Kat wond op de neus....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Kat wond op de neus....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 15:35

Vorige week maandag ontdekte ik een wondje op de neus van Jack, bij het linkerneusgaaf, op het niet behaarde gedeelte. Omdat ik de volgende dag toch naar de DA moest voor de entingen dit ook direct even laten zien.

Op advies van de DA even aankijken. Volgende dag zag ik dat de korst er af was en het een rood wondjes was, maar wel schoon en netjes.

Vandaag zie ik echter dat het er toch niet mooi uitzien, ik zie geen pus maar alleen een korstje is het denk ik ook niet. Er was al een gedeelte wat los liet, maar na het spelen toch ook wat bloedde. Hij is verder gewoon vrolijk en eet en speelt ook goed.

Ik ben van plan het morgen even te laten checken bij de DA. Ook omdat ik woensdag op vakantie ga en ik de oppas niet al bij voorbaat met een zorgenkindje wil opzadelen.

Is er iets wat ik zelf kan doen? Kan ik er iets veiligs op smeren? Calendula, sudo of vaseline? Zodat het wat zacht blijft en hij niet elke keer met spelen of eten dat verse korstje weer kapot maakt?

Zo zag het er eerder deze week uit:

Afbeelding

Zo ziet het er nu uit
Afbeelding

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:47

Calendula kan prikken, ik gebruik zelf altijd levertraan- of honingzalf op zulk soort wondjes.

Verder lijkt het er netjes uit te zien, al is de foto wat wazig.

SAKKIA

Re: Kat wond op de neus....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 15:50

Hij wil niet graag op de foto Dit was de beste van de 10......