Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
elenaMM77 schreef:zijn tegenwoordig niet populairder, ik denk dat de kinderen die je kent nu in de leeftijd zitten waarin dit soort dieren graag gehouden worden..
muizen en ratten zijn niet gevaarlijk als huisdier, tenzij je ze uit het wild gaat vangen (hetgeen sowieso geen leuk huisdier zal geven).. Ik zou ze ook niet gaan importeren uit een land waar waar de pest heerst en ze in een schuurtje gefokt worden.. of uit de met cholora vergeven wateren plukken van derde wereldlanden..
ratten/muizen brengen ziekten over, mits die ziekten ook nog rondwaren... ratten waren een van de veroorzakers van de pest uitbraken onder mensen.. maar als je nu een rat in de stal tegen komt, kun je gevoegelijk aannemen dat die rat echt geen pest over zal brengen, of cholera, of de vlekkentyfus
elenaMM77 schreef:absoluut Zoolgangster.. maar ik doelde meer op zeer ernstige ziekten waar men vroeger als de dood voor was.. voor het gemak ging ik er al even vanuit dat ze niet van plan was een wilde te vangen...
maar ik spring ook niet gelijk op de hoogste muur als er een wilde rat ronddanst die mogelijk salmonella of weil meedraagt.. ik zou wel wat panischer zijn voor wilde ratten als er nog sprake was van actieve pest en er schoot een rat voor mijn voeten langs die in de box van mijn paard gezeten had (heb een rat die vaak op bezoek komt.. vraag mij niet waarom, mijn knol is vreselijk schoon, mijn box is een van de schoonste en mijn knol laat echt geen eten liggen.. maar dat domme beest komt wel altijd uit mijn box.. kan zijn dat dat de laatste/ eerste box op de route is, maar toch).
Eoweyn_x schreef:Wij kweken ratten en muizen voor onze slangen.
Een tijdje terug ben ik flink gebeten door een van deze ratten, flinke wond en werd toen gewaarschuwd door een vriend van ons.
Hij heeft in het ziekenhuis gelegen nadat hij gebeten is door een boa die een besmette rat gegeten had. Kruisbesmetting dus, waarschijnlijk stukjes huidweefsel nog tussen de tandjes achtergebleven, waardoor hij geinfecteerd is geraakt.
Hierna is hij heel, heel ziek geworden, bijna dood kun je wel zeggen. Uiteindelijk heeft hij het wel gered gelukkig.
Het is iets waar ik wel rekening mee zou houden![]()
http://www.gddiergezondheid.nl/diergezo ... beetkoorts
miesnaom schreef:Eoweyn_x schreef:Wij kweken ratten en muizen voor onze slangen.
Een tijdje terug ben ik flink gebeten door een van deze ratten, flinke wond en werd toen gewaarschuwd door een vriend van ons.
Hij heeft in het ziekenhuis gelegen nadat hij gebeten is door een boa die een besmette rat gegeten had. Kruisbesmetting dus, waarschijnlijk stukjes huidweefsel nog tussen de tandjes achtergebleven, waardoor hij geinfecteerd is geraakt.
Hierna is hij heel, heel ziek geworden, bijna dood kun je wel zeggen. Uiteindelijk heeft hij het wel gered gelukkig.
Ik zou ook bijten als ik weet wat me te wachten staat xd
Eoweyn_x schreef:Eoweyn_x schreef:Wij kweken ratten en muizen voor onze slangen.
De rat moest overgezet worden in een andere kooi. Is dat zo vreselijk, een schone kooi?
Ik heb sindsdien een gevoelloze wijsvinger, maar spot er vooral mee![]()
Ieder dier moet eten. Onze slangen ook. En die eten nu eenmaal knaagdieren en geen balen hooi of kroppen sla.
Overigens was de gevoerde rat waarvan de persoon zo ziek werd, jawel, een tamme rat.
Eoweyn_x schreef:Ik zou ook bijten als ik weet wat me te wachten staat xd