Een jaar geleden heb ik me aangemeld als gastgezin bij de dierenambulance. Ze brachten toen een jonge kitten van net 3 weken oud die we zelf met de fles hebben opgevoed. We hebben toen gevraagd of ze de eerste volgende kitten wilde brengen zodat de eerste kitten kansen zou krijgen om te spelen en zodat de kittens konden leren van elkaar. Een week later werd er een wilde kitten van 7 weken gebracht. Het was een hele periode en veel geduld voordat zij tevoorschijn durfde te komen en uberhaubt nieuwsgierig begon te worden. Na ongeveer 3 maanden konden we zeggen dat ze een echte "huiskat" was geworden. De 2 katten zijn echte maatjes, gaan samen op pad, komen altijd samen thuis, slapen samen, eten samen spelen samen ga zo maar door. Ze vermaken zich helemaal prima en leken 2 hele lieve gelukkige katten.
Ongeveer 3 weken geleden belde de dierenambulance, er was een kitten gevonden, of we die in de opvang wilde. Ik wist dat het enigszins lastig zou worden omdat onze katten naar buiten gaan en de kitten niet, maar ik wilde het wel proberen. We hebben alles gedaan om de introductie soepel te laten verlopen. ALs wij thuis waren mochten ze gewoon samen maar konden onze "oudere" katten ook altijd zich afzonderen boven of naar buiten gaan. De ontmoetingen liepen niet soepel, onze katten raakte erg gestressed van de aanwezigheid van de kitten. Ze wilde niet meer in de buurt komen en als ze wel in de buurt kwamen was het een hoop geblaas en gebrom. Het resultaat is nu dat onze katten van sochtends vroeg tot savonds laat buiten weg blijven, en pas rond 22.00u terug komen omdat ze weten dat ze dan hun vlees halen altijd binnen komen slapen. Dan laat ik de kitten beneden in de huiskamer en de katten in de beneden kamer + badkamer en boven. Ik probeer de kennismakingen nog steeds goed te laten verlopen door ze snoepjes te geven samen, speeltjes te gebruiken etc maar het wil niet echt helpen. Alleen de kater gaat nu redelijk goed, want die ruikt soms aan haar neusje en laatst gingen ze een soort van spelen (liep wel uit op ruzie omdat de kater boos werd uiteindelijk).
De kitten wil zo graag spelen en aandacht van de katten, ze loopt er altijd op af, probeert ze uit te dagen. Onze katten kijken dan gestressed en vluchten naar buiten. De kitten is nu 9 weken, en ben ook alweer gehecht geraakt. (Laatste x dat ik een opvang doe, daar ben ik niet voor gemaakt

Zijn er nog laatste ideeën om dit op te lossen, of zouden jullie een nieuw huisje zoeken voor de kitten? Ik wil haar niet weg doen tot er een nieuwe eigenaar is, anders gaat ze namelijk het asiel in van de dierenambulance en zoeken die een baasje.