Trainen met pup voor puppy cursus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Trainen met pup voor puppy cursus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 12:42

Sinds vorige week hebben we er een ontzettend lief, leuk, slim, knap bulgaars herdermix meisje erbij *\o/* <3
Afbeelding
Ze is nu 4 maanden en we hebben ons al ingeschreven voor de puppy cursus (ik hoop dat ze ons indelen bij de puppy cursus maar dit kan eventueel ook de jonge hond worden) welke begint op 10 september.

De bedoeling is om met deze dame flink de sport in te gaan met behendigheid en gehoorzaamheid. Ik merk nu al dat ze dingen snel oppikt en zitten, komen en een beetje volgen gaat al best goed! Nu wil ik haar niet kei hard al gaan trainen maar ik wil wel bezig blijven tot de cursus begint, zeker omdat ik vakantie heb en alle tijd.

Dus wat zijn nog leuke of goede dingen waar we al vast aan kunnen beginnen? Ik wil naar af toe werken maar dan moet zitten nog net wat meer bevestigd zijn, ook volgen en voor komen gaan we mee aan de slag. Maar misschien is het juist leuk om dingen te trainen die je minder snel op cursus leert?

maj0

Re: Trainen met pup voor puppy cursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:46

Mijn tip doe niet teveel. Je doet met een leergierige hond snel te veel. Het blijven babys

Verder zou je nog kunnen kijken naar hersenwerk maar dat heeft niet echt met gehoorzaamheid te maken. Wat betreft behendigheid. Enige wat je al beetje kunt oefenen. Is het blijf en eventueel het tussen je benen staan. Verder zou ik nog niet zo veel doen.

Het is wel een ontzettend leuke hond

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 13:19

Oh het hoeft ook totaal niet met behendigheid en gehoorzaamheid te maken te hebben hoor! Ik wil gewoon op een leuke speelse manier met haar bezig zijn. Ik merk dat ze het heel leuk vind om iets voor je te doen daar wordt ze echt blij van ( mijn andere hond is een windhond type zonder ook maar enige will to please, dit is echt een andere wereld :)) ook al ben ik opgegroeid met herders).

Hersen werk is een goede, ik heb nog wel een snuffelmat liggen (gemaakt voor de oudste, vind er geen reet aan :)) ) die ga ik weer eens opzoeken.

Dankje! Sinds gister beginnen haar oren dus te staan echt zo schattig en met onze Griek is ze ook een mooi duo.
Niet te veel doen gaan we zeker rekening mee houden, spelen en slapen en baby zijn is voor nu ook zeker het belangrijkste.

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:55

leer haar linksom en rechtsom ergens omheen te lopen (pion of stoelpoot ofzo), blijven zitten terwijl jij langs rent en pas gaan als jij daar toestemming voor geeft, achterpootjes ergens op of in op commando.
zo kun je op een leuke spelende manier al dingen oefenen die voor de behendigheid handig zijn. (en lichamelijk niet te veel zijn al)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:49

Idd als je naar links of rechts gaat dit benoemen. Pikken ze erg vlot op. Wat je ook gaat doen met je hond het is altijd gemakkelijk. Zit zo in mijn systeem dat ik er niet eens over na denk. Mijn puber kan dus ook feilloos gestuurd worden. Erg handig zo dadelijk als we bikejoring starten. Echter in het bos ook altijd op tijd alles benoemen de honden weten zo welje route wij nemen. Zeker de husky's die aangelijnd zijn en vaak ook aan het einde van de 10 meter lijn lopen is links rechts en om heel handig bij