Kat laat springlevende muisen los in huis...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 00:29

Resistance schreef:
Tijdens het TV kijken kwam hij opeens voorbij gerend! Iedereen weer gelijk schuivend erachteraan... :') mijn vader trok uit reflex onze andere slapende kat van de bank en gooide haar nog net niet achter de muis aan. Arme Elfje (haar naam) helemaal geschrokken... :=

Uiteindelijk werkte met blote handen vangen het beste! :D Ik ben heel bang dat ik hem met een zeef of pan plat sla, en nu heb ik wat meer controle.


Onze vreselijke nepkat, overigens:


[ [url=m/a8hPst.jpg]Afbeelding[/url] ]



Zo'n onschuldige blik := .
Pas op want die beesten bijten venijnig!

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 00:56

Heb geen tips voor je (wist ik het maar, want hier een muizenplaag..) maar wat schrijf je heerlijk, Resistance..! Het is gewoon leuk om te lezen :D

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 01:49

Wat een knappe kat! Als je de muizen te eeg beu bent kan je de kat ook naar ons sturen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 01:50

zanakuzies schreef:
Neem een kip! Die vangen muizen als de beste wel zo'n grote legkip zo'n bruine.



Ik moet komend weekend op de kippen van de buurvrouw passen... Misschien kan ik er tijdelijk eentje wegnemen. Niemand die het merkt, toch? ~~}>

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 01:51

Kippen zijn inderdaad goeie muizenvangers :j mijn ouders hebben Jersey giants en die lopen regelmatig met een muis :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 01:57

Maartje1990 schreef:
Wat een knappe kat! Als je de muizen te eeg beu bent kan je de kat ook naar ons sturen hoor!



Zodat jij met je volledige familie al buikschuiverend achter een muis aan kan gaan jagen en vast komt te zitten onder het bankstel? Dat wil ik je toch besparen. :+ Het muizen vangen is geen probleem voor poeslief, gezien de grote kwantiteit. Het probleem zit hem vooral in het "wat-doe-ik-met-de-muis-zodra-ik-hem-gevangen-heb-gedeelte", gezien ik vandaag persoonlijk drie muizen weer naar buiten heb mogen werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 01:58

amber15 schreef:
Heb geen tips voor je (wist ik het maar, want hier een muizenplaag..) maar wat schrijf je heerlijk, Resistance..! Het is gewoon leuk om te lezen :D



Wat lief, dankjewel! :D Schrijven is een enorme passie van mij en ik ben ook met een boek bezig, dus dit is toch wel een fijne bevestiging. :)

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 05:51

No worries! Geen kattenluik en onze ander kat vermoord ze wel :+

Elias93
Berichten: 378
Geregistreerd: 04-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:22

Heb je het bonnetje nog van je kat? Misschien zit er nog garantie op :+

Achterom
Berichten: 23055
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:08

Elias93 schreef:
Heb je het bonnetje nog van je kat? Misschien zit er nog garantie op :+

Inruilen wegens haperend muizenvangmechanisme :')
Je omschrijft het leuk TS :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:12

Resistance schreef:
...en gaat dan zelf weg. -O- We zijn nu in Zweden en ze heeft het vangen van muizen deze week ontdekt. Echter loopt ze er alleen maar achteraan te rennen en vindt het dan op den duur niet meer leuk. Gevolg: Ik heb al 8x sinds vorige maandag me in alle mogelijke bochten gewrongen om die krengen, die echt héél hard lopen, te vangen. Ik schuif geërgerd plat op mijn buik over de vloer met een zeef in mijn hand, lig onder kasten en banken en stoot tig keer mijn hoofd. Van de week heb ik het beest zelfs een uur moeten opwachten naast de koelkast omdat ik die niet van zijn plek kreeg.


Dus nu mijn vraag: hoe vang je op efficiënte wijze een muis? :D

Niet het hele topic gelezen, maar het is zeeeeeer herkenbaar. Ik pak tegenwoordig een plastic bakje (liefst doorzichtig, dan weet je zeker dat je de muis hebt) en schuif er dan heel voorzichtig een krant of boekje onder.

Vaak helpt mijn man ook wel even, met bijvoorbeeld het verplaatsen van een koelkast of tv kast...., dan sla ik razendsnel toe met mijn plastic bakje.
Oh en hier soms ook een stuk of 3 per dag. Ook 's nachts neemt mijnheer ze wel eens mee naar boven......

Anoniem

Re: Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:35

Inmiddels hebben we hier in huis een alarmroep van hetzelfde kaliber als "van onderen", echter wordt er hier heel hard "muis" geroepen, waarop men komt aangesneld met het eerste beste holle voorwerp wat zij kan vinden.

Britta31

Berichten: 13162
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:54

Ik denk toch dat je de kat buiten bij de deur moet laten wachten.Dan kan je zien of de kat een muis heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:03

Britta31 schreef:
Ik denk toch dat je de kat buiten bij de deur moet laten wachten.Dan kan je zien of de kat een muis heeft.



Dat gaat echt niet... deuren staan hier altijd open (behalve 's nachts). We zullen de muis moeten blijven vangen, echter moeten we nog wat sleutelen aan die techniek. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:11

Resistance schreef:
Britta31 schreef:
Ik denk toch dat je de kat buiten bij de deur moet laten wachten.Dan kan je zien of de kat een muis heeft.



Dat gaat echt niet... deuren staan hier altijd open (behalve 's nachts). We zullen de muis moeten blijven vangen, echter moeten we nog wat sleutelen aan die techniek. :+

Indien je "de" techniek hebt gevonden dan hoor ik het graag......

Anoniem

Re: Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:08

Ik wil niet te vroeg juichen, maar gisteren zijn er alleen maar twee dode muizen binnengebracht! Zou ze het dan eindelijk leren? :=

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:19

Ze was nog jong toch zei je? Misschien had ze de 'kill-greep' nog niet onder de knie :Y)
Ik hoop voor je dat ze dood blijven _O-

Britta31

Berichten: 13162
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:36

Ik zeg niets meer.Ben genept door de kat.Ze stond zonder muis in haar bekje voor de deur.En met de deur open doen,schiet de muis naar binnen :(

Fitii

Berichten: 307
Geregistreerd: 21-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:40

Hier hetzelfde probleem maar dan ook nog met kikkers, mollen,... die dan inderdaad vaak nog levend of halfdood achterna worden gezeten. Ik heb nu een schepnet met een vrij lang handvat waar ik ze dan mee vang en buiten zet maar ideaal is anders :')

har166

Berichten: 2042
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:05

Ik heb een vogel op de eerste verdieping zitten -O- heb toch liever muizen denk ik...