Lotgering, positieve of negatieve ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Lotgering, positieve of negatieve ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 10:37

Ik ben rustig aan het rond kijken voor het voeren van vers vlees aan mijn witte herder.
Nu heb ik op verschillende sites al Lotgering voorbij zien komen. Daarom ben ik verder gaan zoeken, maar lees erg wisselende ervaringen.
Sommige mensen kregen bedorven of slijmerig grijs vlees aangevoerd en op de locaties van Lotgering zou het een bende zijn en het vee zou niet op een diervriendelijke manier worden gehouden. Dat zou volgens de reviews ook de goedkope prijs verklaren.
Ik wil het bedrijf absoluut niet zwart maken, maar zou wel graag meer ervaringen van jullie willen horen over de kwaliteit van het voer. De meningen op internet lopen zo sterk uiteen dat ik een beetje twijfel.

Edit: Ik las vooral hier wisselende ervaringen: http://www.hondenpage.com/hondenforum/8 ... e-hond.php
Nou is dat een topic uit 2011, dus wie weet is er al iets verbeterd?

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:50

Hier zeer slechte ervaringen!
Ik heb 3 honden waarvan eentje echt werkelijk alles eet maar daar haalde die zn neus voor op. De geur was ook echt smerig en het vlees was een beetje grijzig van kleur. Uiteindelijk na veel gedoe zijn ze het bij mij thuis komen ophalen en kreeg ik mijn geld terug ook dat was een heel gedoe ze wilde eerst maar 25 euro terug storten terwijl ik voor ruim 100 euro besteld had. Ik had ook veel snacks besteld en dat was ook niks, de botten stonken ook ggigantisch echt een rotte lucht kwam er vanaf.
Het hangt er misschien wel vanaf van welke partij het afkomstig is ofzo?
Ik had het opgehaald in Abcoude.

Misschien offtopic maar misschien je hier wat aan hebt, ik bestel nu vlees via barfplaats.nl
Elke maand kan je bestellen en rijden ze een ritje (vervoerskosten zijn 3 euro) hier ben ik zeer tevreden over! Hier kan je zowel barf vlees als gewoon kvv bestellen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:50

Ik heb het gevoerd in 2010 en had er verder eigenlijk geen echte problemen mee. Het enige punt was dat het vrij vet was en daar kon een van mijn honden slecht tegen. Daardoor ben ik overgestapt op Tammenga. Ook goed betaalbaar en beviel mijn honden beter.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:53

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:59

Als je zoekt naar een wat goedkopere kvv, is Smuldier dan niet iets? Kun je gewoon bij de supermarkt kopen en de ervaringen daarmee zijn overwegend positief.

Over Lotgering heb ik ook minder recensies gelezen inderdaad.

Lughnassadh

Re: Lotgering, positieve of negatieve ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:00

Ik voer het absoluut niet! je kunt echt veel beter voer krijgen. Bij kvv geldt nogal eens dat goedkoop niet echt goed is.

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:02

Ik heb het een tijdje gevoerd aan mijn hond. Ik liet het altijd thuis bezorgen en kocht verschillende soorten tegelijk in. In het begin ging het lang goed, er zaten regelmatig wat open verpakkingen tussen, maar de kwaliteit van het vlees was oké. Later heb ik een aantal keer vlees gekregen wat er echt grijs uitzag en ook stonk. Mijn hond wilde het op een gegeven moment ook echt niet meer eten (uiteraard gaf ik hem alleen het vlees wat er nog wel goed uit zag; niet het bedorven vlees).
Een aantal keren kwamen ze het vlees ook bezorgen op een andere dag dan de afgesproken dag. Als ik dan niet thuis was, zetten ze het vlees gewoon in de volle zon in de voortuin neer en kon ik alles weggooien.
Dit was wel al een aantal jaren geleden, in 2013/2014. Wellicht is er inmiddels iets veranderd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 11:05

Aranel schreef:
Als je zoekt naar een wat goedkopere kvv, is Smuldier dan niet iets? Kun je gewoon bij de supermarkt kopen en de ervaringen daarmee zijn overwegend positief.

Over Lotgering heb ik ook minder recensies gelezen inderdaad.

Het hoeft voor mij niet per sé goedkoop, maar ik zag de naam Lotgering wel vaker voorbij komen en dacht dat het een goed merk zou zijn.
Maar even googlen leverde me toch wel vraagtekens op.

Ik lees hier dus ook veel negatieve ervaringen. Interessant! Zo zie je maar weer dat googlen veel informatie geeft.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met andere merken.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:09

Mijn hond vond het wel lekker maar deed het niet op alle varianten goed. De paard variant vond ik best aardig vlees, maar ik wissel veel af in diersoorten en merken dus hoe ze het er op lange termijn op zou doen weet ik niet. Mijn leverancier is gestopt met Lotgering omdat het steeds ontdooit bij hen aangeleverd werd, en daar was ze klaar mee. Dat is voor mij ook een reden om het niet weer te gaan voeren, als ze zo met hun producten omgaan hoef ik het niet.

Ik voer graag Naturis, Carnibest (de diabetes varianten, zit hetzelfde in als de normale maar dan zonder rijst!), Tammenga en Darf.

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:12

Ik heb ook een tijd lotgering gevoerd. In het begin was ik dik tevreden maar later inderdaad ook steeds vaker slecht vlees. Het is ook heel vet vlees waardoor een van mijn honden dikker werd terwijl die echt maar weinig kreeg. Overgegaan op smuldier en daar deden ze het veel beter op. Nu ben ik toch weer over op brok omdat ik een hele slechte eter heb. Hij eet soms twee dagen niet maar moest natuurlijk wel steeds vers vlees ontdooien wat ik dan later weer weg kon gooien.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:13

Ik heb het 3 maanden gevoerd om te kijken of het wat voor mijn honden zou zijn. Vlees werd netjes gekoeld thuis bezorgd en zag er goed uit! Vlees voeren is niks voor mij en de honden werden er niet zichtbaar beter van dus ik ben er mee gestopt.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:24

Ik heb mijn kat ongeveer een anderhalf jaar op lotgering gehad. Ging heel lang goed. Kwaliteit werd na een poosje steeds slechter (grijzig, rare geur en ook steeds meer kraakbeen) en op een gegeven moment vond de kat het wel best en at het niet of met lange tanden. Ontlasting begon ook te stinken. Heb toen de voorraad opgemaakt en overgestapt op cosma.

Was wel een fijne leverancier hier in Friesland trouwens :)

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:27

Ik heb het ook een tijdje gevoerd, rond 2010/2011. Voer zag er prima uit, mijn hond at het ook graag, enige nadeel was dat ze er veel te dik van werd, dat was voor mij de reden om ermee te stoppen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:36

Hier ook een tijd gevoerd, totdat ik meerdere keren stukken plastic tussen het vlees vond, toen was ik er snel klaar mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:40

Ik voer het nu ruim 2 jaar en krijg altijd keurig op de afgesproken dag het vlees geleverd, het is mooi vlees, ruikt goed, mooi van kleur. Mijn honden zijn er dol op en doen het er super op.

Ik voer verschillende smaken en het gaat erin als koek. Alleen bij de wildmix is het even oppassen voor kogeltjes. Maar dat is normaal bij wild.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:44

Ik ben er ook echt niet kapot van, kwalitatief een van de slechtste in mijn opinie.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:47

Ik heb het mijn honden ook gevoerd en er was niks mis mee.
De wildvariant vond mijn Bull niet lekker.
Ik haalde het altijd op bij een winkeltje.
Nu verhuisd naar DL dus om het op te halen is me te ver en de bezorgkosten zijn enorm helaas.
Nu haal ik bij de dichtstbijzijnde Plus Smuldier en dit eten ze ook goed.
Ken ook een aantal die Kivo voeren en dit schijnt ook goed te bevallen en de bezorgkosten zijn op moment gratis bij 4 kratten.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:53

Ik ben er eigenlijk erg tevreden over.
Ik kocht de mixen zodat mijn hond diverse soorten voer kreeg.
Ik heb een border collie en deze werd er absoluut niet vet van.
Mooi slank en goed in conditie. Nu dat we in september 3 weken op vakantie gaan voer ik nu brokken, dog lovers gold.
En hier loop ik dan ook tegen het enige nadeel van kvv aan; het voeren tijdens vakantie.
Het Lotgering voer werd altijd keurig bevroren bezorgd.
Ik vond enkel de pensvariant verschrikkelijk stinken.
Mijn hond at het echter erg graag, alle soorten vind ze lekker.
Ook de zalmkoppen en kraakbeenstukjes zijn een succes.
Ik had als hoofdvoer de wildmix en dan 2x per week kreeg ze een andere mix.
Zodra ik terug ben van vakantie ga ik weer bestellen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:58

Ik heb het zelf niet gevoerd.
Je las er toen veel te veel slechte berichten over.
Klachten die je veelal hoorde waren:
* Sterk wisselend in samenstelling, veel honden gingen aan de diarree
* Bedorven leveringen, wat volgen hun niet waar was.
* Heel veel vocht erbij

Voor mij waren dat toentertijd al redenen om er niet aan te beginnen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:59

Hier een poosje gevoerd om te kijken of ik iets minder duur uit kon komen tegen over de Naturis. Helaas werd het door mijn oudste slecht gegeten en bij mijn jongste spoot meters ver de diarree er uit. We wisten niet wat de oorzaak was tot we terug naar Naturis gingen. Gelijk over.

Bezorgers brachten het; waren niet de meest vrolijke. En veelal kwam het vlees niet goed bevroren aan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:00

Ik heb het mijn katten ook gevoerd, maar vond het geen fijn voer. Het stonk, rare structuur en leek per partij ook van samenstelling te verschillen. En nat, heel nat.

Ik voer nu Darf via gezondvers.nl. Kwaliteit is enorm goed en het wordt met smaak gegeten. Daar is ook een hondenvariant van.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:12

Tijdens stage verkocht ik ook vers vlees, Herby. Toen hoorde ik ook al veel klachten over Lotgering. Met vlees moet je heel erg oppassen, dus vlees dat niet bevroren is of half wegrot daar zou ik heeeeel snel klaar mee zijn.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:17

Ik heb mn honden er ook op gehad.
Prima vlees. Wel open verpakkingen, dat vond ik vervelend.
Uit eindelijk gestopt met dat te voeren.
Hier op dorp kan ik t ook halen en bestellen. En hij heeft echt super veel. Zowel kvv als hoog vlees gehalte brok.
https://www.ozzlesdogfood.com/info/ozzlesfreshfood/

Yvje86 pens stinkt altijd

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:19

Wij voeren dit al 5 jaar en nog nooit problemen gehad. Wordt keurig op tijd geleverd, heel soms inderdaad een verpakking erbij die open is gescheurd maar dat kan altijd. Honden eten het altijd en sinds we dit zijn gaan voeren zijn ze echt opgeknapt, de vacht, de ontlasting etc.
Kan het alleen maar aanbevelen.

Toen wij het net begonnen met voeren vond ik het inderdaad erg stinken. Maar sinds de afgelopen 2 jaar is het vlees verbeterd en de geur ook.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:25

Ik heb het 2 jaar geleden een tijdje gevoerd toen 1 van mijn honden de Barf plotseling liet staan. Ik gok een maand of 6 dat ik het gevoerd hebt.

Lotgering was echt de enige die maar een beetje een reële samenstelling had. Bij de rest van de merken klopte de samenstelling totaal niet.
Ze heeft het er goed op gedaan.
1 Keer een klein stukje latex handschoen gevonden in een worst. Kan gebeuren. Netjes eruit gehaald.