Hond wilt auto niet in

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SGorter

Hond wilt auto niet in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 20:03

Hoi allemaal,

Mijn hond van bijna 2 jaar oud durft de auto niet in. Althans, de achterbak.
De achterbank springt ze zo op, als ik -of iemand die ze kent- er bij zit tenminste.
Voorin op de bijrijdersstoel ook.
Maar, mijn ouders willen de achterbank graag haar-vrij houden, dus moet ze in de achterbak.
Maar zodra ze alleen maar merkt dat ze erin moet rent ze al weg.
We proberen zo vaak mogelijk weg te gaan naar het bos, strand, etc zodat ze er zo veel mogelijk positieve ervaringen mee krijgt. Maar helaas zijn sommige dingen, zoals de dierenarts, en voor haar het ergste: haar vakantieverblijf niet te vermijden met de auto.
Ze heeft overigens een heel fijn vakantieverblijf, bij mensen die wij kennen, maar ze is heel aanhankelijk en gehecht aan ons, dus 3 weken weg vindt ze niet leuk.
Wie heeft er tips?

Palmera

Re: Hond wilt auto niet in

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:06

De achterbak is doorgaans best een nare sprong om te maken. Kun je het niet eens met een opstapje proberen? :) Een stevige en niet gladde krat, bijvoorbeeld. En dan rustig oefenen met wat lekkers in de hand. :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:14

Is ze erg gericht op eten? Dan zou ik eens haar eten in de auto zetten zodat ze leert dat het daar ook erg leuk is. Als ze echt bang is zou je haar ook eerst buiten bij de achterklep kunnen laten eten en het zo steeds een stapje uit te breiden.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:33

Ik zou gaan oefenen met voerbeloningen en daarbij starten vanuit haar comfortzone. Die ligt dus al ruim buiten de auto.
Zet de achterklep open zonder de verwachting dat ze erin zal gaan. Beloon haar met iedere stap die ze wil zetten buiten haar comfortzone.
Schaf ondertussen ook een loopplank aan en leer haar hier op dezelfde manier op lopen. Zit ze eenmaal in de achterbak, dan blijven oefenen tot ze daar comfortabel is.

Lszaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:40

Onze hond heeft een periode gehad dat hij niet in de achterbak wilde, daarvoor nooit problemen mee gehad. We hebben het toen een paar keer met een loopplank geprobeerd en wat lekkers zodra hij er in zat en na een paar keer sprong hij er zo weer in.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:50

Kan het niet zijn dat ze wagenziek wordt achterin? Soms maakt de plaats in de auto het verschil tussen wagenziek of niet.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:13

Je hebt ook van die hoezen voor op de achterbank, speciaal voor honden.
Die heb ik ook, dan blijft de achterbank gewoon schoon.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:34

Achterbank plat om te oefenen?
Na verloop van tijd achterbank omhoog.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 06:37

Geen aandacht aan besteden? Aanlijnen naar de auto lopen klep open hond er in tillen koekje er in klep dicht en rijden?

Hier 2 husky's die nooit zelf de auto in springen. Eenmaal er in is het oke. Nou gewoon geen gemieter en hup auto in ;) de anderen zitten al bijna in de auto voordat deze open is

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 06:59

Of je koopt voor E4,00 bij de action een speciaal kleed voor op de achterbank. De hond is duidelijk in zijn communicatie. Ik hou er niet van om je hond dan te gaan dwingen. Ondertussen kun je er aan werken maar er blijft altijd een kans dat het niet lukt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 07:43

Wil de hond de auto niet in gaan of wil de hond niet achterin de auto zijn?
In het eerste geval zorgen voor een opstapje of tillen, in het tweede geval een speciaal kleed kopen voor de achterbank en de hond daar vervoeren.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:19

Hoeveel honden willen niet de auto in springen maar wel een eng smal plankje over lopen de auto in? Ik ken maar zeer weinig honden die zo'n hulpstuk wel fijn vinden. Onze oude nu overleden herder van 40 kg heb ik 2 jaar auto in en uit getilt omdat hij het niet kon springen en een plank was hij te onstabiel voor (DM) om veilig te gebruiken.

Zeker een hond die er toch al niet in wil gaat zo'n trapje ook echt niet gebruiken