Mijn witte herder teef van 2.5 jaar likt regelmatig (toch wel meerdere keren per dag) aan de vloer en haar hondenkussen. Ik snap niet waarom ze dit doet. Zou ze iets missen qua mineralen? of zouten? Zijn er hondenkenners die mij hier iets meer over kunnen vertellen?
Ik lees ff mee.. Mijn witjes doen t ook allebei.. Maar alles laten testen, bloed, ontlasting.. Niks te vinden.. Da gaf aan dat t toch wel vaker voorkwam, zonder dat er een duidelijke aanleiding voor is..
MyWishMax
Geplaatst: 03-08-17 12:31
Ik heb hier 3 duitse herders, waarvan er 1 het doet. Ook gewoon gezond, niks te vinden. Geen idee waar het vandaan komt.
Volgens mij heeft het te maken met het orgaan van Jacobson. Door te likken krijgen ze geuren nog beter binnen. Vandaar dat honden soms ook aan anderhonds plas likken of aan gras likken.
Kentaro
Geplaatst: 03-08-17 12:49
Die van ons doen dit ook. ook graag de voeten van de baas. Maar lees in de link hieronder dat je dat niet moet toestaan i.v.m. is dominant
ook graag de voeten van de baas. Maar lees in de link hieronder dat je dat niet moet toestaan i.v.m. is dominant
pff wat een gezeur weer Ik heb absoluut geen dominante hond en hij likt echt wel eens aan mijn tenen, volgens mij zijn ze dan gewoon lekker zout en is hij heus niet van plan de boel over te nemen thuis....
Hij likt ook wel eens aan onze leren bank, ik zeg er eigenlijk altijd wat van omdat ik het raar vind. Zou ook niet weten waar het vandaan komt.
Palmera
Geplaatst: 03-08-17 13:03
YentlShots schreef:
Bij ons likken ze ook veel aan de grond, maar meestal is dit om de overgebleven kruimels van de grond te pikken
Dit dus.
Maar: de autostoel na het wandelen als we weer naar huis rijden word ook afgelikt. Door slechts één van de twee.
De hond van mijn ouders heeft op de oven de 'Miele' tekst er af gelikt en aan de binnenkant van de vaatwasser ook Geen idee waarom ze het doet, maar op de een of andere manier zal het wel fijn want ze doet het alleen op die plekken.
Twee honden hier hebben dat ook gedaan. Russel dame kon heel lang met dichte ogen liggen likken. Kruising bordercolle greyhound heer ook. De rest doet of deed het niet. Weet dat beiden als enige een wat gevoelige maag hadden. Mogelijk extra speeksel aanmaken op die manier?
Ah, onze hond is dus niet de enige die het goed. Fijn om te lezen dat het niet per sé hoeft te betekenen dat ze iets te kort komt! Als ze het doet lijkt het soms wel of ze in trance is. Ze doet het niet heel lang gelukkig, meestal een paar minuutjes en dan is ze er weer klaar mee.
belle_boef
Geplaatst: 03-08-17 19:21
Hier ook een hond die de hele vloer af kan lebberen. Gewoon een laminaatvloer en een baas die weinig heeft met huishoudelijke taken. Wellicht een verband. Maar hij likt ook graag aan de plasjes van de andere hond, eet graag haar poep, eet gras, likt gras, steelt van het aanrecht als hij er bij kan. Het is een intacte reu, herplaatser uit een bijzonder nest. Dus deels zal het hormonaal aangestuurd zijn, deels gedragsmatig, (de andere hond verteerd heel slecht en komt er bij geregeld voor het oog onverteerd uit) Dus wellicht in hondenogen gewoon een verse maaltijd.