We hebben een dichte kattenbak die aan de andere kant van de woonkamer staat (oké we wonen niet in paleis) maar jeetje als meneer gepoept heeft neemt het gewoon de hele bende verdieping over.
Ik schep elke dag de ontlasting uit bak uit en vul het grint weer aan. Zijn plas ruik je ook totaal niet het is echt als hij heeft zitten kakken. We hebben al verschillende soorten vulling geprobeerd, wel allemaal klont vormend omdat ik dit echt het prettigst vind werken, met geurtje, zonder geurtje, zelfs al van de speciale deo (wat ik allemaal eigenlijk helemaal niets vind). Nu hangt er tegen over de bak een elektrische luchtverfrisser maar ook daar ruik je het door heen.
Het is trouwens een ragdoll kitten van 6 maanden, en hij krijgt Prins vital care kitten brokjes ('s ochtends wordt zijn bakje aangevuld of gevuld en 's avonds weer dus hij heeft eigenlijk altijd eten). Dit mixen we met een beetje Royal Canin kitten instinctive vlees in saus omdat hij dat lekker vind.
Toevallig heb ik het gister en vandaag gemixt met Prins Nature Care (zonder granen) in de smaak tonijn maar het lijkt misschien nu nog wel erger.
Heeft er iemand tips? In mijn ogen krijgt hij prima voer. KVV hebben we geprobeerd maar eet hij totaal niet, ook brokjes van Applaws voor kitten maar ook deze at hij niet. Ik moet zeggen dat deze brokjes wel vrij groot waren misschien dat het daardoor kwam. En ook Orijen en ook dat wil hij niet.
Ik snap dat zo snel mogelijk na het poepen de bak verschonen het snelst is maar buiten dat we gewoon werken en naar school gaan heb ik ook niet zo veel zin om steeds met een poepschepje achter die kat aan te gaan.