Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja
henny_w schreef:Wij hebben vorig najaar precies hetzelfde gehad met een nestje kittens van 5 weken oud die in ons hooihok geboren zijn. Allemaal de nek doorgebeten. Wij vermoeden ook een wezel, hermelijn of steenmarter.
1 kitten ontbrak, die zal waarschijnlijk meegenomen zijn
Duhelo schreef:Deze verwondingen zijn typisch voor een rat. Ik werkte vroeger in een dierenspeciaalzaak. In mijn quarantaine had ik de extra ratten en muizen zitten, maar ook een deel voor zieke dieren. Er ontsnapten regelmatig ratten of er liepen wilde rond. Ik ben cavias verloren, andere ratten, hamsters die door de tralies de neus werden afgebeten (ze kwamen door de tralies snuffelen en dan grepen de ratten ze. Zelfs een grote chinchilla die de halve kop uitgebeten werd.
Er hebben er eens een slachting gedaan in de eendagskuikens, en bij een grotere plaag hebben we ze gefilmd dat ze bij de vogels er met verschillende aan de ene kant van de volieres gingen rondrennen zodat de vogeltjes tegen het gaas aan de andere kant vlogen, waar er ratten reeds aanhingen en ze door het gaas probeerden te trekken.
En ze nemen ze niet perse mee om op te eten, het lijkt alsof ze doden gewoon leuk vinden...
Shanna schreef:Tamme ratten zijn dus ook killers?
Zoolgangster schreef:Duhelo schreef:Deze verwondingen zijn typisch voor een rat. Ik werkte vroeger in een dierenspeciaalzaak. In mijn quarantaine had ik de extra ratten en muizen zitten, maar ook een deel voor zieke dieren. Er ontsnapten regelmatig ratten of er liepen wilde rond. Ik ben cavias verloren, andere ratten, hamsters die door de tralies de neus werden afgebeten (ze kwamen door de tralies snuffelen en dan grepen de ratten ze. Zelfs een grote chinchilla die de halve kop uitgebeten werd.
Er hebben er eens een slachting gedaan in de eendagskuikens, en bij een grotere plaag hebben we ze gefilmd dat ze bij de vogels er met verschillende aan de ene kant van de volieres gingen rondrennen zodat de vogeltjes tegen het gaas aan de andere kant vlogen, waar er ratten reeds aanhingen en ze door het gaas probeerden te trekken.
En ze nemen ze niet perse mee om op te eten, het lijkt alsof ze doden gewoon leuk vinden...
Ratten kunnen inderdaad op jacht gaan... ik kende een dierenwinkel waar op een gegeven moment iedere morgen 1 zebravinkje minder in de kooi zat...
Het duurde een tijdje voor men erachter kwam dat er 1 rat na sluitingstijd de vogels een bezoekje bracht, 1 vogeltje greep en helemaal liet verdwijnen (hij at hem vermoedelijk dus wèl op...) daarna ging de rat keurig netjes terug zijn hok in en daardoor viel het niet meteen op wat hij deed.
Gebruikers op dit forum: Eliana, esje01, Maanon_, Pellelilly en 20 bezoekers