Was dat even schrikken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:00

xFioon schreef:
Echwel schreef:
Ja dat vind ik wel het is een stadspark met gelegenheid je hond los te laten ik kon hem redden maar bij een paar grote bijtgrage honden was het anders geweest denk ik

Ik voel mij niet schuldig dat.ik mijn honden op losloop gebied los had.

Die kat liep net zo goed in het losloop gebied.
Ik vind je behoorlijk hypocriet.
Fijn dat je de kat gered heb, maar erkennen dat je je honden niet onder controle hebt en daaraan gaan werken zou fijn zijn.

Als we zo gaan redeneren vind ik dat mijn hond best mee mag spelen in de speeltuin. Hij kan namelijk uitstekend spelen.

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:01

xFioon schreef:
Echwel schreef:
Ja dat vind ik wel het is een stadspark met gelegenheid je hond los te laten ik kon hem redden maar bij een paar grote bijtgrage honden was het anders geweest denk ik

Ik voel mij niet schuldig dat.ik mijn honden op losloop gebied los had.

Die kat liep net zo goed in het losloop gebied.
Ik vind je behoorlijk hypocriet.
Fijn dat je de kat gered heb, maar erkennen dat je je honden niet onder controle hebt en daaraan gaan werken zou fijn zijn.


Als die honden niet onder controle waren geweest had het kitten morsdood geweest en TS zelf vol bijtwonden gezeten.

Geloof me 2 honden die voor de kil gaan ook al zijn het kleine honden die heb je niet met zo weinig schade van een kitten af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:04

Barbet schreef:
Ik denk trouwens dat alle katten bij elkaar veeeeeel meer dieren en vogels doden dan de enkele hond die eens iets te pakken krijgt.
Daarom zou het sowieso beter zijn dat alle katten die los buiten lopen opgepakt worden.
Honden zitten toch meestal aan de lijn of de baas is in de buurt in ieder geval.



Hoewel ik het met je eens ben, is dat niet iets wat zomar ingevoerd kan worden. Het is in onze maatschappij zo "normaal" dat katten rondlopen, dat zo'n verandering een enorme chaos zou veroorzaken; in onze straat lopen er ongeveer 30 katten los. Als je spontaan alle loslopende katten op laat pakken, zit ieder aziel tot de nok vol en komt de dierenbeschermen nergens anders meer aan toe. Dat is een onbegonnen klus.

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:07

Resistance schreef:
Barbet schreef:
Ik denk trouwens dat alle katten bij elkaar veeeeeel meer dieren en vogels doden dan de enkele hond die eens iets te pakken krijgt.
Daarom zou het sowieso beter zijn dat alle katten die los buiten lopen opgepakt worden.
Honden zitten toch meestal aan de lijn of de baas is in de buurt in ieder geval.



Hoewel ik het met je eens ben, is dat niet iets wat zomar ingevoerd kan worden. Het is in onze maatschappij zo "normaal" dat katten rondlopen, dat zo'n verandering een enorme chaos zou veroorzaken; in onze straat lopen er ongeveer 30 katten los. Als je spontaan alle loslopende katten op laat pakken, zit ieder aziel tot de nok vol en komt de dierenbeschermen nergens anders meer aan toe. Dat is een onbegonnen klus.

Nee, maar de baasjes verplichten hun kat een bandje met nummer om te doen, zodat je nog eens ergens je beklag kunt doen, zou al heel veel schelen. ;)

mika11

Berichten: 11111
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:11

Resistance, dat is zo, dat zal ook wel nooit gebeuren.
Maar daarom snap ik die hele ophef niet over een kitten wat een schrammetje heeft opgelopen.

Katten zijn veel schadelijker wat betreft het doden van dieren, daar heeft de eigenaar totaal geen controle over terwijl ze die controle wel verlangen van iemand met een hond.

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:11

Overigens jaren geleden hebben mijn lab x rottweiler en mijn boxer uit lang gras samen een duif te pakken gehad. Was gelijk 2 duiven.....
Nee hun jaagden nooit en 0 jacht instinct maar ergens werden ze door gedreven. De boxer nu dood de kruising nu 9 jaar en kan echt tussen alle dieren gezet worden zonder dat er iets sneuveld.

Honden zijn nooit 100% te voorspellen. Mensen ook niet en geen enkel dier. Daarom kan er altijd wat gebeuren dat niet hoort maar om ze daarvoor uit voorzorg kort aangelijnd en gemuilkorft uit te laten vind ik grote onzin.

Ik ga ook niet aan de hartbewaking slapen omdat ik een hartstilstand kan krijgen ;)

Overigens katten kun je uitstekend binnen houden en in de tuin. Katten slapen 18 uur per dag minimaal. Zijn graag bezig met eten zoeken (dus verstop dat elke dag op andere plekken) en ze jagen graag dus maak in totaal per dag een uur vrij om met je kat te spelen.

Maar nee 80% van de katten bezitters gooien eten in een bakje en water ook. Maken de bak schoon en kroelen wat als dat uit komt. De kat vermaken? Dat mag hij zelf buiten doen. Erg leuk voor de buurt....

Hier al poos last van een kat die mijn honden aan wil vallen. Nou nu is dat opgelost hij lag net plat en in stukken op de doorgaande weg.... heeft wel paar maanden (denk nog geen jaar oud) op straat mogen spelen. Vast een fantastisch leven gehad.... was in elk geval geen hond die hem vermoorde

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:16

dierenfan schreef:
Hier al poos last van een kat die mijn honden aan wil vallen. Nou nu is dat opgelost hij lag net plat en in stukken op de doorgaande weg.... heeft wel paar maanden (denk nog geen jaar oud) op straat mogen spelen. Vast een fantastisch leven gehad.... was in elk geval geen hond die hem vermoorde

En uiteraard is dat de schuld van de automobolist die ongetwijfeld te hard reed en het verdomde om te remmen. :roll:
Maar nooit is het de schuld van de grote dierenliefhebber die zijn kat de straat op gooit. |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:16

Wij hebben met man en macht geprobeerd om katlief binnen en in de tuin te houden (alles afgezet met gaas), maar een somalie houd je niet tegen. Ontsnapkoningin der ontsnapkoninginnen; we hebben 2 jaar lang iedere week wel ergens een gat dichtgemaakt maar het lukte gewoon niet. Het ging haar overigens alleen om het ontsnappen zelf; ze staat 2 minuten later weer voor de deur en blijft om het huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:17

Palmera schreef:
dierenfan schreef:
Hier al poos last van een kat die mijn honden aan wil vallen. Nou nu is dat opgelost hij lag net plat en in stukken op de doorgaande weg.... heeft wel paar maanden (denk nog geen jaar oud) op straat mogen spelen. Vast een fantastisch leven gehad.... was in elk geval geen hond die hem vermoorde

En uiteraard is dat de schuld van de automobolist die ongetwijfeld te hard reed en het verdomde om te remmen. :roll:
Maar nooit is het de schuld van de grote dierenliefhebber die zijn kat de straat op gooit. |o



Wauw, frustraties?

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 20:23

Xfioon de hele wijk is losloop gebied voor katten dus nee op het hondenveld zijn ze niet welkom
Daarbij spelen de katten wel in de speeltuin erger nog ze schijten alles vol terwijl ik altijd zakjes bij mij heb en opruim waar nodig

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:28

Resistance schreef:
Palmera schreef:

En uiteraard is dat de schuld van de automobolist die ongetwijfeld te hard reed en het verdomde om te remmen. :roll:
Maar nooit is het de schuld van de grote dierenliefhebber die zijn kat de straat op gooit. |o



Wauw, frustraties?

Nee. Een volledig onbegrip voor de egoïstische denkwijze van een groot aantal katteneigenaren.
En een medelijden voor die dieren die gewoon het gevaar ingegooid worden door hun baas.

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:38

Palmera schreef:
Resistance schreef:


Wauw, frustraties?

Nee. Een volledig onbegrip voor de egoïstische denkwijze van een groot aantal katteneigenaren.
En een medelijden voor die dieren die gewoon het gevaar ingegooid worden door hun baas.


En dat niet alleen. Ik heb de mazzel gehad deze kat te kunnen blijven ontwijken. Een hondje uit de buurt niet daar vloog deze kat vol in.... maar wie de eigenaar van deze kat was?? Rekening dierenarts voor de baas van de hond die helemaal niets fout deed en zelfs netjes aangelijnd had.

Ik loop om voor dit soort katten. Heb er vorig jaar 1 gigantisch getrapt meerdere keren. Vloog bovenop het 2 kg grote hondje wat ik bij had. Nu vond ik dat hondje net een konijntje maar dat wil niet zeggen dat die kat hem op mocht eten...

Anoniem

Re: Was dat even schrikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:42

En daarom trap je de kat maar? Wauw. Ik ben het er mee eens dat dat beest niet los rond mag lopen, maar een dier trappen, wat het ook doet en wat voor dier het ook is, gaat er bij mij niet in. De hond die onze voortuin in kwam springen, over het hek heen, die achter mijn kat (die tegenwoordig de tuin niet meer verlaat aangezien ze al 15 is) aan begon te jagen trap ik ook niet.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:43

Resistance schreef:
Nachocheese schreef:
Wauw. Ik verbaas mij er altijd zo over dat katten blijkbaar overal 'boven staan'.
"Want ja mijn kat is nog zóó wild, die kan niet binnen en mag dus wel allemaal dieren doodmaken en in andermans tuin schijten' want dat ie natuur hoor jongens.
Net of mijn hond niet liever overal los loopt, die wordt ook druk/wild als ik hem niet genoeg aandacht geef of uitdaag qua lopen en denkspellen. Maar oh jeeh als een hond dus een kat bijt. Net of een dier verschil ziet in huisdier vs wild dier?

Nee mijn hond , overigens ook Jack Russel, zal in zijn eentje niet zo snel een kat pakken. Maar 100% dat als die los loopt in een LOSLOOPGEBIED en met ander honden is, dat die ook die kat pakt. En ja misschien ben ik dan net als ts er op tijd bij, en red je de kat. Wat trouwens top is van ts +:)+

Mijn hond heeft trouwens twee muizen gepakt vorige week. Ik zal het aangeven bij de politie aangezien hij nu een toekomstige kindermoordenaar is.

Maar goed, zal altijd een beetje de discussie tussen katten en -hondeneigenaren blijven.




Kennelijk is het voor veel van de hondeneigenaren erg lastig om het verschil te zien tussen huisdieren en ongedierte? :o?

Het is dan nog maar de vraag wat ongedierte is :)

Ik ken gebieden waar katten gezien worden (en ook aangemerkt worden door de gemeente) als ongedierte en dan hebben we het over de wilde katten, maar op afstand zie jij niet wat een wilde kat is en wat niet.

TS ik vind dat je goed gehandeld hebt!

Daarbij ben ik ook van mening dat katten binnen horen. Als je je kat niet binnen kan houden doe je toch echt wat zelf mis.

Hier ook twee katten die zo brutaal zijn dat ze niet alleen in mijn tuin scheiten maar ook gewoon naar binnen lopen.
Van de week nog, mijn witbuik egeltje liep los te scharrelen en ik was heel even een fractie van een seconde afgeleid en vervolgens sprong een van die twee klote katten naar binnen en ging al voor de kill.
Ik geloof niet dat ik die bewuste kat hier ooit nog zal zien :=.
Mijn egeltje kan zich prima verdedigen en de bewuste kat kreeg daarna vliegles in de sloot.

Vervolgens eigenaar er op aangesproken maar die vind het de natuur dat haar kat bij mij naar binnen gaat en mijn egel probeert op te vreten.
Ze was wel boos dat haar kat wonden in zijn mond had, onder het bloed zat en nat was toen hij thuis kwam.
Mijn antwoord dat dat ook de natuur was viel niet zo heel erg goed :roll:

Wat heb je aan een huisdier als je het hem zelf allemaal laat uitzoeken... Als het je feitelijk niet interesseert wat er mee gebeurt zolang hij zich maar volgens zijn natuur kan gedragen :o

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:49

Resistance schreef:
En daarom trap je de kat maar? Wauw. Ik ben het er mee eens dat dat beest niet los rond mag lopen, maar een dier trappen, wat het ook doet en wat voor dier het ook is, gaat er bij mij niet in. De hond die onze voortuin in kwam springen, over het hek heen, die achter mijn kat (die tegenwoordig de tuin niet meer verlaat aangezien ze al 15 is) aan begon te jagen trap ik ook niet.


Vertel maar een andere manier om een kat die bewust een pup van 2 kg aan vliegt veilig weg te krijgen!
Ik ga een door gedraaide kat echt echt echt niet proberen op te pakken en ksssttt zeggen helpt dan niet hoor.

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 20:51

Nee dan moet je naar dokter voor tetanus injectie en antibiotica heb nu enorm dikke opgezette hand erg fijn

Anoniem

Re: Was dat even schrikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:00

Ik snap niet hoe je een dier bewust kan trappen. :n

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:05

Als mijn pupwordt aangevallen door een een kat of andere hond raak ik hem waar ik hem raken kan.

Mijn vorige hond werd ook vaak aangevallen door een valse buurt kat. Die lag onder een auto te wachten en vloog er dan vol op.
Die heb ik ook wel eens een rot schop verkocht.

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:07

Ik trap ook een dier als het een ander doet aanvalt. Kan een hond zijn, een kat, paard. Ook een mens hoor. Eigen of van iemand anders. Hoeft niet eens hard te zijn, maar iets om ze uit de concentratie te halen en dan buig ik liever niet over ze heen om dat wat zachter te doen met mijn handen of ze op te tillen. Eigen veiligheid voor alles en als ik dan mijn schoen moet gebruiken graag. Liever dan een beet en een rit naar de ehbo.

Betekend niet dat ik niet van dieren hou, maar soms is een schoen de veiligste optie voor iedereen. trappen hoeft niet harder te zijn dan ren tik of opzij duwen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:08

Een dier dat mijn dier aanvalt trap ik.
Ik zal er alles aan doen om mijn dier te beschermen.
Doe ik dat met plezier nee.
Maar mijn dier komt op de eerste plek.
Als de eigenaar van zijn eigen dier dat ook had gedaan krijgt die ook geen trappen.

Dus hond vast of onder appel en kat in je eigen tuin houden.
Smoesjes met hij komt overal uit is gewoon niet deugdelijk materiaal gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:11

Ik trap hier ook de honden weg die mijn honden aanvallen. En zou dit ook met katten doen.

Kan ze ook gewoon loslaten. Maar dan is er sowieso schade (mechelse herders)

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 21:17

Sterker nog mijn ene dametje heb ik vanmorgen ook van die kitten afgeschopt had 2 handen vol aan de kitten en ik pak de hond niet met mijn mond vast dus hield ik een voet over

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Was dat even schrikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:27

Goed gehandeld, TS! Weet je hoe het katje het maakt?

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 21:32

Staat op Asiel Zwolle bij gevonden als eerste kitten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:37

Echwel schreef:
Staat op Asiel Zwolle bij gevonden als eerste kitten

Oh, dan zullen de verwondingen niet heel ernstig zijn geweest. Gelukkig maar.

Schrikken zeg. Bah. Ik weet precies hoe je je voelt.