Kattenpoep, wat een ellende!

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Piuni

Kattenpoep, wat een ellende!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-17 22:26

Hallo!
Wij hebben hier thuis een hele lieve poes die natuurlijk netjes haar behoeftes op de kattenbak dumpt.
Normaal ruimen mijn ouders dat op maar die zijn lekker op vakantie!

Gisterochtend waren zij vertrokken en in de avond lag er een mooie drol in de bak. Toen ik hem eruit wou halen met het schepje ben ik naar de wc gerend want ik moest overgeven... :') Samen met een emmer en een schepje heb ik de kattenpoep weggehaald. De poep heb ik in een zakje gedaan en weggegooid. Ondertussen was de emmer alweer heerlijk gevult met mijn braaksel.
Jullie zullen wel denken, wat een aanstelster. Maar ik kan echt niet tegen de geur en hoe het eruit ziet ofzo...

Vandaag was het weer raak. Met een wasknijper op mijn neus en de emmer en het schepje heb ik de poep eruit gehaald. De wasknijper hielp wel iets maar alsnog was de emmer weer de sjaak.

Ik vind mezelf een ontzettende aanstelster want de poep van mijn paard is natuurlijk geen probleem :o Maar ik kan het gewoon niet helpen, ik vindt het zo ontzettend stinken en ik vind het zo vies. En het wordt er allemaal niet beter op als de kat mij vol trots aankijkt als ik boven het emmertje hang :')

Zijn er toevallig mensen die tips hebben voor mijn probleem met de poep van mijn kat?

callum

Re: Kattenpoep, wat een ellende!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:28

Babydoekjes in je neus doen. Dat deed mijn broer ook. Is het alleen de stank of ook het idee?

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:30

Wat voor voer krijgt de kat, van bepaalde merken kunnen ze meer gaan stinken, van betere brokken gaan ze meestal ook minder sterk ruiken. De ontlasting van mijn katten ruik je helemaal niet. Van natvoer gaan ze ook meer stinken heb ik altijd het idee, al geldt daar ook hoe beter het voer hoe minder de geur.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:34

A la CSI, een klodder vicks vaporub of een sterk pepermuntige tandpasta op je bovenlip smeren (of op een watje onder je neus houden).

Uit mijn oog, maar niet uit mijn hart- Dag Lau

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:35

Ik deed wel eens een Senseo padje tegen Mn neus. Koffie neutraliseert de geur ;-)
Of ff over een paar dagen de hele bak in 1 keer leeg gooien als niks werkt, en weer opnieuw vullen.

Iquazu <3

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-17 22:39

Ik denk dat het ook het idee is, maar de stank, :x
Onze kat krijgt voer voor haar blaasgruis, van Jarco.
Die tandpasta is ook een goed idee! Ik zou de kat bijna aanleren dat ze gewoon netjes in de wc poept zodat ik alleen nog maar door hoef te trekken :')

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:50

Regelmatig doen, het went!
Mijn vriend verschoonde ook nooit de kattenbak en ging er ook van over zijn nek. Sinds ik zwanger ben doet hij het wel en hij heeft er steeds minder moeite mee. Ook niet gelijk gaan scheppen als er net een drol is gelegd, als hij iets indroogt stinkt het ook minder.

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:52

Ah herkenbaar, niet het overgeven maar die vreselijk gore geur. Toen onze kat vroeger 15 was, was hij volgens mij gewoon verrot van binnen. Hij ging veel minder naar buiten en zat dus veel meer op de kattenbak. Als je dan 's ochtends beneden kwam roken de hele keuken en huiskamer naar super sterke kattenpoep. Zo vies :x Maar het was gelukkig een super lieve kat verder haha

Maarja, ik weet niet wat je eraan kan doen.. Inderdaad leren je kat boven de wc te poepen :') Ik denk dat het helaas een kwestie van wennen zal zijn.

Gek op honden? :D Volg mijn fotografie op Instagram of Facebook!

Go and hug a tree, or a cactus *D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 00:29

Ja. Poep is vies. Van je paard, van je hond, van je kat en van jezelf. :)
Om jezelf kun je doorgaans niet heen. :+
In alle andere gevallen: wen eraan en stel je niet aan, of doe het niet en zoek een andere oppas. :)

Retiens la nuit... ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 00:56

Doe je dit leegmaken binnen of buiten?

[LZP] Getrouwd dankzij bokt
''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak
[BB-HK] [VOLG] konijnenparadijs in de maak!

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-17 01:13

Ik zou willen dat ik er tegen kon maar ik kan er zelf niks aan doen, het zou inderdaad wel tussen mijn oren zitten maar het overgeven kan ik niet zomaar even stoppen. Een andere oppas zoeken vind ik een beetje stom voor een beetje poep. Onze kat is geen mensen liefhebber dus dat zou sowieso niet gaan. Ik ga onze kat niet het huis uit doen of zelf het huis uit voor een beetje poep? Ik wil alleen dat ik gewoon fatsoenlijk de kattenbak kan verschonen zonder dat mijn maaltijden eruit komen. Ik kies daar helaas ook niet voor dat alles eruit komt :p
De poep eruit halen doe ik binnen!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 01:23

Poep ee buiten halen kan wellicht al helpen? Ik loop altijd met de kattenbak naar buiten en mik het in de kliko

[LZP] Getrouwd dankzij bokt
''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak
[BB-HK] [VOLG] konijnenparadijs in de maak!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 06:04

Heb je al geprobeerd het langer te laten liggen? Even snel een lading grit er overheen als kat het niet goed ondergegraven heeft. Dan droogt het in en haal je er alleen later een dikke klont uit die nauwelijks herkenbaar is en ruikt.
Afhankelijk van de soort grit die in de bak zit natuurlijk.

Verstand op nul en blik op oneindig......

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 06:11

Wij hebben katten grind waardoor de ontlasting niet stinkt

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 06:23

marijacindy schreef:
Ik zou de kat bijna aanleren dat ze gewoon netjes in de wc poept zodat ik alleen nog maar door hoef te trekken :')

Dat kan.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 06:29

De kattenbak buiten verschonen zal al een heel eind helpen.
Maar als je de poep in de wc gooit krijg je dan geen verstopping ? Je neemt toch altijd kattenbakgrit of wat je ook maar als vulling hebt mee?

Zoek je een origineel cadeau of iets leuks voor je zelf ?
artbymir.nl Instagram en Facebook
Keramiste, handmade

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:03

Margee schreef:
Heb je al geprobeerd het langer te laten liggen? Even snel een lading grit er overheen als kat het niet goed ondergegraven heeft. Dan droogt het in en haal je er alleen later een dikke klont uit die nauwelijks herkenbaar is en ruikt.
Afhankelijk van de soort grit die in de bak zit natuurlijk.

Verstand op nul en blik op oneindig......

Inderdaad. Als de poep niet ondergegraven is kun je er zelf met het schepje grit overheen scheppen (onderwijl je adem inhoudend :D ) en dan snel wegrennen :D . Even later snel poep in het zakje doen (je kunt dat ook doen door het met een zakje om je hand te pakken en direct het zakje dicht te knopen, dan heb je het het snelst luchtdicht weggesloten).

koeien op de weg...

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-17 11:08

Bedankt voor jullie tips! Ik zal ze zeker even uittesten!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:14

Adem inhouden haha.
Sorry ik vind dit heel grappig.
Terwijl het eigenlijk heel vervelend voor jou is.
Ik denk dat buiten verschonen ook zeker zal helpen

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-17 11:17

XxLMMxX schreef:
Adem inhouden haha.
Sorry ik vind dit heel grappig.
Terwijl het eigenlijk heel vervelend voor jou is.
Ik denk dat buiten verschonen ook zeker zal helpen

Ik vind het stiekem ook wel grappig hoor, vooral als je het in het echt ziet. Met een emmertje voor het braaksel, een schepje en een wasknijper op de neus om alles weg te halen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:18

Er zijn ook van die kattenbakken met een dubbele bodem, zodat het grit naar de bodem zakt en alleen de kattenpoep in die extra bak hangt. Dan kan je dat zo weggooien zonder moeilijk te doen met schepjes en emmertjes en kots. :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:29

Wanneer komen je ouders terug? Als het niet te lang is, dan gewoon niet de kattenbak doen? Wij doen die van ons ook maar 1x per week, dan gooien we hem helemaal leeg. Is minder ranzig dan poepjes scheppen.

Bekijk m'n Etsy shop voor schattige dierenprints & kaarten.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:20

Selina schreef:
Wanneer komen je ouders terug? Als het niet te lang is, dan gewoon niet de kattenbak doen? Wij doen die van ons ook maar 1x per week, dan gooien we hem helemaal leeg. Is minder ranzig dan poepjes scheppen.

Voor de kat zelf is het wel heel ranzig en met een beetje pech wordt de kat van TS hierdoor onzindelijk, dat risico zou ik zelf niet willen nemen (en als ouders van TS zou ik er ook niet blij mee zijn als TS dat risico neemt).

koeien op de weg...

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-17 15:59

Mijn ouders komen zondag terug. Ik maak hoe dan ook elke dag het vieze weg. Ookal vind ik het ranzig. Jij gaat zelf toch ook niet op een vieze wc zitten? Dus dat hoeft mijn kat ook niet!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:32

marijacindy schreef:
Mijn ouders komen zondag terug. Ik maak hoe dan ook elke dag het vieze weg. Ookal vind ik het ranzig. Jij gaat zelf toch ook niet op een vieze wc zitten? Dus dat hoeft mijn kat ook niet!

+:)+

koeien op de weg...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie