Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Duhelo schreef:je hebt zijn nagels geknipt, dus ik veronderstel dat je hem kan aanraken, vastnemen zonder dat hij bijt?
als hij niet bijt kan je gewoon je hand/vingers tegen zijn pootjes aanhouden, en dan naar bovenschuiven tot tegen de buik, daar wat druk naar boven toe geven en als het goed is gaan ze automatisch op je hand stappen met een pootje (anders vallen ze van de stok af), dan is het kwestie van wat verder omhoog te gaan en dan volgt het andere pootje ook wel. Dit kan je ook doen met een stok (doe ik met de papegaai van mijn moeder, die vindt mij niet zo lief en valt mij aan)
Ik zou hem handmatig zo uit de kooi halen en erboven op zetten, of inderdaad een open klimboom maken. Of hem op je schouder plaatsen (handdoekje erover is handig, beesten sch*ten waar ze zitten), en hem het verder laten uitzoeken.
De eerste keren korte periodes (10 minuutjes en terug in de kooi zetten, kooi kan je wel open laten staan, na een tijd zal die er wel zelf in en uit klimmen eenmaal de weg gevonden.