Cavia beer alleen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Cavia beer alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 11:24

Mijn beer zijn vriendje is gisteren plotseling overleden. Dus nu zit hij alleen.
We hebben nu wel een nestje baby cavia's, waar een beertje bij zit. Maar die moet nog 3 weken bij zijn moeder blijven. De rest van de cavia's zijn zeugjes, dus daar mag hij niet bij.
Zou hij overdag af en toe vast met het baby beertje in ren kunnen, zodat hij toch wat contact heeft. Of is dat juist frustrerend voor hem? Ik vind het zo sneu dat hij alleen zit.

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 11:27

Ik zou hem pas koppelen als de jongen gespeend zijn. Bij elkaar en weer uit elkaar halen is ook niet handig en nog even 3 weken alleen overleeft hij wel.

Cinnepin

Re: Cavia beer alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 11:29

Idd pas erbij zetten als het beertje bij mams weg mag. Wel goed dat je een jonge beer bij de huidige beer zet, gaat vaak goed met koppelen.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 11:29

3 weken alleen kan wel :) Inderdaad niet steeds eventjes bij elkaar zetten en dan weer uit elkaar halen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 11:30

Ik zou die 3 weken even uitzitten, tenzij hij duidelijk wegkwijnt. Meestal is zo'n periode geen probleem.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 11:32

Star en zijn toekomstige vriendje Alladin
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt voor de reacties. Dan moet hij het maar even uitzingen. Hij eet gewoon goed. En hij staat in de huiskamer, dus hij heeft aanspraak. En nu met de vakantie wordt hij er ook vaker uit gehaald, dus dat scheelt.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 11:35

aaaah gut wat een moppies

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:19

Leuk, borstels! Heb je vaker nesten of is dit eenmalig?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 21:00

Ik heb 3 jaar geleden 2 nesten gehad. En nu heb ik een paar maanden terug een fok koppel overgenomen van een bevriende fokker. Hier heb ik nu 2 nestjes van. Maar het eerste nestje is maar 1 jong. En het 2e nestje 4 jongen.
Het is de bedoeling om zo af en toe een nestje te fokken. We houden nu 2 zeugjes aan en die kunnen over een tijdje bij een beer van die fokker.

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:17

Ik ken je cavia niet en weet niet hoelang de twee al bij elkaar zaten, maar ik raad je wel aan om hem heel goed in de gaten te houden. Ik had twee zeugjes die al 3 jaar samen zaten, de oudste is toen op den duur steeds slechter geworden (ouderdom icm lagere weerstand oid) en toen overleden. Andere zeugje was nog maar 3 en kerngezond, maar na twee weken alleen wilde ze niks meer eten of drinken en werd ze steeds slechter tot zij binnen drie weken na de ander ook was overleden...

Ik wil je niet onnodig bezorgd maken hoor, maar er wel op wijzen dat je hem echt goed in de gaten houdt :)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 13:57

SergeantRoos schreef:
Ik ken je cavia niet en weet niet hoelang de twee al bij elkaar zaten, maar ik raad je wel aan om hem heel goed in de gaten te houden. Ik had twee zeugjes die al 3 jaar samen zaten, de oudste is toen op den duur steeds slechter geworden (ouderdom icm lagere weerstand oid) en toen overleden. Andere zeugje was nog maar 3 en kerngezond, maar na twee weken alleen wilde ze niks meer eten of drinken en werd ze steeds slechter tot zij binnen drie weken na de ander ook was overleden...

Ik wil je niet onnodig bezorgd maken hoor, maar er wel op wijzen dat je hem echt goed in de gaten houdt :)

Ik hou hem inderdaad heel goed in de gaten. Tot nu toe eet hij goed gelukkig.