Problemen met SureFlap kattenluik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxIsaa

Problemen met SureFlap kattenluik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 20:40

Hoi allemaal,

Ik heb vanavond de batterijen van ons kattenluik vervangen (SurFlap kattenlijk die reageert op de chip van onze kat), maar sindsdien werkt ie niet meer.. :7 De vergrendelingsklem (dus dat knopje wat omlaag gaat zodra jouw kat voor het luikje staat, en zodra hij er doorheen is weer dichtgaat) staat naar beneden geschakeld, en gaat niet meer omhoog.. Wat dus inhoudt dat alle buurtkatten nu in principe naar binnen kunnen komen door het luikje, wat eigenlijk niet de bedoeling is :+

Ik heb al een poging gedaan hem te resetten door de M knop (geheugenknop zoals in het boekje staat beschreven) 10 seconden ingedrukt te houden, de batterijen er minstens 2 minuten uit te laten en dan opnieuw op te starten, maar helaas.. het vergrendelingsknopje blijft omlaag in welke stand van het luik ik hem ook zet (er zijn 4 standen zodat je zelf kunt bepalen of je kat naar buiten kan of niet).

Ik heb het hele boekje doorgelezen, gegoogled en gedaan maar ik kom er niet meer uit.. -O-
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet hoe ik dit op kan lossen? Alvast bedankt! :D

swartbeessie

Re: Problemen met SureFlap kattenluik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:48

Bij ons was de binnenkant helemaal vies met kattenharen. We hebben het opengeschroefd, schoongemaakt en toen deed hij het weer. Ik moet zeggen dat we hele goede ervaringen ermee hebben, een keer deed hij het helemaal niet meer, teruggestuurd en we kregen een nieuwe.

xxIsaa

Re: Problemen met SureFlap kattenluik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 21:00

Wow, super bedankt voor de tip! Heb alle haren erboven eruit gehaald en schoongemaakt, en ik laat het luikje dichtvallen en hij schiet weer omhoog :D Bedankt!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:20

xxIsaa schreef:
Wow, super bedankt voor de tip! Heb alle haren erboven eruit gehaald en schoongemaakt, en ik laat het luikje dichtvallen en hij schiet weer omhoog :D Bedankt!

Er kunnen haren in het mechanisme van het luikje komen en daardoor de boel blokkeren. Bovenin zit eigenlijk niets waar de haren een probleem zouden kunnen opleveren.

Wellicht dat de batterijen er niet helemaal lekker in gezeten hebben? Of bijvoorbeeld oplaadbare batterijen?

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:45

xxIsaa schreef:

Graag gedaan, fijn dat hij t weer doet!