Evenementen dierenasiel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Evenementen dierenasiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 10:54

Aangezien hier toch heel wat liefhebbers zitten van ook honden, katten of konijnen....

Wie weet er leuke evenementen om te organiseren voor een asiel voor deze huisdieren?
Het ontbreekt ons een beetje in creativiteit.

Doel is: geld inzamelen voor chronisch zieke patiënten te kunnen helpen en voor operaties van bv. botbreuken etc. Dus moet wel iets zijn wat ook iets zal opbrengen haha.

Macs

Re: Evenementen dierenasiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:09

Tweedehands spullen inzamelen en verkopen? Misschien een gedragsdeskundige oid die een dagje gratis wil adviseren waarvoor de bezoekers een kleine bijdrage geven? Ik bedenk ook maar even wat war ik de laatste tijd veel voorbij zie komen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:19

Huisdier op foto actie.

Fotograaf met simpele mobiele studio laten komen, en bv 15 euro vragen.

(zorg wel voor een veilige ruimte met deuren, als je ook katten, konijnen en vogels wilt doen)

Apk actie.
Afspreken met bevriende dietenarts.
Mensen hun huisdier mee laten nemen voor apk-tje (hart luisteren, longen luisteren, tandjes check, gewicht check nagels check)

Diervoederfabrikant laten komen met weegschaal en evt vrijblijvend voedseladvies.

Plaatselijke hondenclub uitnodigen om demos te geven of proeflesjes of zo.

Dan heb je al een aantal dingen waar mensen hun eigen dier voor mee kunnen nemen.

Dan dan ook nog een klein braderietje/marktje erbij.
Er zijn altijd wel mensen die speelgoed /riemen /manden/etc willen verkopen.
Kraamhuur niet te duur maken.

Hamburgers/friet/poffertjes laten bakken door vrijwilliger en verkopen.

Iemand met bijvoorbeeld brave pony of schaap of zoiets waar kinderen bij op de foto kunnen. (tegen kleine vergoeding uiteraard weer...)

Etcetera etcetera....

dan heb je een leuke dag met als he het handig aanpakt ook nog wat verdiensten.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 21-07-17 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:22

- Een konijnen'race' waarbij bezoekers een vast bedrag betalen om op een beestje te wedden. Voor de winnaars kun je dan kleine prijsjes kopen.
- Een lotto, voor de prijzen kun je dan sponsors zoeken.
- Een knutsel/spelletjes/dieren/bingo middag voor kinderen.
- 'Workshops' over het gedrag van de dieren die jullie hebben zitten.
- Een open dag met verschillende activiteiten.
- Een estafette waarbij men geld in kan zamelen, gelopen met honden.

Ik zou zeker de dieren er een grote rol in geven, wanneer bezoekers deze zien moedigt dat ook meer aan om te helpen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:26

Voor je doel zou ik als persoon niet komen, i.v.m. er zijn al veel dieren die herplaatst moeten worden geef de zorg dan aan dieren die geen chronische ziekte hebben en geen grote medische problemen.

Ik zou proberen iets te doen om de dieren die herplaats kunnen worden een grote rol te laten spelen zodat mensen ze goed zien.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:13

butengeweun schreef:
Voor je doel zou ik als persoon niet komen, i.v.m. er zijn al veel dieren die herplaatst moeten worden geef de zorg dan aan dieren die geen chronische ziekte hebben en geen grote medische problemen.

Ik zou proberen iets te doen om de dieren die herplaats kunnen worden een grote rol te laten spelen zodat mensen ze goed zien.

Je snapt dat je hiermee zegt dat een dierenasiel geen geld zou moeten uitgeven aan (jonge) katten die met een botbreuk het asiel binnen komen he..

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:54

Flevolander schreef:
Je snapt dat je hiermee zegt dat een dierenasiel geen geld zou moeten uitgeven aan (jonge) katten die met een botbreuk het asiel binnen komen he..

Daar ben ik me zeer bewust van, voor die botbreuk kunnen veel katten eten of een paar andere gecastreerd/gestereliseert worden.

daarom adviseer ik probeer de dieren die er al zitten in je dag te betrekken zodat die worden herplaats en je weer ruimte heb voor andere.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:05

Sorry maar het is mij tegen het zere been om een kat die nog 15 jaar een pijnloos leven zou kunnen hebben na behandeling, in te laten slapen omdat ik er 20 katten van had kunnen laten steriliseren. Maar goed, wellicht zit ik wat dichter bij het vuur en kijk ik er daarom anders tegen aan

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:13

Even los van het helpen van de dieren, vind ik het altijd erg leuk om mee te denken bij dit soort dingen.

Wij moesten voor de opleiding een activiteit organiseren met en voor mensen. Ik heb het simpel gehouden, maar ook geholpen bij een klasgenoot. Die had een hondenwasstraat staan, het verkopen van een bepaald merk voer (die had alles gesponsord) en een honden fotograaf. Deze zou je kunnen vragen gratis te komen staan en dat mensen een bijdrage betalen voor het gebruik van de faciliteiten.

Iets van een rondleiding vind ik zelf altijd erg interessant. Dan zie ik ook waar mijn geld naar toe gaat, dit vind ik zelf een fijn idee :)

Ook is het misschien leuk om een soort van mode show idee uit te voeren, met de dieren die er op dat moment zijn? Dan loopt er iemand met de dieren en dan vertelt er weer iemand anders een verhaaltje bij, ook of het dier met kinderen oid kan. Want dat vond ik zelf irritant toen ik opzoek ging naar een nieuwe hond, er werd maar weinig vertelt. Ik woon tegen over een basisschool, ik wil iets meer zekerheid (100% kan natuurlijk niet).

Misschien kan je mensen lege flessen laten brengen? Dat jullie die later wegbrengen en het geld krijgen? Misschien niet echt een activiteit, maar kan wel geld op leveren. Als je dat te onhandig vind, kan je ook vragen of je een bakje mag neerzetten waar mensen de bonnetjes oid in kunnen doen bij de supermarkt. Ik wil nog wel eens gul zijn ( :+ ) en het bonnetje doneren. Als meer mensen dit doen, kan het nog wel wat opleveren.

Ik brain storm nog even door, ik vind het erg leuk om over na te denken :P

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:24

butengeweun schreef:

Ik vind dit een vreemde manier van denken. :\ Van het geld van jouw operatie hadden ook honderden mensen kunnen eten bijvoorbeeld :\

Vreterij doet het vaak goed, misschien kan je ergens hamburgers verkopen.
Het idee van zo'n dierenrace waarbij je kan wedden of een loterij vind ik ook leuk :)