Koper schreef:Waarom voer je Whiskas? Dat is zo'n beetje de ergste rommel die je een kat kunt geven.
Ontwormen gaat als volgt:
- trek oude kleding aan. Iets waarvan het niet erg is als je kat er gaatjes in maakt.
- hou pilletje (ik ontworm met Milbemax) binnen handbereik.
- zet de kat op schoot, met de kont naar je toe. Zorg dat de kat zit.
- pak met je ene hand de voorkant van de borst. Met je bovenlijf en armen zorg je ervoor dat de kat niet weg kan wriemelen. Blijf gewoon rustig, als je denkt van: "ik ga jou ontwormen, zit stil!" is het lastiger dan wanneer je denkt: "hee hoi kat".
- pak met de andere hand het pilletje. Houd het pilletje tussen duim en wijsvinger. Masseer met je ringvinger en je duim (halverwege je duim) de kaken van de kat tot het bekje open gaat. Pil naar binnen, bekje dichtdoen en dicht houden. Wachten tot kat slikt.
Het is niet moeilijk. Blijf rustig. Zorg dat hij zo min mogelijk bewegingsruimte heeft. Oefenen met bij voorbeeld een brokje is aan te bevelen. Je wordt er vanzelf handig in.
Mocht bovenstaande niet werken: pilletje vergruizen tot poeder en mengen met wat antihaarbalpasta.
Succes.
Dat Wiskas troep is verbaasd me niet maar ik zocht een verpakking vlees waar wat gelei bij zat, leek me makkelijk voor die ontwormingsgranluaat dat dat mooi in die saus verdwijnt en dan makkelijk opgegeten zou worden door de kat. Helaas werkt dat dus niet want met die korrels laat hij het staan.
Maar antihaarbalpasta is dus lekker? Want ik heb nog 1 of 2 zakjes van die ontwormingsgranulaat.
idinn schreef:Gewoon een pipetje ontwormmiddel in de nek druppelen... niet moeilijk doen als t makkelijk kan

Welk merk heeft van die pipetjes dan? Ik kon dat niet vinden bij de welkoop laatst. Een pipet met vlooiendruppels was laatst zo gegeven.