Nu lees ik ook veel dat mensen roepen dat honden ''ineens'' beet naar eigenaar of naar een kind of andere hond. Nu gaat het mij niet om het ras, of wie of wat er schuldig is daar aan. Maar na veel zoeken en lezen op internet zijn er dus veel tekenen die een hond aangeeft voor die bijt. Veel mensen zien dat niet of staan er niet bij stil. Laatst een discussie gelezen dat je een hond dus niet zou moeten knuffelen omdat ze dat in honden taal niet kennen of bedreigend is? Dat als een hond jou kort terug likt nadat jij hem hebt geaaid dat dat betekend dat de hond wil dat je stopt.
Nu is mijn vraagt hoe kan je dan zo optimaal omgaan met je hond ? In zijn taal.
Mag je hem dan nooit knuffelen? Mag je een hond dan nooit over de rug aaien omdat ze dat bedreigend vinden?
Wat zijn de feiten? Tuurlijk vind de ene hond het wel prima dat je een arm over hem heen slaat? of vind geen een hond dat fijn maar tolereren ze dat gewoon van ons?
Graag meningen ! en misschien weten jullie wel feiten of betrouwbare bronnen. Ik vind het namelijk erg interessant.
Het is niet de bedoeling om Rottweilers, Pittbulls, Dobermans, Mastiffs of andere ''hoog risico'' honden in kwaad dag licht te zetten of wat dan ook. Zelf heb ik Rottweilers. Ik wil graag info en meningen en een leuke discussie eventueel