Ik ben vast niet de enige die soms verwarmd wordt door haar huisdier als die iets doet waarvan je denkt: "het zijn net mensen!"
En dan doel ik op acties die je leven redden of je helpen.
Onze Stabij, Siebe, is nooit moeilijk met vreemden. Maar afgelopen herfst kwam er tijdens het uitlaten in de avond een vreemde man op mijn zusje en mij afgelopen. Ik vertrouwde het niet en dit was spook terecht. Hond kwam er tussen (deze liep los, het was een e uit ren veldje) en heeft met overeindstaande haren naar de man gegromt en geblaf tot deze weg ging.
Nu maak ik wel vaker mee dat hij tussen mij en een vreemd iemand gaat staan als ik bijvoorbeeld (neig naar) ruzie heb met die persoon of als die persoon dreigt oid.
Vind het dan toch mooi om dat te zien. Net als katten die mee lopen met uitlaten en kleinere knaagdieren die op hun dooie gemak naast je in slaap vallen.
Ik geloof niet in speciaal banden, maar wel dat elke hond/kat/paard zo zijn eigen karakter heeft en om jou als baasje geeft.
Meer mensen met honden of katten die ooit in een benarde positie zijn geraakt en daar uit zijn 'gered' (