Dode zwaan gevonden vanmorgen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Dode zwaan gevonden vanmorgen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 20:47

Onderweg naar werk zag ik tegenover de flat in de sloot iets wat leek op een stuk wit piepschuim. Althans, daar leek het op. Of het had ook een witte kartonnen doos kunnen zijn die in de vijver dreef. Bij nader inzien stond ik toch te twijfelen en liep ik om, om het nog eens beter te bekijken: het had veren. Het was dus een zwaan. Dus ik als test even in de handen geklapt om te zien of er een reactie was. Geen reactie. Dus ik ging terug naar huis om de Dierenambulance te bellen. Geen gehoor. Antwoordapparaat. Daar zat ik dus ook niet op te wachten. Dus dan maar op een vaartje naar het gemeentehuis van Schiedam gegaan om het daar maar te melden. (toezicht en handhaving). Zodoende daar gemeldt en Irado zou de dode zwaan gaan verwijderen. (alles uitgelegd aan de mevrouw, welke straat, welke sloot hoe en wat...)

Keek ik vanavond op dezelfde plek na werk: zwaan weg. Opgeruimd.

Arme vogel.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:51

Naar om te zien, helemaal zo'n mooi dier :( Hopelijk is hij vanwege aan natuurlijke dood aan zijn einde gekomen. Goed dat je naar het gemeentehuis bent gegaan! Ik denk dat veel mensen dat er niet voor over zouden hebben.

Ianrowan2009

Re: Dode zwaan gevonden vanmorgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:52

Heb je die zwaan toevallig bij een brug gevonden?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 20:58

Ianrowan2009 schreef:
Heb je die zwaan toevallig bij een brug gevonden?

Neenee, het was tegenover het kinderdagverblijf bij de Troelstralaan in Schiedam in de lange sloot. Arm dier lag met de kop onder water.

Danielleeee_ schreef:
Naar om te zien, helemaal zo'n mooi dier :( Hopelijk is hij vanwege aan natuurlijke dood aan zijn einde gekomen. Goed dat je naar het gemeentehuis bent gegaan! Ik denk dat veel mensen dat er niet voor over zouden hebben.

Ik wel hoor, kwam ook een man met een hond voorbij. Ik riep nog dat er een dode zwaan lag, maar denk je dat er actie van die man kwam? NU-UH!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:04

Wat moet die man doen dan? In het water springen? Of zijn hond die zwaan laten apporteren?

Goed dat je actie hebt ondernomen door het gemeentehuis in te lichten maar je kan niet verwachten dat de hele buurt in rep en roer gaat om een dode zwaan

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:41

Schuur_ schreef:
Wat moet die man doen dan? In het water springen? Of zijn hond die zwaan laten apporteren?

Goed dat je actie hebt ondernomen door het gemeentehuis in te lichten maar je kan niet verwachten dat de hele buurt in rep en roer gaat om een dode zwaan

Dit dus. :)
Natuurlijk is het beter als een dood dier weggehaald wordt, stankoverlast enzo, maar het is ook niets urgents dat iedereen maar in actie moet komen. Het dier is tenslotte al dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:45

Goh dat het op dat stuk van Schiedam verbaast me niks. Is ook niet de eerste die ze dood op konden halen en vast niet de laatste..

Goed gehandeld wel TS! Fijn dat iemand zich erom bekommert.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:48

Oke, goed verhaal.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 15:05

Volgens mij zit er toch blauwalg in het water want paar dagen geleden dreef er ook een dode fuut in het water...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 15:05

Annettu_ schreef:
Oke, goed verhaal.

En jij verwacht dat ik van dode dieren foto's ga maken? Nou nee.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 19:01

CoonArt schreef:
Annettu_ schreef:
Oke, goed verhaal.

En jij verwacht dat ik van dode dieren foto's ga maken? Nou nee.

Waar precies wordt er dan gevraagd om foto's van dode dieren?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:39

CoonArt schreef:
Ik wel hoor, kwam ook een man met een hond voorbij. Ik riep nog dat er een dode zwaan lag, maar denk je dat er actie van die man kwam? NU-UH!

Dat is erg omdat jij dan geen actie hoeft te ondernemen ofzo?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:03

CoonArt schreef:

Wat had die man volgens jou dan moeten doen? Daar ben ik oprecht benieuwd naar. Bij je komen staan, een kruisje slaan en een kwartier staan rouwen?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 12:06

Tazzey schreef:
CoonArt schreef:

Wat had die man volgens jou dan moeten doen? Daar ben ik oprecht benieuwd naar. Bij je komen staan, een kruisje slaan en een kwartier staan rouwen?

Of even een hark kunnen halen en samen die dode zwaan uit het water kunnen halen?! Anyways, beestje is nu al een paar dagen geleden vernietigd.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 12:07

Lisitano schreef:
CoonArt schreef:

Dat is erg omdat jij dan geen actie hoeft te ondernemen ofzo?

Juist wel actie ondernemen, not pretty, zo'n rottende zwaan in de sloot...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:57

CoonArt schreef:
Of even een hark kunnen halen en samen die dode zwaan uit het water kunnen halen?! Anyways, beestje is nu al een paar dagen geleden vernietigd.

Dat moet je lekker aan de autoriteiten overlaten. Ik was ook niet gaan harken naar een dode zwaan, je weet niet waar het dier aan gestorven is en wat wil je doen als dat beest de sloot uit geharkt is? Een beetje vreemde reactie vind ik het dat ook wel. Jij veroordeeld een persoon die je niet kent op een reactie die heel normaal is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:03

Irado zou het dier verwijderen en dat hebben ze gedaan. Je hebt de verantwoording bij de gemeente neergelegd dus je hebt het goed gedaan. Dan moet je de gemeente dit laten doen en niet gaan aanmodderen met een dode zwaan. Zou ik ook niet doen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:42

Even een hele andere vraag: gaan zwanen dood aan blauwalg...?
En hoezo was Rachelle niet verbaasd dat er 'in dat stuk Schiedam' een zwaan dood was...?

Ik herinner mij de opmerking dat 1 dode eend genoeg gif van de ziekte botulisme C in zich kan hebben om half Nederland naar de andere wereld te helpen.

Dus TS: alle lof, goed gedaan!!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:44

Zonde van zo'n mooi dier... maar dit gebeurd nu eenmaal wel eens.

Jij hebt goed gehandeld door instanties op de hoogte te brengen.
Verder kun je van een toevallige voorbijganger niets verwachten; zwaan was immers al dood.

Ik ben dan zo'n persoon die t beest er evt wel zelf uit zou vissen (mits in redelijke staat) om het door een preparateur professioneel te laten opzette :+ maarja, ben ook een groot liefhebber van opgezette dieren :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:54

Voor 1 dode zwaan zou ik denk ik niet snel wat doen tenzij in bebouwde kom. Ik ben ooit eens 7 dode eenden in een sloot net naast de bebouwde kom bij elkaar tegen gekomen en toen wel gelijk de gemeente gewaarschuwd. Waren daar ook altijd veel spelende kinderen (slootje springen) en 7 dode eenden is zeer vreemd (bleken achteraf allemaal in de nek te zijn gepakt....)

Vind dat ts goed gehandeld heeft maar snap ook mensen wel die zoiets hebben van tja dieren gaan nu eenmaal ook dood ;)

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:59

Janneke2 schreef:
Even een hele andere vraag: gaan zwanen dood aan blauwalg...?
En hoezo was Rachelle niet verbaasd dat er 'in dat stuk Schiedam' een zwaan dood was...?

Ik herinner mij de opmerking dat 1 dode eend genoeg gif van de ziekte botulisme C in zich kan hebben om half Nederland naar de andere wereld te helpen.

Dus TS: alle lof, goed gedaan!!

Ik wilde ook al zeggen: pas maar op dat de sloot niet besmet is met botulisme, zeker omdat TS het al had over een eerder dood aangetroffen fuut.
Goed gehandeld hoor TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:11

Janneke: omdat dat stuk niet zo'n heel jofel stuk is en er ook met enige regelmaat flinke paasei (excuses voor mijn taalgebruik) gedumpt wordt in gras en water.

Weet natuurlijk niet waarom het dier dood is gegaan maar 'vroegah' waren er met enige regelmaat dode dieren daar en niet allemaal een natuurlijke dood zegmaar.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:45

Okee, dank je wel.

(Geen vrolijk idee, dat een zwaan door geweld zou sterven - en de dieren kunnen zich in principe verdedigen.)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:25

Ik ga echt geen dooie dieren uit de sloot vissen hoor, daar heeft de gemeente mannetjes voor in dienst.