Nu is hij een hele makkelijke eter, maar kauwen vergeet hij nogal regelmatig. Kittenbrokken zijn natuurlijk vaak erg klein en vliegen ze naar binnen. Hij begint ook al wat uit zijn bekkie te stinken en wat tandsteen te ontwikkelen. Royal Canin brokken hebben niet mijn voorkeur vanwege de samenstelling.
De enige brok die er weer uit kwam omdat hij niet gekauwd had, was de brok van Diervoernatuurlijk Wild Instinct Kat. Dit was een proefzakje waar hij in eerste instantie niks van wilde eten. Deze brokken waren wat groter dan de brokken van Sanabelle die ik hem nu geef waar hij het goed op doet. Maar dus zonder te kauwen.
Ik weet inmiddels niet meer wat handig is, op kleine kittenbrok houden met tandsteenvorming. Of op volwassenbrokken zetten van bijvoorbeeld Diervoernatuurlijk met het risico dat hij dat misschien toch besluit niet te eten of alsnog vergeet te kauwen en veel te spugen.

Loeky krijgt onbeperkt brokjes wat tot nu toe goed bevalt, dus dat willen we graag zo houden. Hij krijgt ook een paar keer per week een zakje met vlees en wat gedroogde eend als snoepjes.
Hopelijk heeft bokt een paar tips voor ons