Mijn witte herder teef van 2.5 jaar is sinds 2 weken loops. Het bloedende stadium hebben we inmiddels gehad, maar ze is nog reuze aantrekkelijk voor de mannen.
(We hebben haar pas een paar weken en denken nog na over sterilisatie).
Nou laat ik haar nu meestal aan de lijn. Zeker in gebieden waar ze sowieso niet los mogen lopen.
Maar het is me nu al een paar keer gebeurd dat er een ongecastreerde reu boven op haar sprong terwijl ze gewoon aan de lijn liep.
Van de week 2 keer een border collie, en daarvoor al eens een mechelaar en een mixje.
Mijn hond vond dat allang best

Omdat mijn teef loops is, krijg ik nu regelmatig van hondeneigenaren te horen dat ik maatregelen moet nemen omdat anders ongecastreerde reuen er bovenop duiken.
Maar ze zit toch vast? (en hun honden lopen nota bene los in gebieden waar het niet mag). Hoe moet ik dan nog meer maatregelen nemen?
Een broekje vind ik eerlijk gezegd wat overdreven. Als dat de enige oplossing zou zijn, ok, maar het lijkt mij de omgekeerde wereld dat iemand met een loopse teef extra maatregelen moet nemen, terwijl de ongecastreerde reuen overal loslopen