het is een superbeweger maar ik merk dat het slechte eten hem in energie toch parten speelt soms.
Zal ik hem op een high energy brok zetten ? Als ik bij de slechte eter de vitamine/mineralenpoeder meng met de lijnzaadolie erdoor laat hij de boel alweer staan, dus dat is ook geen optie, dit krijgen de andere 2 honden wel ( oudste hond longkanker, middelste hond ook net geopereerd..zucht) . Eten wegpakken vindt hij geweldig, dan is hij er eerder van verlost, het lijkt soms wel of hij eten een naar iets in het leven vindt. Als je hem een kipfiletje geeft of ander vlees of een stuk leverworst ( ja, ik weet het, het is slecht maar daar verstop ik pilletje in voor mijn oudste hond) pakt hij het aan en eet het op. Issues over eten maken doen we niet, teveel aandacht zou het probleem dus ook niet moeten zijn. Je krijgt er alleen punthoofd van omdat hij gewoon de energie nodig heeft en hij net een harmonica is, dus echt te erg ribben voelen en botten op zijn kont. Het is een hele hoge hond van 70cm en rank dus ( echte ierse setter bouw).
ik zal ook nog eens binnenlopen bij een winkeltje met natuurvoeding voor honden.. maar terug op de acana gaat het altijd wel beter dan op kvv of rauw... vreemd genoeg.. en zo weet ik ook dat hij een volledige voeding binnen krijgt.
Probleem is niet bekend bij zijn zusjes en broertjes en nee, ik hou niet van moddervette dieren

alvast bedankt voor jullie advies/ gedachten hierover.