Verhuisd met tuin en hond krijgt jeuk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Verhuisd met tuin en hond krijgt jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:51

Ik ben sinds een week verhuisd naar een geweldige plek met een heerlijke tuin voor Grumpy mijn hondje. Ik geniet van het feit dat zij zo aan het genieten is, maar tot mijn grote schrik is ze al een paar dagen aan het krabben, tot het vanochtend op het neurotische af werd. Dus ik kijken en ze heeft het idd goed roze gekrabd en sommige tepels zijn rood ervan.
Uiteraard vlooien en wormen pil erin gegooid ( was wel weer zo ongeveer tijd) en met gevaar voor eigen leven, sudocreme opgesmeerd.

Maar nu komt het: toen ik hier nog aan het klussen was had ik een vriend en zijn hondje mee voor een paar dagen en toen deed zijn hondje zichzelf dus ook compleet openkrabben bij buik als ze hier een paar dagen was en zodra ze weer thuis was in eigen tuin was het met een paar dagen weg.
Dus nu ben ik eigenlijk een beetje bang dag er een plant is hier waar hondjes niet tegen kunnen?
En het staat hier redelijk vol met van alles en groene vingers of verstand van planten die kwaad kunnen voor honden met huid contact weet ik niets van nog (paarden is het probleem dan weer niet).
Weet iemand misschien van een overzicht van planten etc. Die kwaad kunnen voor honden? Of weet je toevallig van planten die niet goed zijn voor honden, geef mij dan een naam en foto, zodat ik kan zien of die hier staat? :o?
Google en ik zijn nooit vrienden, dus vandaar mijn vraag hier eigenlijk.

karuna
Drukke kabouter

Re: Verhuisd met tuin en hond krijgt jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:54

Kun je wat fotos maken van je tuin en huis. Ik herken het van een hond van een goede vriend. Die krabt thuis best veel, ook tussen de tenen kapot, in pension of bij mij is het accuut weg. Ook mijn honden krabben daar ietsje meer maar niet zo erg. Gek genoeg geen ongedierte en ook geen exotische planten. Ik vermoed het schoonmaak middel dat er gebruikt wordt, dat is nu gewijzigd en zijn hond krabt nu al een stuk minder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:07

Wil ik best doen maar vermoed dat je dan door de bomen het bos niet meer ziet. Het is trouwens een chalet waar ik gewoon dezelfde schoonmaakmiddelen in gebruik en ze dus in eigen mand ( en lees vooral mijn eigen oude bed die ik heb meegenomen ligt).
Als het geen plant ofzo kan zijn, is het misschien wel een idee om de tegels schoon te spuiten? Heb idd even geen idee waar ik het moet zoeken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:19

Hé! Je nieuwe stek! Tof!

Hoe bevalt het?

Issie al van de jeuk af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:49

Ja is echt geweldig hier! De verhuizing zelf was een zware bevalling met een hoop tegenslag maar zodra ik over
Was helderde het op in mijn hoofd en ik geniet eigenlijk alleen maar.

Ze jeukt nog wel wat maar niet meer zo veel. Vermoed dat het vaak schoonmaken met chloor vd tegels onder de overkapping ( waar grump dus graag ligt) door vorige bewoners de boosdoener zijn geweest.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:57

Meid! Wat fijn voor je! Je hebt het verdiend!

Gelukkig gaat grumpy ook weer beter!

Geniet joh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:49

IMJ schreef:
Meid! Wat fijn voor je! Je hebt het verdiend!

Gelukkig gaat grumpy ook weer beter!

Geniet joh!

<3 Thanks!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:52

Hé! Zal de jeuk geen verhuisstress geweest zijn?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:09

Geen tips maar wat een enorm leuk en gezellig plekje heb je daar zeg! Fijn dat het inmiddels al wat beter lijkt te gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:26

Thanks telpeva ben er zelf ook verliefd op.

En verklaart toch niet dat het andere hondje vm buurman er nog veel sneller last van had in dezelfde tuin? En ze doet het juist heel goed voor de rest, grump leeft echt helemaal op hier met haar tuintje die ze kan bewaken en alle mensen worden hier ook gewoon begroet en binnen gelaten ipv van gelijk in de voeten te hangen ;)