Oudje terrier incontinent

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Oudje terrier incontinent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 09:45

Ik heb een 15 jarige jack russell die inmiddels wat ouderdomskwaaltjes heeft. Vooral haar incontinentie begint problematisch te worden. Ik ben al bij de dierenarts geweest. De waarden van haar urine zijn goed. En ze geneert zich dat het gebeurt. Daardoor is vooral de nacht een probleem. Rond 3 uur en 6 uur blaft ze het hele huid wakker omdat ze een grote plas heeft gedaan in haar bench.

Ik heb er nu een hondennappie in gedaan, maar die was vanmorgen verzadigd. Dus blaffen en een natte hond. Ik ben nu op zoek naar een goede bodembedekking in haar bench die meer vocht opneemt. Iemand een tip? Ik zat te denken aan strokorrels.

Voor de betweters onder ons. Ja ik heb serieus overwogen of ze nog plezier heeft. Behalve dit probleem is het een uitzonderlijk blij en actief hondje. Inslapen is voor nu te vroeg.

Tips zijn welkom

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Oudje terrier incontinent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:51

Moet ze wel in de bench slapen?
Toen wij een hondje met hartfalen hadden en daarvoor vochtafdrijvers kreeg plaste ze ook veel.
Maar die deed het nooit in de mand.
Maar op een krant bij de keukendeur. En die zijn we toen in een bak met kattenbak korrels gaan leggen en dat deed ze toen ook. Zonder krant deed ze het niet :)

XxDiandraxX

Berichten: 4005
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Oudje terrier incontinent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:03

Geef je geen medicatie tegen de incontinentie?

Goof

Berichten: 28994
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Oudje terrier incontinent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:22

Er is inderdaad goede medicatie tegen incontinentie. Propalin bijvoorbeeld. Ik zou daar eens om vragen bij je dierenarts.

FrNo
Berichten: 3679
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:17

Goof schreef:
Er is inderdaad goede medicatie tegen incontinentie. Propalin bijvoorbeeld. Ik zou daar eens om vragen bij je dierenarts.


Onze oudere hond krijgt ook Propalin.
Helaas is de onze daardoor minder incontinent. Hij is helemaal nagekeken door de da maar er kwam niets uit.
Ook heeft de onze een speciale hondenluier aan. (Met daarin een gewone babyluier er leggen). De luier zelf kan in de wasmachine.
Ik zal even opzoeken hoe deze heten.

https://www.petspassion.nl/loops/295-sn ... uiers.html
Deze hebben wij, volgens mij wel bij een andere website gekocht. In deze kun je speciale onderleggers in doen of een gewone babyluier.

Maar als je op hondenluier Googled , zie je meerdere soorten.

Goof

Berichten: 28994
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Oudje terrier incontinent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:30

Een hondenluier lost toch niets op?
Ja, je huis blijft droog, maar de hond zelf zit/ligt/loopt de hele dag in zijn eigen vuil. Ik vind dat behoorlijk triest eigenlijk.

Britta31

Berichten: 13188
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Oudje terrier incontinent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:34

Ons hondje had een ongeluk gehad en toen ze ouder werd begon ze te druppelen.Toen hebben we een loopheidsbroekje gekocht en daar een maandverband in gelegt.Werkte goed.En dan natuurlijk over de hele dag verwisselen.Maar als het een heel plasje is kan dat natuurlijk niet.

tengeltje11
Berichten: 7170
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:36

ik vraag me ook af of je hond echt in de bench moet blijven?

stukje huis afzetten waar ze meer ruimte heeft tussen waar ze plast en waar ze slaapt zou alvast het probleem van een natte hond oplossen.

en mss een kattenbak proberen met daar een hondennappie?(die dan afloopt in de kattenbak)

is jullie tuin afgesloten?anders hondenluik dat ze gewoon zelf naar buiten kan om plasje te maken,terug binnen en verder slapen?

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Oudje terrier incontinent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:53

Onze Border Terriër is inmiddels bijna 16, taai beestje. :-) Ook zij is licht incontinent, alleen met plassen, is nagekeken bij de dierenarts, maar ze is gewoon oud. Wij laten haar gewoon lekker, ze kan er niets aan doen. Maken het gewoon elke keer schoon.

Mizora

Berichten: 18136
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Oudje terrier incontinent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 12:32

Is de bench zo groot dat ze én een slaapplek, én een plasplek kan hebben? Zo niet, dan zou ik eerst voor een grotere bench gaan.

http://www.witjesverzendhuis.com/honden ... s-pvc-lade

Deze in minimaal maat 91x57. Hij is niet sterk, dus voor grote honden vind ik ze niet geschikt, maar voor kleine honden die wat meer ruimte nodig hebben zijn ze ideaal.

En is ze echt incontinent, of moet ze gewoon meerdere malen per nacht plassen?

Ik zou gaan voor houtkorrels, met daarover een dun doorlatend kleedje, ik heb een hondje dat zich niet meldt 's nachts (wij zijn nu in de kattenbakaanleerfase om die reden) en het bontje van haar ronde kussen is ook als ze 's nachts geplast heeft vrijwel altijd droog. Het is een soort teddystof, maar dan heel dun.

FrNo
Berichten: 3679
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:02

Goof schreef:
Een hondenluier lost toch niets op?
Ja, je huis blijft droog, maar de hond zelf zit/ligt/loopt de hele dag in zijn eigen vuil. Ik vind dat behoorlijk triest eigenlijk.


Onze hond "drupt" gedurende de dag/nacht. En hij heeft er een hekel aan als zijn mand vies is. Na het uitlaten krijgt hij weer een schone luier. Heel af en toe (ca 1 x per drie maanden) heeft hij een ongelukje en plast zijn luier echt vol. Dan vindt hij het wat minder, maar dan verschonen we hem en is het ook weer goed.

Britta31

Berichten: 13188
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Oudje terrier incontinent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:37

Bij ons hondje ging dat ook goed als het maandverband nat was kreeg ze een nieuwe in het broekje.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Oudje terrier incontinent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 17:51

Ach wat sneu dat ze in haar eigen bench moet plassen, ik begrijp heel goed dat ze daar dan niet meer wil blijven slapen en gaat blaffen. Ik zou zorgen dat ze de ruimte heeft om ver van haar slaapplek te plassen. Dus los in huis of een deel van het huis afzetten en dan ofwel een hondenluik naar een afgezette tuin, of een kattenbak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:03

Mijn oude Jack heeft drie jaar met onderstaande luier gelopen
https://www.petfooddiscount.nl/product/ ... gHEALw_wcB
Inlegluiers haalde ik bij de Etos de maximale grootte.
Vanaf dag 1 accepteerde ze de luier alsof ze niet anders gewend was.
Het enige wat ze vreemd vond is dat als ze geplast had er niets lag als ze om keek.
Ze was dement maar dat wist ze dan nog wel.
Op tijd verschonen en niets zieligs aan hoor.
Ik heb het zo drie jaar kunnen redden. Mijn grootste angst was als ze ook haar ontlasting niet meer op zou kunnen houden.
Maar zover is het niet gekomen, ik heb haar een paar maanden geleden moeten laten gaan.
Daarnaast heb ik een labradoodle uit Amerika waar ze veel te vroeg gesteriliseerd worden. Daardoor heeft ze er dagen bij dat ze geen controle over haar blaas heeft. Ook zij krijgt voor de nacht een luier om, voor de zekerheid.
Overigens zijn mijn overige honden luiervrij, voordat men denkt dat ik pro luier ben.
Alleen indien noodzakelijk.
Ik zag al voorbij komen dat het zielig is om een hond met een natte luier te laten liggen. Maar de inlegluiers zijn van incontinentiemateriaal en de hond voelt dus geen nattigheid.
Baby's en incontinente volwassenen zijn toch ook niet zielig

En je hebt gelijk, zolang je hond vrolijk is en er duidelijk plezier in heeft is er geen reden om een beslissing te nemen.
Je hond zal zelf aangeven wanneer het tijd is, jij hoeft alleen maar te luisteren naar haar signalen.
Mijn Jack is drie jaar dement geweest op een manier die voor haar niet vreselijk was.
Wel werd het weer een stoute pup die 's nachts leefde en alles van zijn plaats haalde.
Heeft mij wel geleerd op te ruimen haha

anjali
Berichten: 15236
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Oudje terrier incontinent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:21

Trekken ze die luiers niet af dan?

FrNo
Berichten: 3679
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:31

anjali schreef:
Trekken ze die luiers niet af dan?


Onze hond laat hem goed zitten, als hij ziet dat je de luier pakt om aan te doen,komt hij al en blijft mooi staan.
Als hij echt een hekel er aan zou hebben, zal hij dit zeker laten merken.
Onze andere hond blijft er ook mooi vanaf.

Sjolvir

Berichten: 25312
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:36

Is ze incontinent als in laat plas lopen zonder dat ze er erg in heeft.
Of moet ze vaker plassen en kan het dus nog even ophouden maar moet wel veel vaker naar buiten en moet extra naar buiten?

Daar tussen zit een wereld van verschil in behandeling ook.

Voor versie 2 geld heel simpel, laat nog uitlaten, 's nachts ook nog een keer en 's morgens heel vroeg, ja is vervelend, been there, done that...oude hond met nierfalen, die kon het niet hele nacht ophouden, gaf dat netjes aan, dus stond in zomer en winter in pyama midden in de nacht regelmatig buiten.
Zou hond zeker dan niet opsluiten zodat ie in zijn eigen plas moet liggen, maar juist de gelegenheid geven het aan te geven en het ergens te kunnen doen waar hij er geen last van heeft en last hebben van betekend voor een zindelijke hond al dat als hij het in huis doet hij dat erg vind.

Versie 1 incontinentie is lastiger, soms met medicamenten wel wat aan te doen.

mika11

Berichten: 11128
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:40

Ik heb een hondje van 16 die ook niet heel lang meer z'n plas kan ophouden.
Maar hij ligt 's nachts in een mandje naast het bed.
Als hij 's nachts af en toe moet plassen (lang niet elke nacht), dan gaat hij tegen het bed opstaan en krabt mij wakker.
Dan kan ik hem er even uitlaten, hij heeft nog nooit 's nachts uit nood binnen hoeven plassen.

Misschien kun je zoiets proberen?
In een bench kan een hondje ook geen kant op.

nathe

Berichten: 1665
Geregistreerd: 20-06-05

Re: Oudje terrier incontinent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:50

Ik zou zeker eens medicatie proberen.
Ons teefje werd telkens wakker in een natte mand. Nu krijgt ze propalin en heeft ze nergens meer last van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 01:34

FrNo schreef:
anjali schreef:
Trekken ze die luiers niet af dan?


Onze hond laat hem goed zitten, als hij ziet dat je de luier pakt om aan te doen,komt hij al en blijft mooi staan.
Als hij echt een hekel er aan zou hebben, zal hij dit zeker laten merken.
Onze andere hond blijft er ook mooi vanaf.



Hetzelfde hier, honden gaan er voor staan om ze aan te laten doen.

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Re: Oudje terrier incontinent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 08:05

Luier vreet ze van haar kontje af. En ja bench. Er lopen er nog 2 jonge honden rond in de bijkeuken. Ze voelt zich prettig in de bench. Lekker rustig als de druktemakers bezig zijn. Ze kruipt er zelf in. En ik wil de ravage niet zien anders. :+ Ik heb een oplossing bedacht. Een plankje dat hoger ligt. Ze plast altijd op dezelfde plek in de bench. En op het plankje ligt ze dan toch droog. Het is overigens een flinke bench. Een Mechelse herder past er ook in.

Mizora

Berichten: 18136
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Oudje terrier incontinent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:59

Als ze altijd op dezelfde plek plast, is een kattenbak daar dan niet handig?

lukka63
Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:11

Mijn oude jack die pas is overleden heeft ruim een jaar met pamper rondgehuppeld (mt 3)gaatje erin knippen voor staart en prima.
ze was er vrolijk onder ze was dement en plastte overal met name in mandjes,dit gaf ons allebei rust,nat worden doen ze niet met een pamper zelfs na nacht voelde deze nog droog.

proberen waard

Britta31

Berichten: 13188
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Oudje terrier incontinent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:37

En een luier voor de nacht met een kinderromper erom heen.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Oudje terrier incontinent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:15

Ik heb dit ook gehad met onze oude reu.
Die sliep gewoon bij ons op bed (deed ie al van pup af aan en omdat ie incontinent is gaan we hem er niet af jagen dat doe je zon oud dier gewoonweg niet aan).
Hij liet het vaak lopen in zijn slaap.
Daar hadden we van die speciale ziekenhuis dingen voor geregeld en hij sliep altijd op de zelfde hoek van het bed dus oplossing was voor de zekerheid een opengeknipte vuilnis zak over het matras.
zo,n ding (celstof matten zijn dat geloof ik) op de hoek van het bed en daar overheen nog een uit wasbare versie er van dat mocht ie het laten lopen dan trekt het in ieder geval snel weg.
Maar van al die tijd (nog zeker 1,5 jaar) is het maar 2 keer tot het celstof matje gekomen maar er niet doorheen.
En de hond was altijd droog.
Deze zelfde constructie had ik ook voor in zijn mand (had daar een kinder matras voor gehaald die zijn ook vloeistof dicht) en voor zijn hoekje op de bank.

Nu zullen veel mensen zeggen gatver ed doe laat je toch niet meer op de bak laat staan je bed.
Maar in al die tijd is het nog nooit mis gegaan en hij bleef altijd braaf op zijn "speciale" kleedjes liggen en het is nog nooit mis gegaan.
Wat dat betreft bleef hi net een klein kind alles wat ie kreeg was ie helemaal blij mee.
En ik ga geen bejaarde hond van 12 ineens zeggen dat ie niet meer bij ons mag liggen, hij is altijd een hond geweest die wel heel graag contact zoekt, als in altijd kop op schoot en of een toot tegen je aan ed dus verbieden is een nogo.

Overdag maakte hij zelf de deur los als ie moest en of gaf het aan (al kreeg ik het nooit voor elkaar dat ie de deur ook weer dicht deed achter zijn kont :+ ) maar dan had ie er ook veel minder last van.

Maar goed heel verhaal, mijn advies is dus van die celstof matjes halen en of de uit wasbare.

Celstof matten worden ook veel in de verpleging gebruikt die zijn er in verschillende maten te krijgen.
https://www.google.nl/search?q=celstofm ... nVXr_0hogC

De uit wasbare versie had ik van de buurman gekregen dus welke dat exact waren geen idee.
Wel heb ik ze ook wel eens zien liggen bij de kringloop.
En of vraag eens om je heen aan verpleegkundigen en of bejaarden tehuis die hebben ze soms ook nog liggen in donkere krochten te verstoffen.

https://www.google.nl/search?client=fir ... 24&bih=485