Normaal doe ik dit nooit maar het is even dringend. Eén van mijn cavia's heeft allemaal wormen in zijn anus. Naar de dierenarts gaan is nu alleen geen optie aangezien ik morgenvroeg op vakantie ga. De cavia's worden verzorgd door de buren maar die kunnen hem niet naar de dierenarts brengen. Het beestje lijkt er verder geen last van te hebben maar ik vind het maar niks om hem zo achter te laten.
Heeft iemand misschien een tijdelijke "oplossing" waardoor ik de wormpjes kan verminderen? Ik heb wel ontwormingsspul voor katten en honden. Mogen cavia's dat ook? Ik heb werkelijk geen idee en heb dit ook nog nooit eerder mee gemaakt. Heeft iemand een tip voor mij?
Je kan 24/7 naar de dierenarts, als je eigen dierenarts geen dienst heeft is er een andere waar je naar doorverwezen word.
lavie22
Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-17 19:27
Dat zou ik heel graag willen... maar de dierenarts is in Veendam en dat is 15 km hier vandaan. Mijn ouders zijn er niet en ik zie mezelf niet op de fiets met een cavia achterop. Ik weet niet hoe ik daar moet komen... Maak me nu toch echt zorgen... zulke dingen gebeuren altijd als het niet uitkomt.
xEline
Geplaatst: 11-08-17 19:28
Cavia's hebben weinig weerstand, ik zou vanavond nog de dierenarts bellen dit moet je niet willen uitstellen.
kraakte
Dierenarts kan ook thuis langskomen wanneer nodig. Hier kun je echt niet mee wachten hoor!!
Judass
Heb je geen lieve buren die je even kunnen brengen?
Ik ben bezig met een lift zoeken! Ik houd jullie op de hoogte!!
Mizora
Geplaatst: 11-08-17 19:31
Hoe zwaar weegt je cavia (keukenweegschaal) en wat heb je exact in huis qua ontworming en ontvlooiing? Heb je toevallig paardenontworming in huis? Zo ja, wat? Kijk dat na, schrijf het op en overleg daarna met de dierenarts.