kosten hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

kosten hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 12:49

Ik wil binnenkort een hond aanschaffen, een herplaatser, wsl een kleinere hond maar als de best passende hond een groot formaat heeft sta ik daar ook zeker voor open.
Op dit moment heb ik 3 kleinere honden op het oog waar ik kennis mee wil gaan maken.
Nu heb ik een budget van €500,- voor de hond (aanschaf) plus dingen die ik gelijk nodig heb zoals een mand/kleed, voer, halsband/tuig, riem en evt bench.
Daarnaast heb ik bedacht dat een verzekering of zorgplan (bij de dierenarts) wel handig kan zijn en €500,- op de spaarrekening voor nood.

Nu is mijn vraag wat een beetje reëel is qua kosten en wat jullie daarin meerekenen.

tengeltje11

Re: kosten hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 12:55

Alles hangt natuurlijk af van je hond en je eigen eisen.
2dehands kan je prima benchen kopen voor prikjes,een dure is natuurlijk hoe groter,hoe duurder(en kosten al vlug wel wat)
Een halsband,leiband,....kan van budget en heel simpel tot luxe.

Een verzekering vr een hond,nog nooit van gehoord,zou ik persoonlijk niet vlug doen,en eerder dat bedrag zelf maandelijks aan de kant zetten,kom je meestal een pak goedkoper uit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 12:58

Het is naar mijn idee maar net zo duur als je het zelf maakt. Onze honden zijn niet verzekerd. Omdat het rashonden zijn, en daardoor een hoop dingen afvallen. En je kan beter een spaarrekening openen, daar iedere maand bijvoorbeeld de premie van een verzekering op storten, en dan zo een mooi spaarpotje opbouwen.

Wij halen veel op zooplus. Aan voer en tuigjes en riemen. Daar zijn ze vaak al goedkoper dan bij bijvoorbeeld de Petsplace en dat soort dierenwinkels. Veel speelgoed(touw spullen, tennisballen enzo) komen van de action of cranenbroek. Wij hebben engelse staffords, en of ik nu een touw van 20 euro, of een van 2 euro haal, ze slopen ze net zo snel :')

Wij voeren vers vlees, en wisselen een beetje in brok wat in onze ''smaak'' zit en wat bijvoorbeeld in de aanbieding is. Zo hebben ze daarin afwisseling, en kunnen we regelmatig nieuwe dingen proberen.
Het meeste voer wat we hebben zit op zo'n 4/5 euro per kg, (graan vrije varianten, denk aan applaws, wolf etc.) en kvv zit op 2.30 per kg. (kivo).
De aanschaf van onze beide honden lagen hoog (rashonden).
Houd marktplaats in de gaten voor dingen als een bench, of voor manden. Die kunnen eigenlijk altijd nog wel een ronde mee.

Denk dat het voornamelijk belangrijk is (voor jezelf! ) om te kijken wat je per maand kan besteden aan je hondje en of dat dat makkelijk te doen is. Incl dat spaarpotje.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:07

Met een kleinere hond denk ik dat je, als je geen bench neemt, echt wel onder de 100 euro blijft voor water/voerbak, mand met kussen en kleed en een lijn met een halsband.

Er zijn hardstikke leuken speciaal voor honden bakken en kleedjes te koop. Maar bakjes en kleedjes verkoopt hema/xenos/action ook. Dan staat er geen hondepootje op, maar het volstaat ook prima. :)
Voer hangt er natuurlijk vanaf wat de hond al gewend is en wat jij graag wilt geven. Maar dat kun je natuurlijk ook in kleine hoeveelheden aanschaffen. :)

Ik neem aan dat de herplaats gechipt/geënt/etc is? En wat kost die herplaatser?

Ik denk, als je verstandig je spullen aanschaft en geen bench nodig hebt en de prijs voor de hond is redelijk; dat je dan van je 500 euro echt nog wel over houdt om gelijk in de noodpot te stoppen. En dan kun je iedere maand wat in die noodpot erbij doen. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 13:20

Bedankt voor jullie reacties. :)

Er gaat maandelijks €100,- opzij voor alleen al de dieren (hond alvast meegerekend), denk hierbij aan grote partij voer en/of grit inkopen, dierenartskosten etc.
Daarnaast gaat er eenzelfde bedrag opzij voor bijv vervanging huishoudelijke apparatuur enzo maar daar wordt nogal eens en deel vanaf gehaald voor de voer/gritbestellingen zodat het dierenbedrag intact blijft.
Minimumbedrag wat er op die rekening staat is €1000,- voor dierenartskosten van zowel hond als katten, noodpotje is er dus achter de hand.

De eerder genoemde €500,- is echt voor de aanschaf hond plus hetgeen wat er die dag gelijk aangeschaft moet worden, ik kan bijv nu wel een mand kopen maar stel dat die veel te klein blijkt, dat koop ik dus liever wanneer de hond er is. :)
Hetzelfde voor tuig/halsband/lijn, latere setjes kunnen altijd via bijv aliexpress besteld worden.
Speelgoed heb ik al voor een deel liggen en geschikt voor Jack Russell t/m Golden Retriever, beetje van alles wat omdat het altijd afwachten is wat de hond leuk gaat vinden.

Palmera, het asiel rekent €165,- voor een hond ouder dan 1 jaar, prijs is inc chip, 1e enting en castratie/sterilisatie.
Overigens heb ik al een paar van die metalen voer/waterbakken van Action, de grootste maat met hondenpootjes op de buitenkant. :)

Doel vd hond is vnl gezelschap, lekker wandelen en evt naast de fiets, veel mee met mij en evt wat cursusjes of recreatief sporten.

De vraag was ook meer bedoeld als in 'wat zijn de bokkers zo'n beetje per maand kwijt en wat rekenen jullie daarin mee'.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:20

Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Bedoel je alleen voor de aanschaf of ook onderhoud?
Ook zijn er sites waar de gemiddelde kosten van een hond pj opstaan.
Dubbeltje op zijn kant zegt altijd dat een kat 400 euro pj kost. Ik heb daar eens aan zitten rekenen en dat kan wel kloppen. Maar dan kan het nog goedkoper en ook duurder ivm merkvoer en hoe vaak is je dier ziek, koop je vaak (nieuwe) spulletjes.

Ik zou uitrekenen wat het dier ongeveer op eet per jaar aan de hand van wat je voert, entkosten + een extra dierenarts bezoekje per jaar 100 euro. En dan nog de aanschaf en spulletjes. Marktplaats is your best friend.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:24

tengeltje11 schreef:
Alles hangt natuurlijk af van je hond en je eigen eisen.
2dehands kan je prima benchen kopen voor prikjes,een dure is natuurlijk hoe groter,hoe duurder(en kosten al vlug wel wat)
Een halsband,leiband,....kan van budget en heel simpel tot luxe.

Een verzekering vr een hond,nog nooit van gehoord,zou ik persoonlijk niet vlug doen,en eerder dat bedrag zelf maandelijks aan de kant zetten,kom je meestal een pak goedkoper uit.

Als je maar een klein inkomen hebt en niet veel kunt sparen dan is een verzekering wat mij betreft wel een must als je de verantwoording en dus zorg voor een dier op je wil nemen. Een paar keer naar de dierenarts en je bent honderden euro's verder. Als je van jezelf weet dat je dat niet op kunt hoesten dan vind ik het héél verstandig dat je je dier verzekert.
Laatst bijgewerkt door GDG op 13-08-17 13:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:25

Wij hebben sinds een maand een pup, ik kan de kosten wel ff op een rijtje zetten

Aanschaf hond: 500
Bench: 40
Voer: 1,40 per dag
Enting: 70
Enting 2: 60
Enting 3: ook rond de 70
Hartecho: 96
Speelgoed: 25 (botten, speeltjes van Action)

Nu is dit wel een pup, dus duurder in aanschaf en eerste entingen. Wij hebben geen verzekering voor haar.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:29

Citaat:
Ik wil binnenkort een hond aanschaffen, een herplaatser, wsl een kleinere hond maar als de best passende hond een groot formaat heeft sta ik daar ook zeker voor open.

Hou er rekening mee dat de voerkosten echt gigantisch oplopen met het formaat van de hond. Qua voer kost een klein hondje je echt de kop niet, maar met een groot formaat hond kan het echt flink oplopen. Als je dan ook nog eens de pech hebt dat je hond op een gegeven moment op een speciaal dieetvoer moet dan kun je echt véél beter een kleine hond moeten voeren dan een grote.
Als geld geen punt is dan hoef je het formaat hier natuurlijk niet van af te laten hangen, maar anders zou ik dat toch zeker heel goed meenemen in je overwegingen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 13:37

Zonnetje81 schreef:
Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Bedoel je alleen voor de aanschaf of ook onderhoud?
Ook zijn er sites waar de gemiddelde kosten van een hond pj opstaan.
Dubbeltje op zijn kant zegt altijd dat een kat 400 euro pj kost. Ik heb daar eens aan zitten rekenen en dat kan wel kloppen. Maar dan kan het nog goedkoper en ook duurder ivm merkvoer en hoe vaak is je dier ziek, koop je vaak (nieuwe) spulletjes.

Ik zou uitrekenen wat het dier ongeveer op eet per jaar aan de hand van wat je voert, entkosten + een extra dierenarts bezoekje per jaar 100 euro. En dan nog de aanschaf en spulletjes. Marktplaats is your best friend.

Ik koop spullen bij voorkeur nieuw omdat je niet weet wat ermee gebeurd is, maar ook omdat ik eens een vlooienplaag heb gehad na het krijgen van tweedehands kattenspeeltjes. -O-
Wel koop ik dan vaak bij Action of ik bestel op aliexpress/ebay.
Spullen die aan vervanging toe zijn vervang ik, verder koop ik geregeld nieuw speelgoed en snacks maar buiten dat koop ik vrij weinig voor de dieren aan extraatjes.

Voor 4 katten ben ik ong €125,- kwijt aan voer en grit per 4 maanden, plus 4 doosjes stronghold per jaar kom je uit op €450,- à €500,- per jaar ex dierenartskosten (à €300,- in een goed jaar, anders gaat het gauw richting de €1000,-), maar van 2 katten worden alle dierenartskosten vergoed door de opvang en die heb ik niet meegerekend bij de dierenartskosten.

GDG, voerkosten gaat op zich geen probleem zijn, het ging me meer om wat een beetje reëel is aan kosten zodat ik beslagen ten ijs kom. :)

Overigens betaal je hier ook hondenbelasting, deze staat al op de lijst voor de berekening. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:40

kiwiwitje schreef:
Wij voeren vers vlees, en wisselen een beetje in brok wat in onze ''smaak'' zit en wat bijvoorbeeld in de aanbieding is. Zo hebben ze daarin afwisseling, en kunnen we regelmatig nieuwe dingen proberen.
Het meeste voer wat we hebben zit op zo'n 4/5 euro per kg, (graan vrije varianten, denk aan applaws, wolf etc.) en kvv zit op 2.30 per kg. (kivo).

Teefje krijgt 110/120 gram kvv + ongeveer 30/40 gram brok per dag
Reu krijgt 170/200 gram kvv + 60 gram brok per dag.
Dus aan kvv voor de honden zitten we tussen de 0,60 en 1,00 per dag.
Brok, uitgaande van 4,50 per kg, ongeveer 40 cent.

Dan krijgen ze nog kauw spul;
een zakje hoefjes van 10 stuks voor 2,50.
Kophuid; 8 euro per kilo.
Runderoren; 25 stuks voor 15,-

* Met 4 hoefjes doen ze ongeveer een week, dus ongeveer 1/1,50 per week.
* Runder oren krijgen ze 1 of 2 keer per week, dus zo'n 2,5 euro
* Kophuid krijgen ze maar soms, 1x per maand ofzo, doen ze dan wel echt 2 dagen mee. gewicht van die
dingen verschilt.
* Buffelhuid kauwstaven, ze zijn momenteel op, maar volgens mij zitten die dingen rond 0,60 per stuk. Krijgen
ze dan naast de hoefjes ook beide 1, dus 1,20 per week denk ik.
*Koekjes, die simpele doosjes van de jumbo. ongeveer 0,80cent per kg. 2 pakken per maand?
* ''koekjes'' zachte botjes van smulti, 1,80 per potje van 500 gram dacht ik doen we zeker een maand mee, afhankelijk hoeveel we trainen en grote wandelingen maken.

Speeltjes, ja meestal touw enzo van de action of cranenbroek. Maar ze krijgen meestal iedere maand wel eens iets van speeltjes. varierend van Kong tot action, kartbanden van power dog supplies, laatst hebben ze toevallig een spring pole geregen, ding koste 65,-
Maar zeker met speeltjes net hoe gek je het maakt.

Spaarpotje doen we niet structureel aan eigenlijk :o Maar in geval van nood is daar genoeg voor aanwezig.

GDG; je kan dus altijd sparen als je een verzekering af kan sluiten. Dat geld gewoon op een rekening zetten, of van mij part in een dichte spaarpit.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 13:43

Kiwiwitje, bedankt voor je lijstje. :)
Aranel schreef:
Wij hebben sinds een maand een pup, ik kan de kosten wel ff op een rijtje zetten

Aanschaf hond: 500
Bench: 40
Voer: 1,40 per dag
Enting: 70
Enting 2: 60
Enting 3: ook rond de 70
Hartecho: 96
Speelgoed: 25 (botten, speeltjes van Action)

Nu is dit wel een pup, dus duurder in aanschaf en eerste entingen. Wij hebben geen verzekering voor haar.

Bedankt, dingen als hartecho doe ik alleen als daar aanleiding voor is, enting zit al in de prijs (er vanuit gaand dat het een hondje wordt uit het asiel). :)
Woensdag moet ik zowiezo weer met een opvangkat naar de dierenarts, dan ga ik een formulier vragen voor het zorgplan (preventieve zorg plus 2x controle voor een vast bedrag per maand, daarnaast korting op voer/medicatie/behandelingen) en vragen wat de tarieven zo'n beetje zijn die buiten dat zorgplan vallen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 13:45

kiwiwitje schreef:
GDG; je kan dus altijd sparen als je een verzekering af kan sluiten. Dat geld gewoon op een rekening zetten, of van mij part in een dichte spaarpit.

Met elke maand dat bedrag opzijzetten heb je niet in bijv 2 maanden €1000,- op je rekening staan, stel dat je hond een poot breekt zit je dan alsnog.
Vandaar de overweging om zorgplan of verzekering te nemen én te sparen omdat je vaak moet voorschieten bij een verzekering.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:46

Denk ook bijvoorbeeld aan opvangkosten. Als je op vakantie gaat, kan de hond dan mee? Anders moet je een opvangadres vinden. Hoe lang zal de hond overdag alleen thuis zitten als je bijvoorbeeld moet werken? Dan kan je een uitlaatservice of dagopvang regelen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:47

lor1_1984 schreef:
kiwiwitje schreef:

Met elke maand dat bedrag opzijzetten heb je niet in bijv 2 maanden €1000,- op je rekening staan, stel dat je hond een poot breekt zit je dan alsnog.
Vandaar de overweging om zorgplan of verzekering te nemen én te sparen omdat je vaak moet voorschieten bij een verzekering.

Maar, bij een verzekering heb je altijd eigen risico, en op het moment dat je hond een poot breekt, dan kun je gewoon een betalingsregeling afsluiten. Maanden geld betalen aan een verzekering en er niks voor terug krijgen omdat je hond daadwerkelijk geen poot breekt of what ever is weggegooid geld, waar je nooit meer iets van terug gaat zien.

Daarnaast geef jij aan al minimaal 1000,- op de rekening te hebben staan. En zegt GDG:
GDG schreef:
Als je maar een klein inkomen hebt en niet veel kunt sparen dan is een verzekering wat mij betreft wel een must als je de verantwoording en dus zorg voor een dier op je wil nemen. Een paar keer naar de dierenarts en je bent honderden euro's verder. Als je van jezelf weet dat je dat niet op kunt hoesten dan vind ik het héél verstandig dat je je dier verzekert.

Als je kan verzekeren, en dus maandelijks geld kan betalen aan een verzekering, KUN je dus sparen. Dat betekend niet dat je spaarpotje gelijk 1000,- bevat, maar dat is iets waar je over na moet denken VOOR je een dier aanschaft. Dat is niet iets wat een verzekering oplost. En hoe groot je spaarpotje gaat zijn, bepaal je zelf. Daarnaast, zoals hierboven gezegd, kun je altijd een betalingsregeling opstarten. Gooi je geen geld weg, geen eigen risico's en geen dingen die uitgesloten zijn.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 13-08-17 13:53, in het totaal 2 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 13:49

Klopt, daarom ook dat er nu al geld opzij staat voor een hond.
En de overweging om ipv verzekering een zorgplan te nemen, maar wil daarvan eerst de voors en tegens tegenover elkaar gaan zetten. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:52

Heb mijn vorige berichtje iets verder uitgewerkt. :)

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:57

Wat leuk dat je een hondje neemt,je zal er hopelijk veel plezier aan beleven.
Tegen de tijd dat je hem krijgt en weet hoe groot hij is mag je me een berichtje sturen,ik heb hier nog nieuwe halsbandjes en lijnen liggen in verschillende maten. Ik zal het je kosteloos toe sturen. Geen idee waar je woont maar zou het te doen zijn voor je. Voerbakken en benches heb ik ook staan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:00

Faruba schreef:
Wat leuk dat je een hondje neemt,je zal er hopelijk veel plezier aan beleven.
Tegen de tijd dat je hem krijgt en weet hoe groot hij is mag je me een berichtje sturen,ik heb hier nog nieuwe halsbandjes en lijnen liggen in verschillende maten. Ik zal het je kosteloos toe sturen. Geen idee waar je woont maar zou het te doen zijn voor je. Voerbakken en benches heb ik ook staan.

Dat is lief!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 14:01

Faruba:
Dank je voor het aanbod, tegen die tijd zal ik zeker contact met je opnemen. :)

Kiwitwitje:
Ik zie het. :)
Bedankt voor je aanvulling.
Ik heb helaas al ervaring met hoge kosten terwijl het dier er net is, vandaar dat ik liever een potje heb voor de aanschaf en ik wil in de basis beginnen met een gezond dier.
Ook hierom dus de afweging om verzekering of zorgplan af te sluiten, maar eerst even kijken of het dier nog te verzekeren valt (2 van de hondjes die ik op het oog heb zijn 12) en wat de kleine lettertjes zeggen.
Natuurlijk is en blijft het een levend wezen wat altijd wat kan (gaan) mankeren, maar na een paar keer een ongezond dier wat al bij aanschaf ongezond bleek is het fijn om eens een rustige start te krijgen. :)

xdniesje schreef:
Denk ook bijvoorbeeld aan opvangkosten. Als je op vakantie gaat, kan de hond dan mee? Anders moet je een opvangadres vinden. Hoe lang zal de hond overdag alleen thuis zitten als je bijvoorbeeld moet werken? Dan kan je een uitlaatservice of dagopvang regelen.

Ik ga niet op vakantie en ik werk niet (volledig afgekeurd), ben wekelijks (ruim gerekend) zo'n 5 uurtjes weg waarbij de hond niet mee kan, maar dat gaat om max 1u per dag, vaak minder.
Vriendin van me wil evt wel oppassen en als de hond in haar roedel mee kan kan hij ook hele dagen daarheen indien nodig.
Zo niet is oppas/pension zo geregeld, idem voor een uitlaatservice oid.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:25

lor1_1984 schreef:
Faruba:
Dank je voor het aanbod, tegen die tijd zal ik zeker contact met je opnemen. :)

Kiwitwitje:
Ik zie het. :)
Bedankt voor je aanvulling.
Ik heb helaas al ervaring met hoge kosten terwijl het dier er net is, vandaar dat ik liever een potje heb voor de aanschaf en ik wil in de basis beginnen met een gezond dier.
Ook hierom dus de afweging om verzekering of zorgplan af te sluiten, maar eerst even kijken of het dier nog te verzekeren valt (2 van de hondjes die ik op het oog heb zijn 12) en wat de kleine lettertjes zeggen.
Natuurlijk is en blijft het een levend wezen wat altijd wat kan (gaan) mankeren, maar na een paar keer een ongezond dier wat al bij aanschaf ongezond bleek is het fijn om eens een rustige start te krijgen. :)

xdniesje schreef:

Ik ga niet op vakantie en ik werk niet (volledig afgekeurd), ben wekelijks (ruim gerekend) zo'n 5 uurtjes weg waarbij de hond niet mee kan, maar dat gaat om max 1u per dag, vaak minder.
Vriendin van me wil evt wel oppassen en als de hond in haar roedel mee kan kan hij ook hele dagen daarheen indien nodig.
Zo niet is oppas/pension zo geregeld, idem voor een uitlaatservice oid.

Logisch! En dat je al een spaarpotje hebt voordat het dier komt is heel verstandig.
Zorgplan ben ik niet bekend mee, maar met verzekeringen wel.

Grootste tegenstaande dingen was;

*eigen risico, en het varieert hoeveel en hoe vaak. Meestal is het eigenrisico niet per jaar maar per maand(en).

* Meesten hebben entingen, chippen,castratie en dergelijke er niet in zitten.

* een hoop dingen zijn zelfs in het uitgebreide pakket niet mee verzekerd,

* in geval van een rashond, zelfs als de honden uitgebreide testen hebben, zowel van de hond zelf als ouder dieren en daar de ouders van, zijn een hoop dingen uitgesloten van verzekering.

* Je hebt ''dubbele lasten'' je spaarpotje aanvullen maar ook je premie betalen.

* overkomt je hond niets, ben je gewoon al je geld kwijt. Iets wat je beter in je spaarpotje had kunnen stoppen. Zeker aangezien je altijd een betalingsregeling af kan sluiten. Zo gooi je nooit geld weg, is alles ''vergoed''.

* veel verzekeringen laten je het geld voorschieten om het je daarna terug te betalen. Protect bijvoorbeeld geeft aan vanaf 500 geen voorschieten. Maw. als je het geld niet hebt, heb je ook NIETS aan hun verzekering.

Het enige ''voordeel''.
Dat je deels! dingen terug betaald krijgt, mocht er iets gebeuren.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:27

Goed dat je eerst naar het financiële stuk kijkt! Er zijn zat mensen die een hond nemen en dan is ie toch te duur en moet ie maar weer weg.

Je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt.
Een hond uit het asiel kost meestal zo rond de 200 euro, soms zijn jonge honden duurder en oude honden goedkoper.
Van 500 Euro kan je die dingen makkelijk betalen, bij winkels als de action/cranenbroek/zooplus kun je leuke dingen voor een kleine prijs halen.
Ik had pas bij de action nog leuke voerbakken voor 1 Euro per stuk.
Trektouwen enzo haal ik daar ook, het gaat toch wel kapot hier.
Een tijdje terug heb ik ook van die voerballen bij de action gekocht, waren ook niet duur en zijn zowaar nog heel!
Een halsband met riem hoeft ook niet zo duur te zijn, maar het hangt er wel vanaf wat je wilt natuurlijk en ook voor welk gewicht.
Hier 3 grote honden die ga ik echt niet aan een riem van de action vast maken, zo n klip breekt al bij een ruk aan de lijn. Maar voor een klein hondje zal het wel prima gaan denk ik. Ze hebben ook kleedjes en mandjes maar het meeste is wel voor een kleine hond.
Bij de action verkopen ze ook een kleine maat benche maar dat is wel echt voor een klein hondje. Een benche kun je ook prima tweedehands kopen even schoonmaken en klaar maar misschien heb je helemaal geen benche nodig.
Hier een hond die een tijd in de benche gezeten heeft vanwege sloop gedrag ik had de grootste maat die ze hadden en die was 50 euro bij de cranenbroek.

Met die 500 voor de aanschaf + spullen die gelijk nodig zijn ga je het echt wel redden.

Ik zou wel even goed kijken naar welk voer je zou willen voeren, als je een grotere hond neemt ben je hier wel echt meer aan kwijt natuurlijk!
En zeker als de hond perse bepaald voer nodig heeft ofzo kan dit aardig oplopen, hier een tijdje een hond op DA voer gehad das niet grappig als ze 800 gram per dag eten en het voer kost 12 Euro de kilo..

Verzekering zou ik zelf niet doen, ik zou gewoon maandelijks een bedrag apart zetten voor zulke kosten.
Te vaak verhalen gehoord dat de verzekering toch niet uitkeert of maar een klein deel uitkeert.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 14:38

Bedankt voor jullie visie op verzekering, dit ga ik zeker meenemen in mijn overwegingen.

Tot nu toe heb ik dit, gebaseerd op grote hond en even het duurste genomen wat ik zag zodat het alleen maar kan meevallen aan het eind:
Hondenbelasting: €71,76 per jaar
Voer: €50,- (12kg per maand)
Poepzakjes: €2,- per pakje à 10 zakjes, 4 pakjes per maand?
Mand: (ferplast siesta grootste maat) €22,-
Bench: €80,-
Fietskar: €180,-
Kluifjes/koekjes/speelgoed: €25,- per maand
Halsband&riem: €70,-
voerstandaard: €23,-

Komt voor een grote hond dus op zeg €85,- per maand plus de eenmalige kosten en 1x per jaar hondenbelasting,.
Dingen als verzekering/zorgplan, dierenarts, evt cursus, uitlaatservice etc is nog niet meegerekend.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:45

Mmm poepzakjes zijn hier in de gemeente gratis op te halen bij het gemeentehuis en anders zou ik gewoon zo'n rol komen a 2 euro voor heel wat meer zakjes dan 10. Of gewoon zakjes gebruiken waar je ook de boterhammen in kunt doen.

Voer niet op bezuinigen. Hier haal ik het in Duitsland a 55€ per 12 kg. Een hond van 6 kilo doet er zo'n 3 maanden mee.

Deken kan je ook een oud kussen gebruiken of een deken van Ikea oprollen. Hondenuitlaat ongeveer 8 euro per keer. Training 10 euro gemiddeld per les.

Verzekering hebben wij niet voor onze 3 honden, wij hebben een flinke spaarpot.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:47

70 euro voor een halsband + riem is doodzonde van je geld. Kijk eens bij decathlon of intratuin oid voor een goede en goedkope riem. Ik gebruik een halsband van intratuin, ding was een euro of 5, en een halstertouw van decathlon, een euro of 4, en dan ben je heel goedkoop klaar.
Verder is mijn hond (25 kilo) niet heel duur;
Voer + kluifjes zo'n 40 euro per maand.
Medicatie zo'n 20 euro per maand.
De rest zijn incidentele kosten.