Dus nu mijn vraag: hoe vang je op efficiënte wijze een muis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
siskeh schreef:En die kat maar denken, wanneer gaat ze nou dr eigen muizen vangen...
Chapeau2002 schreef:Met een katGrapje.. Sorry kon het niet laten. Maar het is inderdaad een heel vervelend probleem. Kun je ze vangen met zo'n muizenval die dicht klapt als de muis erin zit? Zo eentje waar ze blijven leven...?
Axivoca123 schreef:Ik weet dat sommige mensen dit zielig vinden, maar je kan een halsbandje met een belletje voor je kat kopendan horen de muizen je kat aankomen en hebben dan minder kans om gevangen te worden
dit hebben wij met onze kat gedaan die elke dag bijna 3 vogeltjes ving. Zijn vangst werd verminderd naar 1 per 3 dagen ofzo.
har166 schreef:De mijne doet precies hetzelfde! Nu heb ik 2 honden die muizenvangen ook erg leuk vinden, maar zodra zo'n beest onder de kast zit kan niemand er meer bij...[ [url=m/kq0549.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dan kun je lang wachten...
Resistance schreef:Axivoca123 schreef:Ik weet dat sommige mensen dit zielig vinden, maar je kan een halsbandje met een belletje voor je kat kopendan horen de muizen je kat aankomen en hebben dan minder kans om gevangen te worden
dit hebben wij met onze kat gedaan die elke dag bijna 3 vogeltjes ving. Zijn vangst werd verminderd naar 1 per 3 dagen ofzo.
We vinden het niet zielig maar eerder gevaarlijk... bang dat de kat zichzelf ophangt. Ze is nog maar heel jong (nog geen jaar oud) en af en toe nog gewoon onwetend. Zo jaagt ze achter dassen aan, en heeft ze ruzie met eksters.Niet voeren kan niet aangezien ze dan gewoon het voer van de andere kat opeet die wel echt voer nodig heeft, en buitenlaten doen we liever niet. Zeker 's nachts, wanneer er hier gewoon allemaal beesten zoals lynxen door de tuin lopen.