5 minuten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:31

karuna schreef:
Eeh ok adrem opmerking maar zou bij mij niet werken. }> ze mogen hier een keer per dag aanbellen voor een overgevlogen bal. de volgende die eroverheen gaat is wachten tot de dag erop. Regel is ingesteld omdat ik op een gegeven moment soms 15 keer per dag bezig was met ballen zoeken omdat het voetballen weer eens fout ging. :')

Ik vond het erg grappig, 'hoe leer je de buurvrouw apporteren'... :')
Hun argument tegen het in de voortuin leggen was 'dan kunnen andere kinderen ze misschien meenemen'. Tja, hou die bal dan gewoon bij je. 8-) Ik vind 1x per dag aanbellen ook al echt teveel, vandaar de voortuin-oplossing.
Sinds ik de ballen in de voortuin leg gaan ze wel veel voorzichtiger om met hun ballen en vind ik ze nauwelijks meer terug in de tuin. :D

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 07:59

Net over de tuin spannen?
Dan weet je de oorzaak niet, maar hou je de zooi wel tegen van in je tuin landen...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:34

Dat moet er toch overheen gegooid worden.
Zou je groente-tuin-buurman denken dat hij de honden er een plezier mee doet?
Ballen, brood en kippenpoten..?