ervaringen/meningen platinum hondenvoer gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo15

ervaringen/meningen platinum hondenvoer gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 22:07

Hoi bokkers,

De topic titel verraad het al, ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met hondenvoer van platinum.
Ik heb van de week een proefzakje gehad van 3 verschillende smaken en alle 3 de smaken vonden de honden hier heerlijk! Ging echt met smaak naar binnen, heb de brokjes zelfs als koekjes kunnen gebruiken!
Ik heb een moeilijke eter en zelf die eet het graag :)
Nouja tot zover de smaaktest die is geslaagd.
Dat er een hoog vleespercentage in zit spreekt mij wel aan.

Dus heb je ervaring met dit voer of heb je een mening over dit voer of je het wel of geen goed voer vind laat het dan weten!

https://www.platinum.com/nl/

Bedankt! :)
Laatst bijgewerkt door Romeo15 op 05-08-17 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:17

mirkip

Re: ervaringen/meningen platinum hondenvoer gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:21

Goede ervaring met de smaak Iberico and greens! Ben wegens verhuizing een poos geleden, tijdelijk van vlees naar brok gegaan. Het was een van de weinige brokken waar een van mijn honden (die gevoelig is voor van alles) het goed op deed!

Romeo15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 22:30

Floriske schreef:
Kijk eens op deze site. Volgensmij geeft die betrouwbare informatie. Is dit het voer dat je bedoeld?

https://www.voerwijzer.com/hondenbrok/p ... t-chicken/

Dat voer bedoel ik inderdaad.
Dit is dat de kip variant maar je hebt ook lam en rijst en iberico and greens.
De site die je aangeeft had ik inderdaad al gevonden het is denk ik wel betrouwbaar maar er staan ook veel dingen bij waarvan ik niet zoveel afweet, bijv over de vitaminen en sporen elementen, zitten er de juiste hoeveelheden in enz

Romeo15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 22:40

mirkip schreef:
Goede ervaring met de smaak Iberico and greens! Ben wegens verhuizing een poos geleden, tijdelijk van vlees naar brok gegaan. Het was een van de weinige brokken waar een van mijn honden (die gevoelig is voor van alles) het goed op deed!

Fijn een goede ervaring te horen!
Hier vielen alle 3 de smaken erg in de smaak!
Hier krijgen ze ook veel vers voer maar ik vind het wel makkelijk om ook zo nu en dan wat brok te kunnen voeren bijv als ik een keer vergeet vlees uit de vriezer te halen, of als we op vakantie gaan (geen vriesruimte en ook niet heel veel koelruimte en niet overal is makkelijk vlees te verkrijgen, dus tijdens vakanties is het vaak een beetje aanmodderen, vaak krijgen ze dan meer gedroogd vlees/uit blik incombinatie met brokken en al doen we boodschappen nemen we dan wat vlees uit de supermarkt voor ze mee)

Heb nu taste of the wild opzich prima voer maar plutinum eten ze Veel smaakvoller en zeker bij de moeilijke eter vind ik dit fijn.
Als ik een keer vergeet vlees eruit te halen en hij wilt geen brokken eet ie maar niet maar al gaan we 2/3 weken op vakantie moet hij toch wel goed eten, vooral ook omdat we dan juist meer wandelen en hij valt snel af.
Ook lijkt het me handig om het dan dus als beloning te kunnen gebruiken omdat ze het zo lekker vinden.
Laatst bijgewerkt door Romeo15 op 05-08-17 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:42

Hier aten ze het goed. Totdat ze in de puberfase kwamen en niets meer aten, toen was al het voer vies, maar platinum het allerviest. Pas een paar proefzakjes geprobeerd en tegenwoordig eten ze het weer. Ze deden het er wel goed op.

Let er wel op dat het zware brok is en vrij vochtig (semi-moist brok), je moet echt een aantal keer afwegen voor de juiste hoeveelheid (of altijd, maar dat doen niet veel mensen) en niet uitgaan van een eerdere maatschep die je voor andere brok gebruikte. Daarnaast moet je de zak echt netjes afsluiten om hem smakelijk te houden.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:42

Als je het naast rauw wilt voeren, zou ik voor iberico gaan. Varken is namelijk een diersoort die je niet rauw kunt/mag voeren en kan je zo wel toevoegen.

Romeo15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 22:49

Mizora schreef:
Hier aten ze het goed. Totdat ze in de puberfase kwamen en niets meer aten, toen was al het voer vies, maar platinum het allerviest. Pas een paar proefzakjes geprobeerd en tegenwoordig eten ze het weer. Ze deden het er wel goed op.

Let er wel op dat het zware brok is en vrij vochtig (semi-moist brok), je moet echt een aantal keer afwegen voor de juiste hoeveelheid (of altijd, maar dat doen niet veel mensen) en niet uitgaan van een eerdere maatschep die je voor andere brok gebruikte. Daarnaast moet je de zak echt netjes afsluiten om hem smakelijk te houden.

In de puberfase willen ze wel is gek doen haha.
Hier vonden ze de proefzakjes echt helemaal te gek maar misschien als ze het vaker krijgen dat dat ook wel minder word.

Bedankt voor de tip wat betreft afwegen!
Elke keer afwegen doe ik eigenlijk nooit maar daar moet ik dan wel rekening mee houden.
Ik bewaar het voer in een voerton dus daar zal het denk ik wel smakelijk in blijven.

Romeo15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 22:54

Mizora schreef:
Als je het naast rauw wilt voeren, zou ik voor iberico gaan. Varken is namelijk een diersoort die je niet rauw kunt/mag voeren en kan je zo wel toevoegen.

Het is inderdaad de bedoeling dat ze ook vers blijven krijgen omdat ik daar tevreden over ben.
Je leest ook nogal is wisselende verhalen wat betreft brokken en vlees door elkaar voeren maar dat gaat hier nu ook prima dus daar ben ik niet bang voor.
Voor de varken variant kiezen is misschien wel een goed idee inderdaad.
Over het voeren van varkensvlees hoor ik soms ook verschillende meningen, sommige mensen zeggen dat het niet uitmaakt als je varkensvlees wat mensen ook eten voert omdat dat getest is..
Ze krijgen hier trouwens ook wel is iets van een stukje leverworst ofzo, daar zit ook varken in.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:00

Mensen zijn niet gevoelig voor Aujeszky, dat maakt al flink verschil. Daarnaast eten we geen rauw varkensvlees omdat we wel weer gevoelig zijn voor een bepaalde spierworm van varkens. Aujeszky komt niet meer voor in Nederland, maar wel in sommige andere europese landen (o.a. bij het wild zwijn daar, maar soms ook bij gedomesticeerde varkens). En buiten de EU komt het nog meer voor. Aangezien je over het algemeen niet de exacte herkomst weet, zou ik dus geen rauw varkensvlees voeren.

Plakjes worst zijn niet rauw en dus geen risico.

Ik voer zelf vers en brok zonder enige problemen door elkaar (bij de rottweiler ten minste, mijn poedels hoeven hun kvv niet altijd en gooien het dan door de kamer. Dus die krijgen het niet meer, maar dat heeft dus een andere reden).

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:20

Ik geef Platinum, zowel droog als nat. Ik ben echt heel enthousiast! Mijn Husky kruising is echt ontzettend kritisch en heeft ook heel snel last van zijn darmen. Hij valt heel snel af en hem op gewicht houden is al zijn hele leven lastig. Op vers vlees deed hij het redelijk maar zoveel als hij moest eten (1 kg) kreeg ik er niet in en hij bleef dus te dun. Ook werd hij erg futloos.

Nu krijgt hij Platinum brokken met af en toe wat natvoer erbij. Zijn drollen zijn prachtig stevig, eenmaal per dag en hij is eindelijk op gewicht! Hij eet het ook heel graag, de brokken zijn wat vochtig waardoor het net even lekkerder ruikt en gemakkelijker weg eet. Het is echt een zeur.

Ja, ik ben dus echt heel tevreden!

Hij krijgt deze variant:
Afbeelding

Romeo15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 10:16

Lisitano schreef:
Ik geef Platinum, zowel droog als nat. Ik ben echt heel enthousiast! Mijn Husky kruising is echt ontzettend kritisch en heeft ook heel snel last van zijn darmen. Hij valt heel snel af en hem op gewicht houden is al zijn hele leven lastig. Op vers vlees deed hij het redelijk maar zoveel als hij moest eten (1 kg) kreeg ik er niet in en hij bleef dus te dun. Ook werd hij erg futloos.

Nu krijgt hij Platinum brokken met af en toe wat natvoer erbij. Zijn drollen zijn prachtig stevig, eenmaal per dag en hij is eindelijk op gewicht! Hij eet het ook heel graag, de brokken zijn wat vochtig waardoor het net even lekkerder ruikt en gemakkelijker weg eet. Het is echt een zeur.

Hij krijgt deze variant:
[ Afbeelding ]

Lisitano schreef:

Hij krijgt deze variant:
[ Afbeelding ]

Ik heb er hier ook een die moeilijk op gewicht te houden is, ze krijgen nu vers vlees en dit gaat opzicht goed maar ik moet hem er echt super veel van geven, soms heeft hij ook dagen dat hij het gewoon niet hoeft.

Het natvoer zit in best wel kleine verpakkingen dus dat vind ik niet zo handig (heb 3 grote honden) en dat wordt dan ook wel wat prijzig.
Ik wil ze er kvv bij blijven voeren.
Ik heb er ook een die wat mag afvallen dus dan kan ik de brokjes mooi gebruiken als beloning ipv koekjes en dit gewoon van zijn portie afhalen.

Leuke hond heb je!

Ik heb inmiddels voer besteld ik heb een trio besteld, 10 kg van elke smaak dan kunnen we is kijken welke smaak het beste bevalt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:56

Door jouw topic, en o.a. de ervaring van Mizora heb ik contact gehad met platinum. We krijgen als het goed is een proefverpakking van de smaken opgestuurd. Heb ook even gevraagd naar Adult trio. Omdat zakken van 10 kg te groot zijn voor ons. Volgens hun krijg je bij trio 6 zakjes. Dus van iedere smaak 2 zakjes van 5 kg. Dus als de proefzakjes binnen zijn en ze worden met smaak gegeten gaan we platinum ook bestellen!

Romeo15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 00:17

kiwiwitje schreef:
Door jouw topic, en o.a. de ervaring van Mizora heb ik contact gehad met platinum. We krijgen als het goed is een proefverpakking van de smaken opgestuurd. Heb ook even gevraagd naar Adult trio. Omdat zakken van 10 kg te groot zijn voor ons. Volgens hun krijg je bij trio 6 zakjes. Dus van iedere smaak 2 zakjes van 5 kg. Dus als de proefzakjes binnen zijn en ze worden met smaak gegeten gaan we platinum ook bestellen!

Hier bevalt het tot nu toe prima!
Alle 3 de smaken worden goed gegeten, een van de honden vind de brok met kip smaak wat minder maargoed das echt een zeur.
Het maakt niet uit hoeveel je besteld de zakken krijg je altijd in 5 kg verpakkingen.
Als je meer tegelijk besteld van 1 smaak is de kg prijs lager, dat is voor mij aantrekkelijk met 3 grote honden en door de 5 kg verpakkingen blijft het ook gewoon goed.
Ik bewaar het wel in een afgesloten ton.

Heb je het voer inmiddels al binnen?
Bevalt het?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:57

Hier bevalt het eigenlijk niet. Heb de zakjes binnen gehad en ga het ook niet meer bestellen.
Ze vinden het heel lekker. Maar het teefje is van alle 3 de zakjes misselijk geweest, de reu ging er best van aan de dunne.( dag 2) En zoveel zit er niet ik die zakjes, dus daar kan t niet aan liggen.
Jammer. Maar gelukkig had ik een brok waar ik heel tevreden over ben!
De reu heeft vanaf pup af aan moeilijk gedaan met brok. Moet dat de eerste dagen met van alles mengen om hem een beetje te laten eten. ik voer als hoofdvoer kvv maar om verschillende redenen wil ik ook brok voeren. Met wolf of wilderness, tot nu toe alle smaken, valt ie gelijk aan op zn brokken :D