Tanden wisselen kitten

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Micha_

Tanden wisselen kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-17 00:22

Ik heb een ragdoll katertje van 2 februari. Nu heb ik gelezen dat ze rond de 4 maanden beginnen met wisselen. Nou deze echt niet hoor. Hij heeft wel flinke groei achterstand gehad omdat hij erg ziek is geweest, dus misschien dat het daardoor later is?
Hij begint nu wel goed bij te trekken en weegt nu rond de 3 kilo, maar een grote bink zal hij niet worden denk ik.
Maar nu is mijn vraag dus of iemand dit vaker heeft gehad? Kan dit kwaad? Is er een kans dat mijn Kitty altijd baby tandjes blijft houden? :=
Hij is dus ook nog niet gecastreerd omdat hij zo klein was. En nu leek het me ook het beste om te wachten tot hij gewisseld had.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 00:27

Geef hem nog een maand of 2 daarna zou ik pas de da oid raadplegen, ik zou me er nu niet zo druk om maken als hij verder gewoon vrolijk en gezond is. Castreren heeft verder geen invloed op het wisselen hoor, dat kan je gewoon laten doen. Hou wel rekening met de narcose, ragdolls kunnen niet alle narcose middelen hebben.

_Micha_

Re: Tanden wisselen kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-17 05:39

Bedankt voor je reactie!
Met wisselen en castratie dacht ik dat het misschien uitmaakte omdat ik hem zo lang mogelijk lichamelijk wil laten ontwikkelen. Ik redeneerde; wanneer hij laat gaat wisselen betekend dat zijn groei nog achterloopt en de hormonen etc ook, en bij castratie worden de hormonen stop gezet en dus de ontwikkeling die daar bij hoort ook.
Maar dit klopt dus niet?

Mossel

Re: Tanden wisselen kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:40

Nee dat werd altijd wel gedacht indd

"Tot een aantal jaar geleden deden geruchten de ronde dat vroegcastratie heel wat nadelen zou hebben. Zo zouden vroeg gecastreerde dieren klein blijven en een kleinere urinebuis hebben, waardoor ze makkelijker verstopt zouden raken. Gelukkig hebben grondige wetenschappelijke studies deze vooroordelen ondertussen weerlegd."

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie